Shin Megami Tensei: Nocturne/ Lucifer's Call

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
User avatar
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Posts: 7945
Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
Location: Gridania
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Shin Megami Tensei: Nocturne/ Lucifer's Call

Post by Spitch TVB » Wed 16 Jun 2010, 17:11

Shin Megami Tensei: Nocturne/ Lucifer's Call

Image
(Soundtrack CD cover)

-

Info:

Developer: Atlus
Publishers: Atlus, Ghostlight, Ubisoft
Serie: Megami Tensei
Platform: PlayStation 2

-

Shin Megami Tensei's Nocturne, in Europa wegens copyrightzaken beter gekend als Lucifer's Call, bestaat ondertussen al meer dan zeven jaar (waarvan bijna vijf jaar in Europa). Echter, afgeschreven is het nog zeker niet daar er nog elke dag nieuwe fans van de titel bij lijken te komen. In totaal bestaan er ongeveer drie basisversies van het spel, waarvan de eerste vier verschillende uitgaven gekend heeft. In Europa is enkel de drietalige versie van de tweede basisversie, liefkozend de 'Maniax'-versie gedoopt, in de handel te verkrijgen.

-
Lijstje met versies en verschillen:

Originele versie ---Japanners doen de verzamelaars nogal wat aan als je het mij vraagt---

1) Origineel: Tsutaya pakket, witte beeltenis
2) Limited Edition: Magatama als DVD-labels, groter pakket, blauwe beeltenis
3) Deluxe Pack: Groot pakket met schatkist met wierrook en wierrookbrander, rode beeltenis
4) 'Best-off' (onze 'platinum' versie zeg maar)

MANIAX versie ---Japan, Noord-Amerika, Europa

Algemeen:
- Toevoeging van Dante (Devil May Cry serie)
- Toevoeging van extra dungeon, samenhangende sidequest EN optionele ultieme eindboss
- Benodigde extra muziek bestaat voornamelijk uit remixen van nummers uit originele SMT-titels
- Hard Mode!!!
- Mogelijkheid om je spelgegevens van een oud spel naar een nieuw over te plaatsen (New Cycle)
- Verwijderen van de Debug-mode die in het origineel nog aanwezig was

Extra: Noord-Amerika
-Vertaald naar Engels

Extra: Europa
-Keuze uit drie talen: Engels, Frans en Duits
-Naamverandering naar 'Lucifer's Call'

Maniax Chronicle Edition ---Japan

Algemeen:
- Vervangen van Dante uit de MANIAX versie door Daidou Kuzunoha (Devil Summoner serie)
- Weghalen van nog enkele bugs (geen idee welke)
-

Plot:

Wanneer drie scholieren hun lerares in het ziekenhuis willen bezoeken, zien ze tot hun verbazing dat de plek totaal verlaten is. Zeker dat ze wel degelijk in de juiste plek zijn, gaan de jongelingen naar de vrouw op zoek. Echter, des te dieper het hoofdpersonage gaat zoeken, hoe duidelijker het wordt dat dit gebouw er niet werd geplaatst om mensen te helpen. Het moment dat hij zijn lerares eindelijk weet te vinden, wordt zijn vermoeden bevestigd... Een rijke multinational bleek de plaats te gebruiken als basis voor zijn plannen om, cliché, de wereld te vernietigen... een feit dat nog geen twee stappen later ook gewoon echt gebeurt. In een mum van tijd vergaat de planeet en worden de restjes Tokyo omgevormd tot het brandpunt van de 'nieuwe creatie', alias de 'conceptie' van de nieuwe wereld.

Welkom in de Vortexwereld.

