Yuri!!! on Ice

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Yuri!!! on Ice

Post by Celii » Mon 17 Oct 2016, 18:25

Image

Sport anime zijn tegenwoordig de meest populaire anime. Van basketbal naar wielrennen en van voetbal naar volleyball. Maar zet je schrap, hier is het dan: kunstschaatsen!

Het gaat over Yuri Katsuki, een Japanse kunstschaatser die een Grand Prix heeft verloren en er niet zo blij mee is. Hij denkt over zijn leven als kunstschaatser en gaat naar een schaatsbaan waar hij de choreografie van de beroemde Russische kunstschaatser Victor Nikiforov perfect na doet terwijl dat stiekem wordt gefilmd. Victor ziet dat uiteindelijk. Hij gaat naar Japan om Yuri's coach te worden en laat hem trainen samen met de Russische Yuri Plisetsky.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Raito
Otaku
Otaku

Re: Yuri!!! on Ice

Post by Raito » Tue 18 Oct 2016, 16:50

Enkel episode 1 gezien maar ZALIG!!!!
K moe echt de 2e episode kijken xd

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 18 Oct 2016, 17:53

Denk dat dit een anime kan zijn waarbij animatie een enorm belangrijke rol gaat spelen. Ben benieuwd wat jullie er verder van gaan vinden voor ik hem op pak echter.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Oct 2016, 18:17

Cypher wrote:Denk dat dit een anime kan zijn waarbij animatie een enorm belangrijke rol gaat spelen. Ben benieuwd wat jullie er verder van gaan vinden voor ik hem op pak echter.
Is Cypher ergens bang voor? ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 18 Oct 2016, 20:24

Fran wrote:
Cypher wrote:Denk dat dit een anime kan zijn waarbij animatie een enorm belangrijke rol gaat spelen. Ben benieuwd wat jullie er verder van gaan vinden voor ik hem op pak echter.
Is Cypher ergens bang voor? ;)
Eigenlijk niet. Ben alleen benieuwd of het beetje de moeite waard gaat zijn. Aangezien er al mensen zijn die het kijken wacht ik even af wat de reactie gaat zijn.

Image

To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 19 Oct 2016, 19:42

Ik geloof dat er al een hype heerst rond deze serie. Ik zie al heel wat cosplayers voorbij komen die Victor al omarmd hebben.

Zelf vind ik het tot nu toe erg leuk. De animatie is geweldig, en dat met van die (denk ik) moeilijke bewegingen om te animeren.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Oct 2016, 19:50

Yasumi wrote:Ik geloof dat er al een hype heerst rond deze serie. Ik zie al heel wat cosplayers voorbij komen die Victor al omarmd hebben.
Ik zag ook al zoiets voorbij komen. Dat ging snel!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 20 Oct 2016, 20:09

Die cosplay gaat als een lopend vuurtje!
Ook mensen die zich druk maken over dat ze er yaoi in zien.

Het gaat om deze scène in het bijzonder(let op, evt. spoiler voor ep 3):
Image

Ik zie dat persoonlijk nog niet echt. Ik bedoel...wie zou niet rood aanlopen als je -niet zo heel erg lelijke- idool zo in je gezicht komt. Je geaardheid heeft daar denk ik weinig mee te maken.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Oct 2016, 20:10

Yasumi wrote:Die cosplay gaat als een lopend vuurtje!
Ook mensen die zich druk maken over dat ze er yaoi in zien.

Het gaat om deze scène in het bijzonder(let op, evt. spoiler voor ep 3):
Image

Ik zie dat persoonlijk nog niet echt. Ik bedoel...wie zou niet rood aanlopen als je -niet zo heel erg lelijke- idool zo in je gezicht komt. Je geaardheid heeft daar denk ik weinig mee te maken.
Niet gezien, maar ehm.. denk dat ANN dat al verklapt heeft. Maar yaoi of gewoon shounen ai? Want yaoi gaat wel heel erg de extreme kant op, terwijl shounen ai gewoon.. de vibes af kan geven (dat is soms al genoeg.. denk dat Cypher nu gaat afhaken).
Hahaha.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 20 Oct 2016, 20:23

Fran wrote: Niet gezien, maar ehm.. denk dat ANN dat al verklapt heeft. Maar yaoi of gewoon shounen ai? Want yaoi gaat wel heel erg de extreme kant op, terwijl shounen ai gewoon.. de vibes af kan geven (dat is soms al genoeg.. denk dat Cypher nu gaat afhaken).
Hahaha.
Shounen ai is inderdaad de milde variant. Is op zich ook geen genre waarvoor ik rechtsomkeert maak. Ik heb Gravitation en No.6 ook met plezier gekeken, dus het ligt meer aan het verhaal of die goed is. Dat kunnen we na 3 afleveringen toch nog niet zeggen.

Bovendien, er is nergens gezegd dat dit een shounen ai of yaoi is. Dat kunstrijden een sport is waar schoonheid en elegantie ook bij mannen belangrijk is, hoeft toch niet meteen te betekenen dat het díé kant op gaat :P

Ik vind de heisa erover tot nu toe overdreven. Dus ik denk dat Cypher het nog best kan volhouden!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 20 Oct 2016, 20:38

Ik laat me ook niet direct afschrikken daardoor gelukkig, in tegenstelling tot wat Fran lijkt te denken.
Pas als het de hoofd focus lijkt te zijn vind ik het wat vervelend omdat het verhaal dan vaak minder word.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Oct 2016, 20:45

En daarbij; de titel van deze anime doet ook niet meteen denken dat er yaoi in voorkomt. Eerder de vrouwelijke tegenhanger.
Of als je nog in de Olympische Spelen vibe zit; Yuri van Gelder on ice! Na die stomme fout van hem, dacht hij: Ja, laat ik eens schaatsen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 20 Oct 2016, 22:07

Fran wrote:En daarbij; de titel van deze anime doet ook niet meteen denken dat er yaoi in voorkomt. Eerder de vrouwelijke tegenhanger.
Of als je nog in de Olympische Spelen vibe zit; Yuri van Gelder on ice! Na die stomme fout van hem, dacht hij: Ja, laat ik eens schaatsen!
Er waren heel wat mensen die dachten dat het ook daarover zou gaan (niet Yuri van Gelder maar vrouw x vrouw), haha.

Over sporters gesproken, Yuri on Ice is al wel door schaatster Evgenia Medvedeva (ja, die op de intro van Sailor Moon danste) opgepikt: http://www.crunchyroll.com/anime-news/2 ... uri-on-ice

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 20 Oct 2016, 22:29

Ik had bij het lezen van de naam wel eerst iets van "Oh nee wat hebben ze nu weer bedacht" maar het viel me nog reuze mee. Denk dat mensen met andere intentie teleurgesteld zijn geweest toen ze erachter kwamen dat het niet was wat ze dachten. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Oct 2016, 22:35

Die zijn meteen begonnen met tekenen, joh! Fanart, doujinshi, kom maar binnen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply