[Anime/manga] Gangsta.

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[Anime/manga] Gangsta.

Post by Fran » Sun 05 Jul 2015, 00:25

De anime Gangsta. gaat over.. tsja.. criminaliteit, mafia en dergelijke in de stad Ergastulum. Het begint eigenlijk al met de opening, Renegade door STEREO DIVE FOUNDATION, moet zeggen dat deze al het idee geeft dat het een goede anime moet zijn. Maar dat is altijd even afwachten.
Spoiler: weergeven
Anime Zomer 2015
Image

Eerste indruk?
Na een prima intro (ik heb het over muziek) begint het met geweld, wat seks, er wordt veel geld verschoven, weer geweld (veel bloed) en eindigt het met een veel rustige outro (ik heb het weer over muziek). Ik ben niet teleurgesteld, dit was precies wat ik ervan dacht. Of het een goede anime is, dat durf ik verder niet te zeggen. Maar ik wacht sowieso op de volgende aflevering.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: [Anime/manga] Gangsta.

Post by Shizu » Sun 05 Jul 2015, 08:51

Ik ben hier niet zo van dus ik ga hem nog niet kijken ^^;

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 05 Jul 2015, 09:23

Ja, kan het begrijpen. Ik had vooral bij de titel het idee dat het voornamelijk hetzelfde zal zijn als de Amerikaanse films met dit onderwerp. Dus ook met vrouwen die onderdrukt worden, veel geweld, grote ego's. Ik moet het ook maar zien, wat ik van de personages ga vinden. Nu heb ik het idee dat er twee good guys zijn. Maar dat kan de volgende aflevering wel anders zijn.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Sun 05 Jul 2015, 10:31

Moet zeggen dat de intro wel erg leuk gedaan is. Niet echt mijn muziek maar het is wel een soort van kunst wat je te zien krijgt. Daarbij past de muziek er wel gewoon goed bij. :)

Voor een eerste aflevering is het erg goed gedaan. Je hebt meteen een goed beeld van hoe het er aan toe gaat in deze anime zonder dat ze gelijk teveel weg geven. Seks word aangepakt zoals ik al verwacht had. Ze laten niet echt veel zien maar genoeg om ervoor te zorgen dat je een goed beeld hebt van wat er gebeurt. Geweld zijn ze ook zeker niet te zuinig op, ook hier laten ze net genoeg zien om ervoor te zorgen dat je een duidelijk beeld ervan weet te krijgen.
Wat ik erg goed gedaan vond was het begin met Nicholas. Dacht eerst dat het zo'n lui type was omdat hij de telefoon niet wou aannemen. Vond het ook al vreemd dat Worick er niks van zei. Pas halverwege de aflevering kom je er achter dat hij doof is. Dacht op dat punt dat hij doof en geheel stom was, wat is stom een verschrikkelijk woord hiervoor trouwens. Pas aan het einde van de aflevering leer je dat hij wel kan praten, al is het met gebreken.

De opbouw voelt erg natuurlijk over het algemeen. Zelfde voor de manier waarop je de namen leert kennen. Geen over dramatische aankondigen of een uitgebreide introductie. Het komt natuurlijk voor in een gesprek.
Ik heb in elk geval wel zin in aflevering 2. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sun 05 Jul 2015, 15:25

toffe intro! Denk dat ik de anime een kans moet even, blijkbaar heb ik ooit eens het eerst chapter van de manga gelezen maar herinner me er weinig van

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 05 Jul 2015, 22:00

Ik vind dat ze voor nu genoeg hebben laten zien, het is een introductie.
Cypher wrote:
Wat ik erg goed gedaan vond was het begin met Nicholas. Dacht eerst dat het zo'n lui type was omdat hij de telefoon niet wou aannemen. Vond het ook al vreemd dat Worick er niks van zei. Pas halverwege de aflevering kom je er achter dat hij doof is. Dacht op dat punt dat hij doof en geheel stom was, wat is stom een verschrikkelijk woord hiervoor trouwens. Pas aan het einde van de aflevering leer je dat hij wel kan praten, al is het met gebreken.

