Wii U

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Wii U

Post by Fran » Thu 13 Sep 2012, 13:22

Wii U iemand?
Image
De Wii U verschijnt op 8 december in Japan in twee edities: een witte console met 8 GB interne opslagruimte en een zwarte console met 32 GB.

De Europese release is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal dat vanmiddag bekend gemaakt worden. Gewoon even het nieuws in de gaten houden, denk ik zo!

http://www.nu.nl/games/2908481/wii-u-in ... japan.html

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Wii U

Post by Dj_Robintje » Thu 13 Sep 2012, 13:31

Hetgeen bekend is van de release in BE en NL is... Bij de feestdagen XD
Dus niet lang na de release in Japan ;)

Vanmiddag om 16u is er op de site van Nintendo een live video met informatie over de Wii U, dus ik verwacht straks te weten hoe het zit met de release :p

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 13 Sep 2012, 16:18

De release datum in Europa is bekend!
Namelijk 30 november!

Ik ben erg verbaasd dat ie hier uitkomt voordat ie in Japan uitkomt.
Ook hier zijn er 2 versies
8 gb versie (wit) met in Gamepad en de 32 gb versie (zwart) met ook 1 gamepad, maar ook een sensorbalk, een spel (nintendoland ofzoiets)

De verdere voorstelling gaat over wat software (games) en de grootste verschillen met de ordinaire wii XD
Deze Wii U heeft 1gb geheugen voor het gamen zelf + 1 gb voor het systeem. Dus je hoeft je spellen niet meer te onderbreken om evne te gaan internetten en dergelijke. Het bevat een hogere resolutiemogelijkheid.

Daarnaast kan alle software vanop de wii (geïnstalleerde software) overgezet worden naar je nieuwe Wii U. Ook de meeste Wii-spellen zullen speelbaar blijven.

Voorlopig kan je slechts met 1 gamepad spelen, maar die zullen apart verkrijgbaar zijn van het moment dat er een game uitkomt dat deze dubbele besturing ondersteund.

De Wii assesoires blijven ook bruikbaar op de Wii U - zoals nunchucks, wii-motes, ...

Ook een basispacketje met een wii-moteplus, nunchuck en sensor-balk zullen te koop zijn (vooral voor mensen die nog geen wii hadden en dus geen assesoires om over te dragen).

Je kan dus de goedkopere witte versie prima kopen met zo'n starterspacketje, want een sensorbalk heb je natuurlijk wel nodig =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 13 Sep 2012, 16:30

Nou nou! Ik vraag me af hoeveel mensen hier nu écht interesse in heeft. Bedankt voor het posten van het nieuws, Dj! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 13 Sep 2012, 21:29

IKKE!!!

Maar ik denk dat het niet voor direct zal zijn ;)
Heb net de nieuwe Tekken besteld voor de PS3 XD Een special Edition... Zo'n 65 pleuro armer XD (gewone editie was maar 5 minder en er zit echt wel wat nice stuff bij)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 04 Dec 2012, 23:51

Ik heb dit speelgoedje dus sinds gisteren in huis en hij is uitgetest XD
Ontspannen moet ook tussen de examens door hoor :p

Nuja, ik had wat geluk, want normaal moest ik nog een tijdje wachten, de levering was normaal uitgeput...
Het is dus eentje van de eerste levering, die 4 dagen na de release werd afgebeld door de besteller, wat wil zeggen dat ik zowaar de volgende op de lijst was en ik gebeld werd =D
Ik ben hem een uurtje na dat telefoontje gaan halen en heb hem ingepakt en wel meegenomen naar vriendlief thuis om hem daar eens te proberen.

