黒執事 (Kuroshitsuji)

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

黒執事 (Kuroshitsuji)

Post by Celii » Sat 20 Feb 2010, 09:27

Image

Kuroshitsuji is een manga series dat geschreven en getekend is door Yana Toboso. Het volgt huize Phantomhive waar Ciel Phantomhive woont samen met zijn butler, Sebastian Michaelis, zijn tuinman, maid, een oudere butler en kok. Sebastian is een demoon die een contract heeft gesloten met Ciel om wraak te nemen op degenen die zijn ouders hebben vermoord in ruil voor zijn ziel.
Last edited by Celii on Mon 17 Oct 2016, 18:31, edited 1 time in total.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Aiko
Otaku
Otaku

Re: 黒執事 (Kuroshitsuji)

Post by Aiko » Sat 20 Feb 2010, 09:33

Het lijkt mij wel een leuke anime om te kijken. Weer een anime om op de lijst te zetten xD. Maar ik zou het eigenlijk wel graag willen zien.

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Sat 20 Feb 2010, 16:17

Heb er veel van gehoord en gelezen op MAL. En iedereen vind hem geweldig.

Maar ik blijf toch twijfelen ><

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sat 20 Feb 2010, 22:04

Een vriendin van me is er ook helemaal gek op x]
Het klinkt wel leuk in ieder geval, maar ik heb de laatste tijd niet meer zo'n zin om anime te kijken. ><

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

ShootingStar
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by ShootingStar » Wed 01 Sep 2010, 22:11

Ben ook een fan van Kuroshitsuji. Er is echt niéts wat Sebastian niet kan ;)
Ik ben dus bezig met het tweede seizoen ervan te bekijken. Ik had veel klachten en opmerkingen hierover gelezen, aangezien de hoofdpersonages gingen veranderen en dat 'Kuroshitsuji is geen Kuroshitsuji zonder Sebastian of Ciel'.
Wel, ik moet zeggen dat seizoen véél beter meevalt dan verwacht! Alhoewel de sfeer soms wel iets duisterder is in dit vervolg...

Paradise ~ Infinite

Etamin
Haiku writer
Haiku writer

Post by Etamin » Thu 02 Sep 2010, 20:39

Ik heb Kuroshitsuji gezien en ik heb ook wat afleveringen van Kuroshitsuji 2 gezien. ^ ^
En ik ben eigenlijk wel blij met hoe ze het hebben gedaan. Het is meer, maar niet echt precies meer van het zelfde waardoor het zou kunnen gaan vervelen.

ShootingStar, inderdaad nu je het zegt is de sfeer inderdaad wel iets duisterder geworden, maar daar is het, vind ik niet minder op geworden.

I'm a ninja:

Standing right behind you, without you noticing me...

ShootingStar
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by ShootingStar » Thu 02 Sep 2010, 22:14

Etamin wrote: En ik ben eigenlijk wel blij met hoe ze het hebben gedaan. Het is meer, maar niet echt precies meer van het zelfde waardoor het zou kunnen gaan vervelen.

ShootingStar, inderdaad nu je het zegt is de sfeer inderdaad wel iets duisterder geworden, maar daar is het, vind ik niet minder op geworden.
Nee hoor, zeker niet :) Juist daardoor ga ik meer meevoelen met de personages!
En een anime dat daarin slaagt, vind ik een goede anime ;)
Het enige dat soms wat frustrerend is, is dat in seizoen twee er een meer algemeen, overkoepelend verhaal zit, wat in seizoen één toch niet zo was (gah, het is al te lang geleden dat ik seizoen één nog gezien heb :? ).
Dus als het juist spannend is, moet je wel wachten tot de volgende aflevering uit is. In seizoen één kon je de episodes als het ware los van elkaar bekijken, het waren kleine 'verhalen' op zich.

Paradise ~ Infinite

ShootingStar
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by ShootingStar » Wed 17 Nov 2010, 11:22

Nog meer Kuroshitsuji nieuws:

Er zijn blijkbaar ook twee musicals gemaakt over Kuroshitsuji. De ene liep in 2009 en de tweede begin 2010.
Beide zijn te vinden in Youtube, weliswaar zonder ondertitels, maar ik ben er zeker van dat de plot toch nog goed te volgen is, ook al snap je niets van het Japanse taaltje.

