Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru

Post by Fran » Tue 13 Oct 2015, 18:20

Na het zien van de eerste aflevering van de anime Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru dacht ik eigenlijk dat ik de Japanse versie van de Amerikaanse TV-serie Bones aan het kijken. Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar het concept: een vrouw die botten interessant vindt en dingen weet uit te zoeken door wat de botten haar zeggen deed mij denken aan de serie. Ik moet zeggen dat ik het visuele aspect van de anime wel erg mooi vind.

Image

Het verhaal:
Shoutarou Tatewaki een highschool leerling die in Asahikawa City (Hokkaido) woont, leert Sakurako Kujou kennen. Een bottenliefhebber die het in zich heeft om monsters (specimen) te analyseren. Juist omdat deze jongeman haar heeft ontmoet, moet hij haar vergezellen bij verschillende zaken.

Openingslied is Dear Answer door TRUE (is te horen op het eind van de eerste aflevering) Eindlied (vanaf aflevering 2) is Uchiyoserareta Boukyaku no Zankyou ni (打ち寄せられた忘却の残響に) door TECHNOBOYS PULCRAFT GREEN-FUND.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru

Post by Shizu » Tue 13 Oct 2015, 20:32

Ik heb een gedeelte van de eerste aflevering gezien, het begon best interressant en toen kwamen de botten en toen dacht ik: ''ohja, die leek me niet zo leuk.''

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Oct 2015, 21:01

Ja, als dat je niks lijkt dan houdt het snel op!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Tue 13 Oct 2015, 21:34

Als ze het goed aanpakken kan het erg leuk zijn. Maar je moet wel zorgen dat je een beetje weet waar je het over hebt met botten op het moment dat je zo'n serie maakt. Hoeft niet 100% realistisch te zijn maar je moet wel enige logica aanhouden.

De poster ziet er ook erg leuk uit, de stijl van deze anime lijkt me erg vermakelijk.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Oct 2015, 22:46

Aflevering 2 was weer interessant!

Weer een mysterie opgelost!
Alleen is er een mysterie bijgekomen. Wie is Soutarou? De hoofdpersoon naast Sakurako is Shoutarou (die Sakurako steeds aanspreekt als Shounen, jongen). Maar op een spannend moment schreeuwde Sakurako: Ga niet weg, Soutarou. Wie is het? Qua beeld zag ik een jongetje (het had zo Shoutarou kunnen zijn, maargoe..) die zich omdraaide en wegrende.
Deze anime is een blijvertje!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Oct 2015, 22:09

Aflevering 3 is gezien, weer een mysterie opgelost.

Maar interessanter was het volgende:
Soutarou is het kleine broertje van Sakurako, die dus jong is overleden.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Oct 2015, 18:59

Aflevering 4 gaf aan dat er meerdere delen gaat zijn over een bepaalde mysterie. Ik denk dat ik een beetje weet welke kant Sakurako opgaat.
Cursed painting, cursed dog. Het is toch allemaal wat. Iets wat altijd doorgegeven wordt door de familie: misschien zit er iets in het schilderij (verf), in combinatie met een huidziekte, waardoor men vergiftigd raakt?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 07 Nov 2015, 12:21

Aflevering 5 was het vervolg.
Er zat wel degelijk iets in de schilderij! Dus ik zat toch wel juist. Toch vraag ik mij af wie die taxateur is die zo'n lulverhaal heeft gehouden tegenover die persoon die in het bezit zat van het schilderij. Gaan we dat ooit weten?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Nov 2015, 12:41

Blijkbaar vergeten te vertellen hoe aflevering 6 was. Haha
Was wel interessant.
Waarbij iemand dacht dat een persoon gehuld in zwart zelfmoord wilde plegen, maar dat de conclusie van Sakurako was dat deze mevrouw een nieuw begin wilde maken.
Aflevering 7 is een deel 1 van denk ik twee delen.
Het einde doet mij denken aan dat er nog iets groots aan zit te komen. Een oude zaak wordt naar voren gehaald door Sakurako. En het begon allemaal op de school van Shoutaro tijdens het schoolfestival. Waarbij Shoutaro even uit zijn slof schoot, omdat Sakurako -zoals altijd- wat koud reageert op dingen. Zijn docent gokt erop dat Shoutaro Sakurako leuk vindt. Maar ja.. ze verschillen wel in leeftijd enzo.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Dec 2015, 16:45

Ik vergeet een beetje dingen te delen alhier. Als eerste; mooie anime, elke aflevering (behalve als het twee delen zijn) is een nieuw verhaal met een rode draad.