In het spel heeft een vreemde kleine demonische jongen jou 'uitgekozen' voor een zaak dat je niet helemaal bekend is en wordt je gedwongen te versmelten met een duivelsziel, een Magatama. Hierdoor krijgt het hoofdpersonage een demonisch lichaam tot zijn beschikking waardoor hij makkelijker door de vortexwereld kan reizen. Deze versie van Tokyo zit namelijk vol met duivels, mythes en legendes die niet altijd even vriendelijk zijn. Zal het je lukken om je vrienden en lerares terug te vinden en een manier te vinden om deze hele zaak naar je hand te zetten?

-

Keuzes:

Net als andere Shin Megami Tensei titels, zit ook deze vol met morele keuzes die de verdere loop van het spel gaan beïnvloeden. In totaal zijn er dacht ik zes verschillende eindes aan dit spel en allemaal hangen ze vast aan de door jouw gekozen afgelegde weg. Wil je die vermoorden, ook al smeekt hij je om het niet te doen? Ga je steeds dieper de Hel in ook al roept een stem je op het niet te doen? De keuze is aan jou!

Gameplay:

Anders dan de originele SMT titels, is dit geen dungeon crawler maar een gewone 3rd person RPG met leuke toevoegingen. Eén daarvan is het krijgen van extra beurten bij het uitbuiten van de zwakheid van een vijand of het verliezen van een beurt als de vijand net een aanval weet af te wenden. Een ander verschil is dat je groep nu ook volledig uit zelf gerecruteerde demonen (of halfdemonen) bestaat, terwijl je vroeger wel vaker meerdere menselijke personages in je party had. Het hele recruteringssysteem is ook wel lollig. Hiervoor ga je gewoon letterlijk een praatje aan met een wezen en kijk je of er interesse is. De meest willige karakters vragen je meestal om een compensatie in items of geld, terwijl andere het eerder op je bloed gemunt hebben of misschien zelfs geïnteresseerd zijn in je filosofische kijk op zaken. Lukt het je niet om een bepaalde entiteit over te halen je te volgen, kan je nogal een sexy partner in de strijd gooien of misschien wel eentje die de ander gewoon gaat hersenspoelen :roll: . Indien al deze zaken nog niet helpen vanwege het veel te grote ego van de ander of vanwege een onmogelijke spraakverwarring, kan je er altijd nog gewoon op los gaan beuken en hopen dat je die ofwel later nog wel een keer tegen het lijf loopt ofwel gewoon in de Kathedraal kunt halen door het fuseren van twee andere van je maatjes.

De gevechten vragen verschillende spelers om een heel verschillende aanpak tijdens tal van gevechten. Wie denkt met kracht alleen verder te raken, heeft het goed fout. Alleen op magie rekenen is ook niet echt een aanrader en al die onnuttige spreuken? Hou die toch maar ergens bij, want net die zouden pas echt van nut kunnen zijn bij een bossfight. :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jy3ufqp3 ... re=related[/youtube]
(Dat springen van Dante kan je in het spel ook uitproberen. Je bent snel beneden, maar erg gezond is het niet...)

Dit is een spel met een heel simpel plot, maar heel intrigerende gevechten en daarbij ook één van mijn topfavorieten. No-brainer plot, brain-trainer battles. Komt goed uit :lol: .


Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

User avatar
Fran
Beheerder
Beheerder
Posts: 63014
Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:00
Location: Omgeving Nederland
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1
Contact:

Re: Shin Megami Tensei: Nocturne/ Lucifer's Call

Post by Fran » Tue 22 Jun 2010, 23:46

Ik heb hier veel over gehoord van een bepaald persoon, maar nog nooit gespeeld!


Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

User avatar
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Posts: 7945
Joined: Wed 29 Jul 2009, 21:04
Location: Gridania
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Shin Megami Tensei: Nocturne/ Lucifer's Call

Post by Spitch TVB » Tue 22 Jun 2010, 23:52

Lol, wie zou dat zijn? Mijn vriend heeft ondertussen al een andere gek gevonden in zijn eigen geboortestad. Kan niet wachten om die gozer te ontmoeten!


Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Post Reply