Ikzelf heb beide musicals bekeken, en ik moet zeggen dat het twee steengoede musicals zijn! De cast speelt hun rol uitstekend, ze lijken recht uit de manga te zijn gestapt (lieve hemel, de acteur die Grell speelt is ervoor geboren!!! :lol: ). De muziek is aanstekelijk, alhoewel niet altijd op de juiste toon, maar dat is slechts een zeer klein minpuntje.
Nog een groot pluspunt is dat in de tweede musical, de personages voor een groot deel door dezelfde acteurs gespeeld worden als in musical een (zoals Sebby, Grell, Aberline, Meyrin, Finny, Bard...) alleen Ciel wordt door een andere acteur gespeeld. Gelukkig is de kwaliteit van het stuk daardoor niet verminderd.
Er zit ook veel humor in beide stukken!! Grell die een boontje heeft voor Sebastian, en dat te pas en te onpas laat blijken (hij loopt zelfs rond in vrouwenkleren in stuk twee!), de drie bedienden die alles in het honderd laten lopen, vechtscenes die eigenlijk ook wel grappig zijn om naar te kijken, en natuurlijk ook de beroemde korsetscène, die in musical twee wordt uitgevoerd ;)

Kortom, probeer beide musicals zeker eens uit! Ik beloof je dat je geen spijt zal hebben!
Musical een deel een: http://www.youtube.com/watch?v=ekU7bRhn ... re=related
Musical twee deel een: http://www.youtube.com/watch?v=SiqYaQpJr5U

Paradise ~ Infinite

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Wed 02 Mar 2011, 19:49

Heeeerlijke anime! Plot en humor wisselen elkaar geweldig af en als neusje van de zalm een likje shounen-ai!

Ik heb er enorm van genoten! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik seizoen 2 een stuk minder vond. Ik vond die-andere-jongen-waarvan-ik-de-naam-kwijt-ben-maar-die-ook-een-"butler"-had zo extreem vervelend! Dus dat maakte het meteen een stuk minder leuk om naar te kijken voor mij. Daarnaast vond ik Ciel's geheugenverlies uitermate storend!!

En toch, ach, ook hier zat weer humor in! =) Maar ze hadden het bij seizoen 1 moeten laten!

Overigens... Was ik de enige die telkens hoopte dat Sebastiaan en Ciel meer om elkaar zouden gaan geven dan alleen maar Meester en Butler?

Image

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Celii » Wed 27 Apr 2011, 07:57

Darcy Maris wrote:Overigens... Was ik de enige die telkens hoopte dat Sebastiaan en Ciel meer om elkaar zouden gaan geven dan alleen maar Meester en Butler?
Haha, ik hoopte dat ook!
En die irritante jongen heet Alois Trancy XD

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Wed 27 Apr 2011, 17:35

Ja die ja! x) Ugh wat heb ik me aan die jongen geërgerd ><

Lol, ben blij dat ik niet de enige was die dat hoopte x)

Image

Linh-san
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Linh-san » Wed 17 Jul 2013, 13:57

Beste anime & manga van alles www <3

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 18 Jul 2013, 11:03

Manga maar tot en met deel 4 gelezen omdat ik die had gekocht.
Misschien maar eens deel 5 aanschaffen.
Anime wil ik gaan kijken maar gek genoeg nog niet aan begonnen.
Misschien maar eens tijd? :3

Image

Linh-san
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Linh-san » Sun 21 Jul 2013, 09:18

omg die moet je echt zien www
De anime is echt lachen en gaafffffff ;'D

Owja, deze maand is vol. 14 van Black Butler uit www
Ligt helaas nog niet in de winkel (damn xD)

Maarja, online bestellen kan ook altijd nog~ http://www.bol.com/nl/p/black-butler/9200000009954129/

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 21 Jul 2013, 10:54

mag ik eerst 5 t/m 14 kopen xD

Image

Post Reply