Winter Anime 2017 (Welke kijken jullie nog?)

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
THchen
Sushi lover
Sushi lover
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Winter Anime 2017 (Welke kijken jullie nog?)

Post by THchen » Tue 07 Feb 2017, 12:34

Elke 4 maanden komen er 20+ (nieuwe) anime series. Met het nieuw jaar beginnen we met een frisse start en nieuw blik op het anime Winter 2017 seizoen. Inmiddels zijn we al 1 maand verder en hebben we de meeste series een kans gegeven en een eerste indruk gegeven. Dus!

Welke anime's kijken jullie momenteel nog van Anime Winter 2017?

Mijn blik op dit seizoen is zeer mager.
Second seasons of meer zoals Gintama, Konosuba en Tales of Zestiria the X zijn geweldig! maar de nieuwe series missen een beetje de wauw factor.
Mijn grootste verwachtingen HandShakers brak mijn verwachtingen en bleek enorm teleurstellend te zijn om veel redenen, maar slechtste 3D neemt toch wel anime Kemono Friends mee naar huis!
Terwijl een serie als Tanya the Evil bewijst met een eerste indruk van een loli in het duitse leger nog een slecht idee is.

Series die ik zeker doorkijk: 6
Gintama, Konosuba 2, Kuzu no honkai, Rewrite, ToZtX & Tanya the Evil.

Series voor tussen door: 7
Gabriel Dropout, Eidlive, handshakers, Fuuka, Kobayashi's Dragon Maid, Demi-Chan, masamune-kun's revenge

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Winter Anime 2017 (Welke kijken jullie nog?)

Post by Fran » Tue 07 Feb 2017, 12:36

Ik moet zeggen dat ik heel erg weinig tijd heb om te kijken. De promotiemolen voor mijn aanstaande concert is flink gaan draaien, maar daar moest ik veel voor gaan doen. Daarbij moet AVO Blog ook blijven draaien. Dus daar zit veel tijd in.

Ik kijk nog wel naar Dragon Ball Super, maar dat zullen dan een aantal afleveringen achter elkaar zijn.

Ik was van plan Fuuka en Masamune-kun te kijken (ook te lezen in de Staff Picks op AVO Blog: http://avo-blog.nl/2016/12/05/anime-win ... ar-kijken/), maar daar ben ik niet aan toe gekomen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 22 Feb 2017, 21:27

Ik heb op dit moment weinig tijd om te kijken, daarom kijk ik er op dit moment eigenlijk maar twee...

Als ik me een keer verveel (misschien morgen tijdens die storm) dat ik de andere anime inhaal,
Deze twee kijk ik:

- March Comes in Like a Lion/3-gatsu kijk ik met veel plezier al sinds het vorige seizoen, dus daar probeer ik mee bij te blijven.

- Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu 2e seizoen volg ik, al loop ik nu een paar afleveringen achter. Het is voor mij niet echt een serie die je even tussendoor kijkt, maar waar je echt even voor moet gaan zitten.

Misschien dat ik morgen tijdens de storm me eens trakteer op wat ontspanning met anime :)

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 11 Mar 2017, 10:45

Bij mij nog steeds hetzelfde :/

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 11 Mar 2017, 14:43

Ik heb van de week Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu eindelijk ff bijgekeken. 3-gatsu doe ik wss vanavond. Daarnaast heb ik wat oudere series kunnen kijken en reviewen.

Ik loop aardig op schema met mijn werkzaamheden deze week, dus ik heb even mijn kans gepakt. Meer dan twee series echt volgen zit er momenteel helaas niet in :(

Post Reply