Actie-Animes

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Kaida
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Actie-Animes

Post by Kaida » Sat 24 Oct 2009, 14:27

Ik ben nog niet zo heel bekend in de animewereld, maar ik merk dat ik echt gek ben op animes met goede vechtscenes en opmerkelijke personages.
Een vriendin van me (en ik nu ook) is helemaal gek op Belphegor van Katekyo Hitman Reborn. Dus ik ging hem opzoeken, en was meteen fan van hem en zijn gevechten in de anime.

Natuurlijk besloot ik de hele anime te kijken! Maar ik werd behoorlijk teleurgesteld. Van de leuke gevechten en geweldige personages was, naar mijn mening, in het hele eerste seizoen niets terug te zien. Uiteindelijk heb ik van de anime de meeste afleveringen van seizoen 2 bekeken, dat seizoen zit vol met gevechten en geweldige bad guys =] Helaas mag ik de hoofdpersonen écht niet.

Een echte leuke anime met veel actie en gevechten, en bovendien bovennatuurlijke krachten (yey!) vind ik Darker Than Black. Een goed verhaal, spannende scenes en leuke personages.
Hier een fanmade trailer ^^
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pyKZAUCB ... re=related[/youtube]

Maar, wat ik me afvroeg: Kennen jullie nog goede actie-animes?
Of vind je er juist niets aan? Of heb ik je beledigd omdat ik Reborn niet zo goed vind en jij wel? x]

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Re: Actie-Animes

Post by Jimbow » Sat 24 Oct 2009, 15:44

Mijn favoriete anime (nja 1 van men favoriete ) is een geweldige actie-anime!
Black Lagoon!

Er zijn twee seizoenen van en ze zitten bomvol actie.
En Revy zit erin <3

En nog wat Revy Awesomeness!

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Sat 24 Oct 2009, 21:16

Ik vind Elfenlied een echte actie animé.
Hoewel het ook heel veel drama is wordt er bijna elke aflevering wel een hoofd afgetrokken. ^^"

Wat wil je trouwens voor een actie? Knallende gewerend? 6th sense? Of gevechten met zogenaamde vuurballen, bliksemschichten, etc?

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Mon 26 Oct 2009, 18:37

Darcy Maris wrote:Ik vind Elfenlied een echte actie animé.
Hoewel het ook heel veel drama is wordt er bijna elke aflevering wel een hoofd afgetrokken. ^^"

Wat wil je trouwens voor een actie? Knallende gewerend? 6th sense? Of gevechten met zogenaamde vuurballen, bliksemschichten, etc?
Bij Elfen Lied kom je inderdaad elke aflevering wel aan je portie bloedvergieten xD
Ik neig meer naar 6th sense en het hele vuurbal/bliksemgedoe, maar op knallende geweren heb ik ook niets tegen xD
De soort wapens maakt voor mij eigenlijk niet zo veel uit, ik kick gewoon op een epic gevecht =D
Net als dat gevecht tussen Lucy en Nana in Elfen Lied, ook heel cool ^^

Black Lagoon ziet er ook echt vet uit! Ik mag die Revy wel. Ze grijnst veel. Dat is heel goed xD

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Mon 26 Oct 2009, 19:56

Trigun? Maar die is niet zo super actie. Meer het verhaal dat erachter zit is wel cool. Oh ja, en het eerste waar ik aan dacht was eigenlijk Code Geass. Daar zit ook heel wat actie in en ik vind hem redelijk in de lijn van Death Note liggen ook.
Mss zijn Full Metal Alchemist en D.Gray-Man ook wel iets voor jou.

Ik zit nu heel de tijd te denken op een animé, maar ik kan maar niet op de titel komen. Het enige wat ik mij herinner is dat het over ondoden gaat die op een school rondwandelen en interesse tonen in een meisje. Zij heeft grijsachtig haar in twee vlechten en die kerels lijken net Yin en Yang doordat de ene wit haar heeft en de andere zwart (en dezelfde kleur kledij :P) Als ik nu eens op de naam kon komen...

BE the change you want to see in the world!

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Sat 31 Oct 2009, 16:56

Bleach blijft ook wel wat leuke actie hebben!
Hij is wel wat lang, maar ik kijk gewoon een seizoen en hou dan pauze tot ik weer zin heb! :mrgreen:

Een goeie trailer is echt moeilijk te vinden dus maar een stukje uit de eerste aflevering

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 12 Oct 2016, 20:40

Dit is alweer goed lang stil geweest. Zijn toch wel weer aantal noemenswaardige actie anime geweest dacht ik zelf. Zo heb je Kill La Kill, mits je schaars geklede dames gedurende actie scenes niet erg vind. Niet te vergeten Dragon Ball Super dat nu loopt.

Weet zeker dat ik er genoeg vergeet maar ben er niet helemaal bij vandaag. Misschien dat iemand nog wat meer kan aanhalen voor het geval er nog mensen tips zoeken wat betreft actie anime? :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Wed 12 Oct 2016, 21:52

In Keijo!!!!!!!! komt toch ook flink veel actie voor, toch Cypher? ;)

Aoharu x Kikanjuu is een actie anime, maar heeft niet de vechtscenes die je kent zoals bij Dragon Ball. Maar ik vind het wel aan te raden als je zelf interesse hebt in airsoft.

Gangsta. is ook wel een goede, denk ik? Gundam series? Owari no Seraph, indien je van shounen ai houdt? Want daarom kijkt Cypher hem niet verder. Zie ook de reviews die op AVO Blog staan.

Shingeki no Kyojin zal er dan ook wel bij passen? De vraag is nog altijd; gaat die tweede seizoen nog komen? Want je kan het wel aankondigen, eerst zien en dan geloven. Denk alleen niet dat ik ga kijken.

God Eater.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 12 Oct 2016, 22:35

Volgens mij is 2e seizoen van Shingeki no Kyojin nu wel bevestigd voor het voorjaar van 2017. Nu alleen duimen dat er niet nog meer vertraging komt.

Maar actie anime he... Durarara!! is er een met actie en chaos

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 12 Oct 2016, 22:37

Yasumi wrote:Volgens mij is 2e seizoen van Shingeki no Kyojin nu wel bevestigd voor het voorjaar van 2017. Nu alleen duimen dat er niet nog meer vertraging komt.

Maar actie anime he... Durarara!! is er een met actie en chaos
Ja, staat ook in het onderwerp van Shingeki no Kyojin. Maar eerst zien en dan geloven. xD

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 12 Oct 2016, 22:38

Kabaneri of the Iron Fortress is ook geen slechte als je niet op het 2e seizoen wil wachten :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 12 Oct 2016, 22:41

Ik heb de anime niet gekeken, maar One Punch Man kan er misschien ook wel bij? xD

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 12 Oct 2016, 22:54

Fran wrote:Ik heb de anime niet gekeken, maar One Punch Man kan er misschien ook wel bij? xD
Die kan er absoluut bij!

Post Reply