Drifters

Anime is de Japanse afkorting van animńďshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Drifters

Post by Cypher » Sun 09 Oct 2016, 13:40

Drifters is een manga van Kouta Hirano en heeft sinds kort ook een anime met de zelfde naam. Ik heb deze anime ook nog uitgelicht in het blogbericht op AVO als één van de anime titels om naar uit te kijken. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ik hem zelf uiteraard ook probeer te kijken.
Ondanks het feit dat hij zijn tegenstander weet te verslaan raakt Toyohisa Shimazu ernstig gewond. Terwijl hij het slagveld verlaat word hij plots getransporteerd naar een aparte plek, een gang vol met deuren. Hij word door één van deze deuren gestuurd en beland in een andere wereld samen met andere krijgers welke ook naar deze wereld gestuurd zijn. Deze mensen worden de Drifters genoemd.
Aflevering één heb ik net mogen kijken en qua verhaal is er nog niet veel meer verteld dan het plot hierboven. Er word wel gehint naar een groter geheel wat we gaan zien echter. Ik vond de stijl voornamelijk aan het begin wel erg interessant, dit veranderde wel drastisch echter halverwege de anime. Ik ben heel erg benieuwd wat ze met deze anime gaan doen. Ben zowel benieuwd naar de stijl die ze gaan aannemen maar ook of het verhaal wat te bieden gaat hebben.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Drifters

Post by Fran » Fri 28 Oct 2016, 16:39

Volg je hem nog, Cypher?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 30 Oct 2016, 15:41

Net even 2e aflevering gekeken. Lukt niet helemaal om het bij te houden maar hoop het wat in te halen voor het teveel voor gaat lopen.

Lang geleden dat ik een anime heb gezien met zoveel gore moet ik bekennen. De belangrijke spelers in deze anime zijn voor groot deel nog niet echt uitgelicht maar verwacht dat dit in komende afleveringen nog wel gaat komen.

Ook alweer tijdje geleden dat een OP het voor mij zo goed deed trouwens, het gaat gewoon zo goed samen met de muziek en die artwork tussendoor.... @$#%. Volume ging aan begin van de aflevering meteen paar standjes hoger. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 30 Oct 2016, 23:51

Aflevering 3 zit er ook op. Moet zeggen dat het tot nu toe niet erg eenvoudig te volgen is. Dit is ook zo'n beetje het enige nadeel. Ik hoop dat ze vlug wat meer uitleg geven. Je word naar mijn gevoel nu iets teveel in de wereld gegooid zonder juiste uitleg. Dit zorgt er voor dat je niet echt weet wat er gebeurd.

Image

To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 31 Oct 2016, 19:15

Tot nu toe is Drifters voor mij een bom vol goede herinneringen aan Hellsing Ultimate. Die serie heb ik drie jaar terug met veel plezier gekeken.
De humor, de art en ook de gore vind ik net zo tof als in die serie. Het enige verschil is dat het niet over vampieren gaat. De rest valt nog te bezien hoe het gaat lopen.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 31 Oct 2016, 19:34

Ik moet zeggen dat ik ook wel beetje terug moest denken aan Hellsing.
De art in deze serie springt er voor mij extra uit door de contrasten. Je hebt best wel normale momenten in deze anime maar dan ineens komt er een fragment dat er ineens compleet uit springt. Ze zijn niet bang om de stijlen te mengen waar nodig.

Image

To be safe
To believe
In something

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Tue 01 Nov 2016, 06:43

Ik heb deze serie vorige week opgepikt na aanleiding van een beschrijving die ik toevallig op een anime site tegenkwam. Het idee van bekende figuren uit onze geschiedenis combineren tot een soort Suicide Squad in een compleet andere setting sprak me wel aan.