Die Gamepad is groter dan ik had verwacht XD
Ook de Wii U is in afmetingen groter dan de Wii itself XD

De oude Wii zal dus nu gaan verhuizen naar vriendlief zijn thuis en de Wii U zal zijn 'definitief' stekje krijgen bij mijn thuis =D

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 05 Dec 2012, 01:18

En wat vind je van het spelen zelf?
Ik denk dat ik nog eventjes ga wachten op ergens een aanbieding o.i.d. want de "oude" Wii die ik nu heb bevalt me eigenlijk prima en eerlijk gezegt spaar ik me geld liever op voor de nieuwe playstation (wanneer die ook moge komen)

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 05 Dec 2012, 23:33

Ghehe, ik vind hem leuk!
Ik heb wel nog niet zo veel gespeeld, gezien ik toch nog vooral moet blokken nu :p

Maar vriendlief en ik hebben samen de Wii U gekocht (elk de helft betaald), dus dan is de keuze iets minder zwaar ;)

De nieuwe playstation zou nog een jaartje op zich laten wachten ;)
Die koop ik waarschijnlijk ook wel XD

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 06 Dec 2012, 00:01

Zijn er dingen waarvan je zegt ja, dit is echt veel beter dan bij de Wii?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 06 Dec 2012, 16:21

Vermits ik enkel de Nintendo-land nog maar heb uitgetest, neen... NOg niet ;)
De besturing via die Gamepad is leuk, maar voor echte gamers volgens mij eerder een hinderpaal, want het is een hele nieuwe manier van besturen.

De combi van je tv-scherm met het schermpje/touchscherm op je gamepad is ietwat onhandig, met momenten.
Volgens mij echt zalig voor kleine kids, die er ook weer enorm snel mee weg zullen zijn =D

Het lijkt me een domper voor shooters enzo...

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Thu 27 Dec 2012, 20:05

Ik denk dat ik er misschien wel eentje ga kopen eens er een prijsdaling is.
Ik heb geen Wii, dus dat het nog wii-games kan afspelen is een redelijke + want er zijn wel een paar titels die ik nog zou willen spelen alleszins. :D
De besturing lijkt me in ieder geval zeer interessant (+ het feit dat het beeld nu een stuk verbeterd is ivm de Wii)

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Fri 28 Dec 2012, 23:37

Heb hem van de week bij een vriend uitgeprobeerd maar het is niks voor mij...
Moet zeggen dat het tabletje leuk erbij werkt maar voor het "echte" gamen vind ik hem alleen maar irritant.

Wie weet als er idd een keer ergens een leuke actie is dat ik een poging waag want voor de gezellige/grappige spelletjes is het wel een heel leuk ding!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 29 Dec 2012, 19:29

Dat was de Wii toch ook al? Voornamelijk veel party-games met een aantal (wel zeker geslaagde) persoonlijke "echte" games? Dus dat ze de lijn zouden doortrekken, vind ik nog niet zo vreemd. Of zie ik dit verkeerd?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Sat 29 Dec 2012, 22:26

Is ook de reden waarom ik de Wii zelf nooit echt super geweldig heb gevonden en het daarom nog jammerder vind dat ze hier nog meer een focus op hebben gelegd ;) Want met de gewone Wii waren games zoals Zelda nog best wel goed en leuk te doen maar zie het nog niet echt lekker wegspelen met die tablet in me hand. Maar dat is misschien een kwestie van wennen :)

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 01 Jan 2013, 14:41

Nintendo richt zich al zijn hele carriëre meer op partygames en een beperkte reeks 'echte' games, maar ook een hele resem games voor het hele gezin (en daarom niet persé partygames).

Ik ben zelf een grote fan van de Mario-games, de Zelda-games en aanverwanten ;)
Daarom dat ik ver alles van Nintendo heb (gehad).

Dus de Wii U ging in dit rij'tje niet ontbreken.
Voor kerst kreeg ik Super Mario Bros U en Epic Mickey 2.

De Mario heb ik geprobeerd, is me dat toch wel even anders besturen hoor!!! Ik heb alleen nog maar alleen gespeeld, maar het samenspelen moet toch ook eens getest worden =D Het ziet er grappig uit.
Ik zit dus te spelen met de tablet die erbij is, terwijl de rest op het groot scherm kijkt XD

Image

Post Reply