Nintendo boekt verlies door tegenvallende verkopen

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Nintendo boekt verlies door tegenvallende verkopen

Post by Fran » Thu 26 Jan 2012, 13:06

Nintendo heeft in de eerste negen maanden van zijn gebroken boekjaar een verlies behaald door tegenvallende verkopen van de spelconsole Wii, kosten in verband met een nieuwe spelcomputer en de sterke yen.

De fabrikant van videogames maakte donderdag bekend dat het nettoverlies in de periode eindigend op 31 maart JPY48,35 miljard bedroeg, ten opzichte van een winst van JPY49,56 miljard in dezelfde periode een jaar eerder.

De omzet zakte met 31,2% naar JPY556,17 miljard.

Vorig jaar februari introduceerde Nintendo de draagbare spelcomputer 3DS. De belangstelling voor de belangrijkste functie van het apparaat, het spelen van games in 3D, viel echter tegen. De onderneming zei nu voor het gehele boekjaar te mikken op een verkoop van 14 miljoen stuks. In oktober lag dat nog 16 miljoen. Om de verkopen te stimuleren verlaagde Nintendo de prijs van de 3DS in augustus met 40%.

Het concern is ook begonnen met het geleidelijk uit de markt halen van de Wii en heeft plannen bekendgemaakt voor de opvolger in 2012, de Wii U.

De verliezen werden versterkt door een sterke yen. De Japanse munteenheid bevindt zich op recordniveaus. Nintendo houdt veel van zijn geld in buitenlandse valuta aan.
bron: http://www.rtl.nl/components/financien/ ... 048215.xml

Slecht nieuws, maar dat kunnen ze dit jaar vast goedmaken? Of ben ik te positief?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Nintendo boekt verlies door tegenvallende verkopen

Post by Shizu » Fri 27 Jan 2012, 22:52

Als ze intressante spellen uitbrengen en niet al te duur koop ik misschien nog wel een spel.
Je bent gauw 50-60 euro kwijt voor een nieuw spel..

Image

Post Reply