De opbouw voelt erg natuurlijk over het algemeen. Zelfde voor de manier waarop je de namen leert kennen. Geen over dramatische aankondigen of een uitgebreide introductie. Het komt natuurlijk voor in een gesprek.
Zeker mee eens. Ik dacht eerst dat hij gewoonweg niet veel te vertellen had en expres de telefoon liet overgaan. Zo zie je maar weer dat eerste indrukken vaak toch wel erg slecht zijn. Je neemt meteen verkeerde aannames. ;)

Ik vraag mij af wat ze met die dame gaan doen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 05 Jul 2015, 22:03

Fran wrote:Ik vind dat ze voor nu genoeg hebben laten zien, het is een introductie.

...
Zeker mee eens. Ik dacht eerst dat hij gewoonweg niet veel te vertellen had en expres de telefoon liet overgaan. Zo zie je maar weer dat eerste indrukken vaak toch wel erg slecht zijn. Je neemt meteen verkeerde aannames. ;)

Voor een introductie is het zeker voldoende volgens mij. Of ze moeten ineens met erg vreemde dingen gaan komen waardoor deze aflevering nergens meer op slaat. Maar verwacht dat eigenlijk niet. :oops:
Die dame is als ik het einde een zag nu hun secretaresse. Moet bekennen dat dit er al wel een beetje aan zat te komen ook.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 05 Jul 2015, 22:18

Cypher wrote:
Fran wrote:Ik vind dat ze voor nu genoeg hebben laten zien, het is een introductie.

...

Voor een introductie is het zeker voldoende volgens mij. Of ze moeten ineens met erg vreemde dingen gaan komen waardoor deze aflevering nergens meer op slaat. Maar verwacht dat eigenlijk niet. :oops:
Die dame is als ik het einde een zag nu hun secretaresse. Moet bekennen dat dit er al wel een beetje aan zat te komen ook.
Ja, dat idee kreeg ik ook op het eind. Maar of dat daar bij zal blijven.. who knows?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 09 Jul 2015, 22:21

Dat was aflevering 2. Bied wat meer informatie over de dogtags en hoe het ongeveer in elkaar steekt.
Lijkt echter nog veel meer achter te zitten waar we gedurende de anime achter moeten komen.

Vind het wel leuk dat ze Alex gebruiken om het de kijker ook te vertellen. Heb volgens mij nog geen verteller op de achtergrond gehoord die alles voor loopt te kauwen.

De intro doet me echt een beetje denken aan een bewegende manga hoe ze dat gemaakt hebben. Blijf hem leuk vinden. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 10 Jul 2015, 23:57

Aflevering 2 ook gezien, tot zoverre nog interessant.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 15 Jul 2015, 21:23

Wow, halverwege aflevering 3 werd de sfeer ineens wel heel erg omgegooid zeg.
Zo te zien gaat deze anime geen goed einde hebben voor Nic. Daarbij lijkt er nog een heel achtergrond verhaal te zijn over ons twee hoofdrol spelers waar we vrijwel nog niks van weten.

Heb ook gevoel alsof Alex nog wel wat dingetjes heeft waar ze nog niks over gezegd heeft.
De aflevering in het geheel was niet erg veel speciaals, had wel ietsjes vlotter mogen lopen maar dit soort afleveringen tussendoor mogen ook wel eens. Je krijgt wel een beter idee van de stad en de sfeer ervan mee.

Image

To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 15 Jul 2015, 21:47

Ik heb niet het idee dat dit eentje voor mij zal zijn...
Het thema ligt me zo niet.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 16 Jul 2015, 20:11

Cypher wrote:
Zo te zien gaat deze anime geen goed einde hebben voor Nic. Daarbij lijkt er nog een heel achtergrond verhaal te zijn over ons twee hoofdrol spelers waar we vrijwel nog niks van weten.

Heb ook gevoel alsof Alex nog wel wat dingetjes heeft waar ze nog niks over gezegd heeft.
Inderdaad, daar zal nog wel wat opheldering van komen de komende afleveringen! Hoop ik..

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 27 Jul 2015, 12:04

Ze hebben tot nu toe niet erg veel verteld nog over het geheel in de eerste 4 afleveringen.
Aflevering 4 liet wel wat meer van de geschiedenis zien maar nog erg weinig als je bedenkt dat ze nog maar 8 afleveringen te gaan hebben.

Als ze in die 8 afleveringen voor 3 van de karakters een heel verhaal willen vertellen nog kan het nog wel eens krapjes worden. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 28 Jul 2015, 23:19

Hmmm ja! Ik vind het trouwens wel een interessante cliffhanger.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply