Agarest Generations of War [PS3]

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Jimbow
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Agarest Generations of War [PS3]

Post by Jimbow » Tue 19 Jan 2010, 11:26

Image

Op 16 oktober lanceert Ghostlight de PlayStation 3 RPG Agarest: Generations of War in Europa. Het verhaal speelt zich af over vijf generaties waarbij je in elke generatie aan de slag moet met de zoon van je vorige hoofdpersonage. De game verschijnt vandaag op zijn normale PAL packshot en op zijn Limited Edition PAL packshot.

16 oktober van vorig jaar dus, ik had hem al een tijdje geleden gehaald maar ben er gisteravond eindelijk aan begonnen. En hij is echt geweldig!
Het is een Jrpg waarbij je om beurten beweegt en aanvalt. Als je hier niet van houdt is het verhaal voor jou dus al voorbij :)

Trailer:

En nog een gameplay trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9G5gdPKLzVQ&feature=fvw[/youtube]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Agarest Generations of War [PS3]

Post by Dj_Robintje » Tue 19 Jan 2010, 14:32

Op basis van de trailers ben ik absoluut niet overtuigd.
De eerste trailer ziet er enorm leuk uit qua beeld enzo... Maar dan zie je die trailer met de gevechten en die is gewoon weg teleurstellend... PS3 wordt geloofd om zijn grafics, maar veel games voldoen gewoon niet in mijn ogen!
Jammer...

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 19 Jan 2010, 14:47

Vind het concept wel grappig. Ik weet nog toen ik Arc the Lad speelde en heel het spel zat te wachten op de hereniging van de broers. Om één of andere reden moet ik er gewoon aan denken als ik meerdere generaties lees, ook al klopt de link natuurlijk voor geen meter X'D. Anyway, Ghostlight maakt goeie games. Snap DJ's commentaar van de graphics wel, maar neem nu dat het verhaal gewoon extreem goed is uitgebouwd, dat de werelden wel degelijk verschillen bij iedere generatie en ga zo maar door. In het verleden had je hiervoor meerdere schijven voor nodig voor hetzelfde effect en zelfs minder. Met behulp van Blue Ray kan dit nu op 1 disk. Old school graphics zijn zeker nog niet verleden tijd!

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 19 Jan 2010, 16:01

Nja, het ziet er idd niet geweldig uit. Maar de gameplay is hartstikke leuk en het verhaal is tot zover (ben pas bij de eerste generatie) geweldig.
Dit is het eerste spel waar ik echt geboeid alle gesprekken etc. lees.

En voor mij hoeft een spel er niet geweldig uit te zien om goed te zijn. ;)

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Tue 19 Jan 2010, 16:35

Nee klopt, maar ja.. Playstation 3...

In ieder geval ziet het spel er leuk uit, ik denk dat ik dit zeker leuk zou vinden om te spelen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 19 Jan 2010, 16:54

Ik zeg niet dat de graphics geweldig moeten zijn...
Het valt me gewoon op dat weinig PS3 games (binnen mijn interesse natuurlijk, want de shooters zijn wel fantastisch qua graphics) voldoen aan de verwachtingen ;)

Het lijkt me best een boeiend spel...
Alleen vind ik het dan toch iet wat jammer dat ze er niet uithalen wat erin had kunnen zitten :p
Het had voor mij nog net dat ietsje meer kunnen hebben ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 19 Jan 2010, 18:03

Hmm nja daar zit natuurlijk wel wat in, maar misschien dat de ontwikkelaars gewoon nog moeten wennen en het vanzelf beter wordt.