Het was wel even wennen, met inmiddels vier afleveringen achter de kiezen. Er zit inderdaad aardig wat gore in, afgewisseld met droge humor. Het is te merken dat de Seiyuu van Nobunaga ook nog een zeker ander project heeft lopen tegelijkertijd, want af en toe is het letterlijk net alsof je Uchiha Madara (Naruto) hoort praten.. ^^'

Tot nu toe bevalt de serie wel. Er gebeurt veel, er wordt weinig uitgelegd, maar langzamerhand wordt er toch iets meer plot uit de doeken gegaan en zijn ook de tegenstanders van de Drifters geintroduceerd in de vorm van de Ends, vergelijkbare krijgers uit de aarde geschiedenis die iets rots hebben meegemaakt (meestal een pijnlijke dod) en daarom van mening zijn dat de mensheid maar niet meer moet bestaan.

Benieuwd hoe het verder gaat. :)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 06 Nov 2016, 16:36

De vierde aflevering verteld wel wat meer gelukkig. Heb nu een beetje een beeld van de situatie in elk geval.
Vraag me wel één ding af met die "Black King" aan de hand van aflevering 4.
Hij kan monsters genezen blijkbaar en heeft een gat in zijn hand als ik het goed zag. Is het de bedoeling dat hij een soort van Jezus figuur is of misschien daadwerkelijk hem moet voorstellen.

Ook met de uitspraak dat hij eerst mensen wou redden maar dat deze hem hebben afgewezen lijkt het wel die kant op te gaan. Zou een interessante ontwikkeling zijn.

Image

To be safe
To believe
In something

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sat 12 Nov 2016, 11:08

Interessante gedachte inderdaad @ Spoiler/theorie. Zou inderdaad maar zo het geval kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar wat we in de komende afleveringen nog meer van The Black King zullen gaan zien.

Ook interessant is de achtergrond van het Orte Keizerrijk, die langzamerhand wat meer uit de doeken gedaan wordt. Er werd al vrij vroeg verteld dat Orte met een gebiedsuitbreiding bezig is en andere rassen als elven, dwergen en hobbits (Hobbits :D ) daarbij de onderdrukking in duwt. Maar in aflevering zes wordt er ook wat meer uit de doeken gedaan over het ontstaan van het keizerrijk.
Een man die ineens verscheen tientallen jaren terug en inmiddels niet meer leeft, die niet bij naam genoemd wordt, maar die wij in onze wereld kennen als Adolf Hitler.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 12 Nov 2016, 20:13

Ik ben intussen bij. Er word inderdaad wat meer verteld gelukkig over de geschiedenis.
Vind daarbij één moment uit ik dacht aflevering 6, maar kan ook 5 zijn geweest, opvallend.
Ze laten een grote poster zien, althans een deel ervan. Het word nooit volledig in beeld gebracht.
Het is duidelijk wie ze bedoelen, vooral met die opmerking erachter aan over de snor.

Ik vind het bijzonder dat ze hem niet geheel in beeld brachten. Doet me denken dat ze dat toch niet aandurfden of gewoon niet gepast vonden. Het verklaarde wel meteen waarom de vlaggen etc. me aan een bepaalde stijl deden denken.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 20 Nov 2016, 18:13

Dat was aflevering 7.
Blijf de karakters interessant vinden. Het is feitelijk kiezen voor de mindere van de twee kwaden momenteel. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sun 27 Nov 2016, 11:32

Precies dat. :)
- en langzaam aan wordt het steeds weer een stukje verder uitgebouwd, al hoop ik dat we binnenkort ook wat meer over The Black King te horen krijgen.

Dat was aflevering 8, en het lijkt erop dat we in de volgende aflevering dwergen te zien krijgen. Dwergen en elven. Altijd een leuke combinatie. ;o

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sun 25 Dec 2016, 13:24

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 31 Dec 2016, 17:46

Jep, dat word nog even wachten. Ik vind het knap dat ze deze anime zowel vlot kunnen laten aanvoelen terwijl er toch genoeg tragere momenten zijn. Je hebt de politieke spelletjes welke gespeeld worden en strategische kant maar je krijgt ook voldoende actie te zien. Daarbij zijn ze ook niet bang voor beetje humor hier en daar.

Ben erg benieuwd hoe ze dit verder gaan doen in het volgende seizoen!

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply