Lente Anime 2017: wat ga je kijken?

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Lente Anime 2017: wat ga je kijken?

Post by Yasumi » Fri 03 Mar 2017, 10:12

Welke anime gaan jullie het volgend seizoen kijken? (zie ook deze pagina voor referentie)

Zie ook dit blog.

Er zijn een heleboel interessante en gehypte series op komst :)
Dit ben ik van plan te kijken:
- Attack on Titan 2nd season <--- EINDELIJK!!!!!!!!
- Natsume Yuujinchou Roku
- Kekkai Sensen & Beyond
- Uchouten Kazoku 2
- Atom the Beginning
- Kabukibu
- Clockwork Planet
- Fukumenkei Noise

Wat is jullie keuze?

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Lente Anime 2017: wat ga je kijken?

Post by Fran » Fri 03 Mar 2017, 10:48

Ik weet niet of ik nu hard sta te trappelen op AoT seizoen 2 te bekijken. Het is inderdaad EINDELIJK, maar het heeft ook best wel lang geduurd waardoor mijn enthousiasme die ik had voor AoT verdwenen is in andere anime.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 03 Mar 2017, 10:54

Daarom ga ik voor het eerst die recap films kijken (dit weekend misschien). Dat doe ik voor een anime nooit eigenlijk, maar ik sta ook niet echt te trappelen. Vooral omdat ik nog maar nauwelijks weet hoe het verhaal ging :P
Toch ben ik wel nieuwsgierig, dus ik ga het zeker kijken.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 03 Mar 2017, 11:08

Terugkijken is inderdaad een goeie, maar zelfs daar heb ik eigenlijk geen zin in. xD Ik weet niet wat ik uiteindelijk zal besluiten. :)

Saenai Heroine no Sodatekata ♭ (冴えない彼女の育てかた♭) staat op mijn lijst. Ik weet nog dat ik vorig jaar het eerste seizoen keek via Crunchyroll en dat ik het behoorlijk geinig vond om te kijken. Ik keek vanaf de winter van 2015 behoorlijk wat animeseries (aka bingewatchen), omdat ik afleiding zocht. Al gauw vond ik heel wat series die ik met plezier keek en deze is er 1 van.

Eromanga-sensei (エロマンガ先生) heb ik geadviseerd op AVO Blog, en wil ik zeker ook kijken.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 03 Mar 2017, 11:22

Het wordt voor mij dit seizoen voornamelijk bingewatchen .Dat ga ik ook al doen met de winter anime van dit jaar.
De enige series die ik uit mijn lijstje actief ga volgen zijn Natsume Yuujinchou, Uchouten Kazoku en Clockwork Planet.

Clockwork Planet lijkt me interessant omdat het van dezelfde schrijver als No Game No Life komt. Én ik heb hoge verwachtingen van de ED van die anime, dus dat houd ik scherp in de gaten :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 15 Mar 2017, 20:39

Iemand anders nog een mening? xD

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 15 Mar 2017, 22:13

Kennelijk niet? XD

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Thu 06 Apr 2017, 14:45

Attack on Titan - geen hype maar eerder om te kijken hoe ver ze hier mee zullen gaan.

Hero Academia 2 - Kan niet snel genoeg gaan, wil nieuwe eps nu!!

Saenai Heroine - season 1 was best wel leuk, alleen hoop dat ze meer focusses de normale meid van de serie, ik geef niet veel om de schrijver/tekenaar/music composer :P)

Dungeon ni deai - al verwacht ik hier niet veel van. Had liever een echte season 2 dan een spin off, maar kan er ook flink naast zitten.

ClockWork Planet - om de reden die al genoemd werden.

GranBlue Fantasy - De eeste 2 eps warne al geaired en ik werd binnengetrokken en kan niet meer los komen xD

Rokudenashi Majutsu - manga gelezen en was best tevreden over, maar manga uploads zijn traag dus YAY voor anime!

Sin Nanatsu no Taisai - waarschijnlijk mijn guilty pleasure van dit season ( ergens denk ik dat dit best wel actief kan gaan worden )

Busou Shoujo - dezelfde reden als Rokudenashi :P

Zero kara - vanwege de Studio White Fox! WOEH~!

Boruto - ben niet klaar om Naruto aan de kant te leggen

Sakura Quest - vanwege de studio P.A. Works

Natsume Yuujinchou - MADARA-SENSEI!!!

Tsuki ga kirei - ziet er interessant uit

Alice to Zouroku - ziet er goed uit en ik was al verkocht met episode 1 op Crunchy

Warau Salesmen - Ziet er zeer enjoyable uit xD

Ja dit is eigenlijk wel mijn main interesse lijst die ik wil gaan bekijken. Er zijn nog wel andere zoals 'Shuumatsu','eromanga sensei' of 'Renai boukun' maar dat zijn anime's waar ik niet direct interesse in toon op basis van hun samenvatting of mijn voorkennis. Ik kom daar waarschijnlijk wel aan een keer, maar moet nog redelijk wat andere dingen afkijken

Inmiddels zijn er al een aantal eps uit van het nieuwe season en ik ben heel blij met 'Alice to Zouroku' en 'Boruto'. Alleen 'Rokudenashi' viel mij een beetje tegen. De eerste ep is erg van belang en sommige series doen er niks aan. Ook al weet ik wat er gebeurd, ik wil niet zeggen tegen mensen van 'je moet wachten tot ep 2, dan wordt hij echt leuk'.

Alvast veel kijk plezier voor iedereen!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 06 Apr 2017, 15:01

THchen wrote:
Thu 06 Apr 2017, 14:45
Saenai Heroine - season 1 was best wel leuk, alleen hoop dat ze meer focusses de normale meid van de serie, ik geef niet veel om de schrijver/tekenaar/music composer :P)
Whaha, maar het is toch reversed harem, dus ik weet niet of er meer focus gaat komen op haar. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Thu 06 Apr 2017, 15:36

Fran wrote:
Thu 06 Apr 2017, 15:01
THchen wrote:
Whaha, maar het is toch reversed harem, dus ik weet niet of er meer focus gaat komen op haar. :)
He? reversed harem?
Uta-pri, kamigami no asobi, Diabolik lovers, Dance with the devil & Ouran host club vallen onder de genre 'reversed harem'.
Saenai Heroine heeft 1 jongen en x aantal meiden.

Tenzij we allebei een andere betekenis hebben voor de 'reserve harem' of mogelijk niet dezelfde anime in ons hoofd hebben, ben ik momenteel confused x3

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 06 Apr 2017, 16:33

Nee nee.. die hele reversed moest er helemaal niet bij. xD Ik weet wat het is.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Fri 07 Apr 2017, 07:54

Ik pak Boku No Hero Academia, Attack on Titan en Boruto in ieder geval op. En mogelijk Warau Salesman, de eerste aflevering was nog aardig..

Voor de rest: geen zekerheden. ;D

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 15 Apr 2017, 23:51

THchen wrote:

Natsume Yuujinchou - MADARA-SENSEI!!!
Dat is de allerbeste reden om een anime te willen kijken. Elke serie zou een Madara moeten hebben~

AoT ga ik bingewatchen als de hele serie uit is. 12 afleveringen is niks.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 16 Apr 2017, 10:35

^Ik denk dat dat niet eens een heel slecht idee is. Ik moet zeggen dat de hype er niet zo is bij mijn animevrienden. De tijdlijn wordt minder gespamd.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sun 16 Apr 2017, 18:45

Ik ben momenteel begonnen aan SnK seisoen 2 en Warau Salesman voor de rest moet ik t nog even aankijken. Als ik een keer eindelijk Naruto Shippuuden afrond kijk ik mogelijk ook naar Boruto :)

Image

Post Reply