Ik zat vanmiddag toevallig de demo van Dante's Inferno te spelen en toen keek ik wel mn ogen uit :o

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 19 Jan 2010, 19:18

Over dat wennen: Ben bijna zeker dat dat wel degelijk één van de redenen is waarom veel PS3 games eruit zien als zeg maar PS2 games. Wie herinnert er zich Jak and Daxter nog? De graphics van dat spel werden in de beginjaren van de PS2 echt de lucht in geprezen. Toch vond ik dat het spel eigenlijk wel nog veel op bv Crash Bandicoot leek qua stijl en uitvoering. Als we de graphics van Jak and Daxter gaan vergelijken met bijvoorbeeld die voor Jak 3, zie je best wel een groot verschil (vergelijk bijvoorbeeld de details aan Daxter tussen de twee games), ook al werden ze voor hetzelfde platform uitgebracht. Mensen moeten inderdaad nog even wennen, maar zo lang een spel goed loopt, leuk is om spelen en goed bedacht is, moeten de graphics voor mij niet extreem super te zijn. Liever een goed spel dan eentje die er alleen goed uitziet.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Tue 19 Jan 2010, 19:42

Ik had er nog nooit over gehoord :o (en ik vind ook nergens een review? )

Maar het lijkt me (door de chibi-gameplay) niet echt een game voor mij, toch geen die ik op de PS3 zou spelen :p

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 19 Jan 2010, 23:10

Ik had er ook nog nooit van gehoord of ergens gelezen, maar bij ons in de stad zit sinds een paar maanden een nieuwe gameshop die ook anime boxsets verkoopt en de eigenaar daarvan is nogal Japan gek! :D
Dus die was hem aan het spelen toen ik daar langskwam, vond het er leuk uitzien en heb er dus meteen naar gevraagd. :lol:

Die chibi-gameplay is natuurlijk alleen in de gevechten, niet in de cutscenes en dialogen etc.
En het verhaal erachter (al ben ik nog steeds pas in de eerste generatie, halverwege nu gok ik) is geweldig :D

Heb ook het idee dat het een behoorlijk lang spel is, aangezien ik al zeker 4-5 uur bezig ben en pas halverwege (volgensmij dan) zit in de eerste generatie. En ik heb er nog 4 te gaan daarna!
Dat is toch meer dan de gemiddelde PS3 game. ( Die speel ik vaak in 10-15 uur uit... )

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Wed 20 Jan 2010, 00:17

Het zou pas een miskoop zijn dat je na 4 a 5 uur klaar bent met je spelletje :P

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 20 Jan 2010, 09:25

Fran wrote:Het zou pas een miskoop zijn dat je na 4 a 5 uur klaar bent met je spelletje :P
Nja, de rest is natuurlijk geen miskoop maar het is wel een behoorlijk verschil...

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Wed 20 Jan 2010, 10:07

Jimbow wrote:
Fran wrote:Het zou pas een miskoop zijn dat je na 4 a 5 uur klaar bent met je spelletje :P
Nja, de rest is natuurlijk geen miskoop maar het is wel een behoorlijk verschil...
Dat is redelijk normaal met RPGs he :)
Je kunt het meestal zo lang maken als je zelf wilt omdat je ook nog sidequests kunt doen en soms is veel trainen nodig o_o

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 20 Jan 2010, 10:42

MoonCat wrote:
Jimbow wrote:
Dat is redelijk normaal met RPGs he :)
Je kunt het meestal zo lang maken als je zelf wilt omdat je ook nog sidequests kunt doen en soms is veel trainen nodig o_o
Nja, Agarest heeft geen side quests en echt trainen is tot nu toe ook niet nodig geweest ( al is het een paar keer wel maar NET gelukt! )

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sat 26 Jan 2013, 13:13

Ik ben vorige week begonnen aan Agarest Generations of War Zero, ben nog niet erg ver hoor, net door de tutorials maar het lijkt me erg een leuk spel dat wel. Ik ben nog niet zo ver omdat je er gewoon best wat tijd voor nodig hebt om te spelen en verder te komen en die heb ik niet altijd haha. Ik had begrepen dat er 80 uur speeltijd is volgens reviews.

Heb je m inmiddels uitgespeeld Jimbow?

Image

Post Reply