[Manga/Anime] Devilman (Crybaby)

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

[Manga/Anime] Devilman (Crybaby)

Post by Shizu » Tue 16 Jan 2018, 20:30

Ik wilde toch even stilstaan bij deze dark anime.
De manga is gemaakt van 11 juni 1972 tot en met 24 juni 1973, ver voordat we allemaal geboren waren. Devilman heeft een animeserie (die overigens niet zo dark is als de manga en het verhaal anders is), een paar OVAs, films en sinds dit jaar een remake op Netflix met de naam: Devilman Crybaby. Ik ben hem nu al aan het rewatchen, zo goed is het! Maar waar gaat het dan over? (Let op, in crybaby gaat dit ietsjes anders)

Akira Fudo is een timide tiener die bij een vriendin en haar familie woont aangezien zijn eigen ouders altijd maar op reis zijn. Hij gaat gewoon naar school en zit bij de atletiek club. Op een dag loopt hij zijn goede vriend van vroeger tegen het lijf: Ryo Asuka. Ryo is een slimme jongen en vraagt of Akira hem kan meehelpen om iets te ontrafelen van z'n pa's onderzoek. Ryo's pa is helaas overleden maar hij wilt het werk niet verloren laten gaan. Zijn vader heeft een speciaal masker gevonden in de ruïnes in een tempel van de Maya's. Dit masker laat zien hoe de wereld was duizenden jaren geleden, gevuld met demonen. Dit masker zou een teken zijn dat de demonen terug komen, om dit preventief te voorkomen heeft Ryo een plan: ''om demonen te verslaan moet je er 1 worden.'' Ryo geloofd dat iemand met een puur hart het gevecht kan winnen tussen demon en mens en kan dan de demon overheersen. Ryo denkt dat Akira zo'n hart heeft, Akira is echt een lieve gast en wil meewerken aan dit plannen. Samen gaan ze naar een feest, ze noemen het Sabath, een feest om ''duivels'' te worden. (Drinks, drugs and sex babeeeey) Op dit feest gaat Ryo met een fles mensen neersteken zodat er veel bloed vrijkomt. Demonen komen hier graag op af en zo hoopt hij dat een demon probeert om Akira over te nemen. Dit gebeurt en Akira wordt overgenomen, maar zoals Ryo had voorspelt, Akira wint van de demon en heeft de controle. Akira is nu Devilman, tijd om de andere demonen tegen te houden en de wereld te beschermen. HA HA! Dat zou je denken hè? Zoals ik al zei, dit is dark, heel dark... Ik zou maar gaan kijken!

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: [Manga/Anime] Devilman (Crybaby)

Post by Fran » Tue 16 Jan 2018, 22:23

Ik heb geen Netflix en ben het in principe niet van plan dat in huis te halen om diverse redenen. Maar Netflix is lekker bezig met anime laten zien, maar ja.. dan houdt het op.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 17 Jan 2018, 08:00

Fran wrote: ↑
Tue 16 Jan 2018, 22:23
Ik heb geen Netflix en ben het in principe niet van plan dat in huis te halen om diverse redenen. Maar Netflix is lekker bezig met anime laten zien, maar ja.. dan houdt het op.
Geen reden om niet te kijken want staat ook gewoon op sites ;-)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 17 Jan 2018, 09:36

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 17 Jan 2018, 11:05

Altijd hetzelfde: mensen houden van een anime of mensen haten een anime xD

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Spitch TVB » Mon 12 Feb 2018, 21:44

Heb ook geen Netflix thuis, maar die intro is verduiveld leuk.
Ben de originele manga aan het lezen momenteel. Ik heb de indruk dat veel 'Religieus geïnspireerde' media uit Japan dit potje wel es als mosterd gaat gebruiken.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 07:13

De anime kan je ook online vinden zonder netflix ;) Weet wel dat manga lezers de anime minder vonden. Die weten natuurlijk wat er gebeurd...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Feb 2018, 08:14

Oef. Dus wat is wijsheid: manga niet lezen of lezen na anime bekijken?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 10:30

Denk het laatste!

Post Reply