Aflevering 8
was gewoon rustig aan. Ondanks dat ik het gevoel had dat er iets groot aan zit te komen, kwam er eigenlijk wat anders naar boven. Was zeer interessant. Ook wel iets treurigs, om te zien hoe levens van mensen veranderen als de 1 een ander helpt.
Aflevering 9
was ook een rustige aflevering. Het had als thema: grootmoeder. Yuriko Kougami kwam weer naar voren met een mysterie. Die werd uiteindelijk niet echt ontrafeld. Wat ik wel mooi vond was het punt waarbij Shoutarou wat had verteld over zijn oma en pudding. Aan het einde van de aflevering leek het weer interessant te worden. Aan wat wil Sakurako een eind maken en wie is het meisje die aan het einde van de aflevering in beeld kwam? Ze kreeg vleugels zoals vlinders dat hebben? Het werd mysterious en wat vaag.
Ik heb niet echt een idee waar de rode draad van dit verhaal naartoe gaat. Het kan interessant zijn, maar ben bang dat het ook best teleurstellend kan zijn.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 11 Dec 2015, 21:47

Vlinders. Dat komt voornamelijk naar voren in aflevering 10, een deel 1 van misschien 2 of 3.
Het verhaal is weer eens interessant. Nu komt Isozaki-sensei naar voren toe met een stuk van zijn geschiedenis over 3 meiden die in zijn klas zaten. 1 is verdwenen, waarvan later een waarschijnlijk zelfmoodbriefje teruggevonden werd. Een tweede is verdwenen en dus gaan Sakurako en Shoutarou op zoek naar het derde meisje. Die was in eerste instantie ook niet vindbaar, maar uiteindelijk wel. Die werd opgevangen.

Bij haar thuis is dus een schilderij opgeduikeld van de hand van Hanabusa. En uiteindelijk is er een connectie met een schilderij die te vinden was in het huis van Fujioka. Ik moest even nadenken, maar dat is het huis van Takeshi (oude vriend van Utsumi) - afleveringen 4 en 5. is alweer even terug -.

Hanabusa, een kunstenaar. Dat is de persoon die ze moeten vinden. Lijkt mij uiteindelijk geen fijne vent, want op de rug van het tweede meisje is een vlinder terug te vinden. Getatoeëerd?

Ben benieuwd wat we uiteindelijk gaan vinden in deel 2. Gaat het een levend persoon vinden of een lichaam? Die Sakurako weet wel wat ze graag heeft (denk ik zo?).

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 18 Dec 2015, 22:56

En dat was aflevering 11. Spannend!
Eindelijk krijgen we wat meer duidelijkheid over die grote zaak waar Sakurako zich mee bezig hield.

De Sphenoider, de dief die de sphenoid bonen steelt. Oftewel het wiggenbeen (vorm van vlinder).

En de Sphenoider is niemand anders dan Hanabusa, volgens Sakurako. Maar door de meiden van de aflevering hiervoor wordt dat ontkent, want hij is een engel. Gekozen door God.

Maar Sakurako is lekker recht door zee en kan misschien bot overkomen, dat werd niet in dank afgenomen door een meidje en die ging in de aanval met een wapen die ze vond op de grond (en die van Hanabusa is). Uiteindelijk sprong Shoutarou voor Sakurako en werd hij dus geraakt in zijn zij.

Maar alles goed en wel met die jongen. GELUKKIG!

Sakurako verteld dan uiteindelijk aan het eind dat sommige zaken die ze heeft gedaan met Shoutarou te maken hebben met Hanabusa. Vooral bij die afleveringen 4/5, want die vreemde man in de auto die die Takeshi Fujioka toen aansprak (toen hij taart aan het halen was).

Want het bleef nog al die tijd in mijn hoofd: wie was die vent? En er werd verder niet echt op ingegaan.

Maar nu weten we om wie het gaat. En nu heeft Sakurako besloten om al het contact met Shoutarou te verbreken, omdat zij uiteindelijk nooit zijn botten wil zien. Want Shoutarou grapte weleens van, als hij met Sakurako op pad gaat, dan komt hij altijd wel een lichaam tegen. Maar zij is er echt naar op zoek, maar kan dus zijn dat Hanabusa ook daar mee te maken heeft (om haar om de tuin te leiden oid).

Het verbreken van al het contact.. dat zit niet in de koude kleren bij Sakurako. Ik vraag mij ook af wat er in de laatste aflevering gaat gebeuren.

En trouwens.. Sakurako is verloofd, werd gezegd aan het begin van de serie. Nog nooit die verloofd gezien.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 24 Dec 2015, 14:18

En dat was aflevering 12
Shoutarou legde in deze aflevering uit hoe hij en Sakurako elkaar hebben leren kennen (en dat was niet op het beste moment, vond hij zelf). Daarbij kwam ook naar voren wat hij van haar geleerd heeft. Vanaf het moment dat Sakurako gedag heeft gezegd tegen Shoutarou zit het hem dwars en hij moest denken aan de dingen die ze hem had verteld in het verleden en dat zorgde ervoor dat hij uiteindelijk oog in oog stond met Sakurako. Uiteindelijk kon hij haar overtuigen dat hij het beste naast haar kan staan ipv weggeduwd worden door haar.

Ohja.. conclusie van Hanabusa? Dit moet wel een tweede seizoen worden. xD Wat flauw! Die was trouwens aan het tekenen geslagen (Sakurako).

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Oct 2016, 21:23

Niemand die iets gehoord heeft over een tweede seizoen?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply