[anime/manga] Uta no☆Prince-sama♪

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [anime/manga] Uta no☆Prince-sama♪

Post by Fran » Thu 10 Nov 2016, 21:48

Ben je niet een klein beetje trots op mij? T_T

Haha, dit kan je altijd nog kijken. De andere anime heeft een enorme hype, dus dan is het handiger om dat te volgen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 10 Nov 2016, 23:24

Fran wrote:Ben je niet een klein beetje trots op mij? T_T

Haha, dit kan je altijd nog kijken. De andere anime heeft een enorme hype, dus dan is het handiger om dat te volgen.
ahha zeker ben ik trots op je!
je doet beter dan mij xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 10 Nov 2016, 23:26

Raito wrote:
Fran wrote:Ben je niet een klein beetje trots op mij? T_T

ahha zeker ben ik trots op je!
je doet beter dan mij xd
YES!!! Nu ja, ik moet nog verder kijken! Ik denk dat ik morgen of zaterdag weer een aflevering ga kijken. Beetje in een deuk liggen, soms is dat best nodig. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 20 Nov 2016, 11:10

Aflevering 2 had een serieuzere toon.
Spoiler: weergeven
OMG you gotta love Reiji. De lijm van Quartet Night. Zijn idee om samen te wonen was niet eens een slecht idee, gezien deze groep totaal geen band heeft met elkaar.

Duet project tussen Starish en Heavens is interessant. Ze hebben zover ik heb gezien en onthouden de karakters gekoppeld met dezelfde soort persoonlijkheden. Dat gaat nog leuk worden!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 20 Nov 2016, 23:47

Aflevering 3
Ik had al heel snel het gevoel dat het verhaal zich zou leiden tot het gerucht dat Tokiya Starish zou verlaten. Het is eigenlijk best voorspelbaar. Dingen die je niet zo gauw zie vallen het meeste op in deze aflevering, het begon al met dat de rest van Starish geen aandacht aan Tokiya toen hij gehaast binnenkwam. En volgens mij wilde hij eigenlijk de zaal verlaten.

Dat het versterkt wordt met Tokiya's bezoeken aan de studio van Heavens maakt het duidelijker en al helemaal dat interview. En dan wat er in de kranten komen te staan.

Maar ik vind het uiteindelijk flauw aflopen. Had gehoopt dat er nog wat meer gerommeld zou worden en dat Tokiya echt over zou stappen en dan net op het eind tegengehouden zou worden of juist niet. XD Maar dat kan natuurlijk niet he....
Dat Engels aan het begin van de aflevering was echt cringy af. AAAAAARGH!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 23 Nov 2016, 10:52

Aflevering 4 was echt slecht. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 10 Dec 2016, 20:39

Aflevering 5 draait om Cecil!
Ik dacht eerst dat Shion verlegen was. Maar volgens mij is hij gewoon heel gloomy en Cecil is totaal het tegenovergestelde. xDDD
Gelukkig heeft Haruka dat wel in de gaten, want Cecil heeft een bord voor zijn kop en denkt dat alles goed gaat. Maar Haruka is altijd wel een beetje onzeker en best wel oplettend.

Wat Shion uitkraamde vond ik trouwens wel interessant, lekker donker. xDDD Maar uiteindelijk werd dus duidelijk dat Shion niet echt interesse heeft in het zingen met Cecil/als duo. Maar er moet iets gebeuren om een aflevering boeiend te maken.. dat werd het pas toen Shion de kast in rende.... xD

Wie haalt Shion uit de kast? Is het Cecil? TUN DUN DUNNNNNNNN

Shion doet mij trouwens een beetje denken (qua uiterlijk) aan die vampieren van Diabolik Lovers. (Hij zit ook graag in de schaduw, zijn huid is zeer wit xD) Cecil is fucking vrolijk en optimistisch. Uiteindelijk is Shion gewoon een beetje gek. Met zijn eed.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Dec 2016, 23:05

Kiryuin Van deed mij in het begin denken aan Goku van Dragon Ball. xDDDDD

Maar wat een rollercoaster ride was aflevering 6!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Dec 2016, 18:11

Aflevering 7: Oh yeah.. Satsuki!
Was eigenlijk wel weer de bedoeling dat Satsuki naar voren kwam en dat er verdieping kwam in Natsuki en het bestaan van Satsuki. Maar ze doen er allemaal zo normaal over dat Satsuki ontstaat als Natsuki zijn bril afdoet. xD Ja joh.. een brilletje houdt dat tegen. xD Maar goed, dat is voorbij! Jammer, hoor!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Dec 2016, 14:58

Aflevering 8 van UtaPri ging om Masato en zijn familiebedrijf (en er zijn natuurlijk meerderen met de connectie/druk van dat ze het familiebedrijf over moeten/moesten nemen). Ik vond deze aflevering tot op heden het meest interessante, omdat het echter overkwam (meer slice of life) in vergelijking met aflevering 7.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Dec 2016, 13:07

En toen kwam ik deze gloednieuwe video tegen!

En toen keek ik verder:
hey!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 21 Dec 2016, 01:06

Aflevering 9 is voorlopig de beste aflevering van dit seizoen. Het ging over Otoya en Eiichi.
Eiichi is super interessant! Ik wist eerst even niet of hij te vertrouwen is, maar hij had blijkbaar dus Otoya's verleden opgezocht en wilde de echte Otoya naar boven halen. Erg interessant!

Image
(of hetdoor de kabedon actie kwam, weet ik niet..... ;))

Eiichi is eigenlijk extra interessant, omdat hij graag wil groeien (terwijl de manager van HEAVENS dat niet als doel heeft gesteld, maar wil dat HEAVENS beter is dan STARISH), zoals de rest van het team al heeft gedaan (die de dueten achter de rug hebben) en dat ziet hij dus als positief iets.

Was ook tot op heden het enige liedje die ik met aandacht beluisterde.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Dec 2016, 11:51

Aflevering 10 was erg interessant!
Het verhaal ging verder met Otoya. Het was nog niet klaar. Door wat Eiichi heeft gedaan om uiteindelijk samen een soul-shaking liedje te maken is Otoya ingestort.

Gaat hij echt uit STARISH? Tuurlijk niet. Wil de groep hem dumpen? Tuurlijk niet! Maar er moet altijd wel iets gebeuren om de anime wat meer kracht te geven. Het bevalt mij wel. Diepgang in de karakters geeft ook wat meer binding voor de kijkers. Sommigen zullen bepaalde verhalen wel herkennen en zichzelf er een beetje in terugzien of anders medelijden of respect oproepen. En daarbij is Eiichi echt interessant. Vraag mij af hoeveel doujinshi er al van gemaakt zijn van Otoya x Eiichi. Ik snap het wel! ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Dec 2016, 17:46

Aflevering 11
En toen werd het cheesy af waarbij de groep ervoor zorgden dat de zonnebloemen tevoorschijn kwamen en renden ze naar huis....

Als je de vroegere beelden van Shining ziet, lijkt het bijna alsof je kijkt naar Otoya. xDDD

Het is ook wel even duidelijk waar HEAVENS voor bedoeld is (wraak), maar de groep doet hun ding en Eiichi vindt het belangrijk om goede liedjes te maken. Ik denk dat dat best wel een goede missie is. De groep is er ook van overtuigd STARISH en QUARTET NIGHT te kunnen verslaan. Dat is nog maar de vraag. Het is nog steeds UtaPri die oorspronkelijk alleen over STARISH ging. Dus...

Maar wel interessant om te zien hoe Eiichi (en de rest ook wel) tegen Raging Otori in gaat. Scheelt omdat hij de zoon is van. Vind het ook wel komisch dat ze daarom maar in een park aan het balen zijn, alsof ze geen huis meer hebben. xD

Eiichi dramakoning.

Wel geinig dat STARISH de groep kwam motiveren door het brengen van de muziek. Vuur moest weer aangestoken worden. Maar wat een cringy achtergrondmuziek zeg.. Ik kan er echt niet tegen. Alsof de wereld is gered. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Dec 2016, 11:02

Aflevering 12 is de start van Triple S.
Doet HEAVENS nu mee of niet? Vanaf het begin worden er steeds de drie namen genoemd, maar opeens komt de melding dat ze zich hebben afgemeld. Dus toch niet.

Nu ja.. QUARTET NIGHT en HEAVENS hebben gezongen. Vond het lied van HEAVENS niet zo impressive and GOD'S S.T.A.R. van QT vond ik een beetje erg cringy, al was die wel catchy. De laatste aflevering is al laten zien, maar we weten natuurlijk allang wie er gaat winnen. Like duh.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply