[Games] Playstation 4

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[Games] Playstation 4

Post by Fran » Thu 21 Feb 2013, 17:28

Ik weet niet of jullie vannacht de Sony Playstation conferentie hebben gevolgd? (ik niet) Maar de Playstation 4 lijkt dus aangekondigd. Eind 2013 zal hij moeten uitkomen.

Meer: http://www.nrc.nl/tech/2013/02/21/plays ... -vrienden/

Wat denken jullie ervan?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: [Games] Playstation 4

Post by Spitch TVB » Thu 21 Feb 2013, 18:05

Ik kijk er naar uit om te weten wat ze met de mogelijkheid tot 'hyperrealisme' gaan aanvangen behalve meer 'explosies'. Ben niet helemaal zeker of ik het nut van het touchpad inzie, though. En natuurlijk vind ik het uitermate jammer dat er geen oude spellen op gespeeld kunnen worden. Dat je PSX games op PS2 kon spelen, vond ik in den tijd echt de max. Die compatibiliteit wordt nu gewoon vergeten... of nee, 'je zal ze wel kunnen downloaden'. Dan heb je dat spel al liggen, waarom nog eens digitaal hebben? Ik kijk eigenlijk met een bang hart uit tot de dag waarop mijn PS2 de geest geeft en ik mijn favoriete games niet meer zal kunnen spelen zonder ze te downloaden en overnieuw te beginnen. Zelfde voor de PS3 dan. Alhoewel... daar kan je toch al veel van op de cloud gooien, dus ja, vooral PS2.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Thu 21 Feb 2013, 22:11

Ik heb m gedeeltelijk gevolgd. Ik was wel erg onder de indruk van de game trailers en demo's moet ik zeggen. Het wordt steeds realistischer gemaakt. Mooie graphics vind ik. ben erg benieuwd hoe de Playstation 4 het gaat doen als ie eenmaal te koop is.
De nieuwe volledig digitale manier kan handig zijn net als het sociale aspect. Gewoon in-game je vrienden kunnen opzoeken en samen spelen ^^. Dat lijkt me wel leuk. Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet voor iedereen lekker uitpakt en er zijn nog geen prijzen genoemd voor o.a de games. Er wordt ook gespeculeerd over het Playstation Netwerk, dat het misschien wel niet meer gratis zal blijven, ik weet niet of dat dan wel handig is. Voor Sony natuurlijk wel als het om verdiensten gaat ;) .

Nou ja, we hebben sinds kort een ps3, daar ben ik de komende jaren nog wel heel blij mee xD

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sat 23 Feb 2013, 12:09

Zaten een aantal leuke dingen tussen, jammer dat SquareEnix weer dezelfde demo liet zien... - en inderdaad jammer dat je er je oude ps2/3 spellen weer niet op kunt spelen... behalve mogelijk als download, waarvoor je weer mag betalen en afhankelijk bent van het aanbod in de store, ongetwijfeld... =/

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Sat 23 Feb 2013, 19:02

Ik heb niet alles gevolgd.
Maar mij lijkt het enigzins logisch dat wanneer je oude ps3 spellen nog heb liggen. Je ze er in kan steken (ps4 ziet ps3 game: GT5) waardoor die naar de dichtstbijzijnde gaikai server een GT5 sessie start. Die server rendert GT5 voor je en streamd het beeld naar je ps4 waardoor je alsnog ps3 games kan spelen.
Maar goed, dat is mijn eigen speculatie gebaseerd op de volgende 2 feiten:

x86 cpu waardoor de oude ps3 shit niet goed gaat werken.
overname gaikai vorig jaar.
-Mogelijkheid om instantly games te spelen zonder ze eerst te hoeven downloaden via weer een gaikai server.

Zolang dat gewoon werkt vind ik het wel te doen. Al heb ik altijd wel een hard hoofd in de latency tussen de gaikar server en de ps4.
Zolang je glasvezel gebruikt etc moet dat wel acceptabel werken maar anders...

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 24 Mar 2013, 16:44

Is het voor iemand die geen shooters en dergelijke 'real-life' games speelt ook nog interessant om deze (ongetwijfeld dure) nieuwe console te overwegen?

Mijn playstation avonturen beperken ze ich vooral tot Tekken en af en toe wat puzzlegames. Mijn moeder is fan van Tomb Raider en soortgelijke games...
Maar ook hier zie ik zelf weinig mogelijkheden voor de PS4, weinig meerwaare...
Maar natuurlijk wil ik hem eens aan het werk zien voor ik een echt oordeel vel =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 25 Mar 2013, 17:27

Daar weet ik geen antwoord op. Maar ik bump het onderwerp even voor je. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Mon 25 Mar 2013, 20:44

Er gaan ongetwijfeld meer games komen voor de PS4.
Denk dat je het beste nog even kan profiteren vd ps3, games zijn 2e hands bij de gamemania bv redelijk betaalbaar.
Pas na een jaartje heeft de PS4 waarschijnlijk een redelijke gamedatabase opgebouwd, en zal die hoogstwaarschijnlijk ook iets goedkoper zijn.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 25 Mar 2013, 21:41

as33kawaii wrote:Er gaan ongetwijfeld meer games komen voor de PS4.
Denk dat je het beste nog even kan profiteren vd ps3, games zijn 2e hands bij de gamemania bv redelijk betaalbaar.
Pas na een jaartje heeft de PS4 waarschijnlijk een redelijke gamedatabase opgebouwd, en zal die hoogstwaarschijnlijk ook iets goedkoper zijn.
Over de games die komen. Ik vermoed dat er zeker wat te zien zal zijn naar mijn smaak. :)
Ik ben benieuwd of het ook meerwaarde zal hebben in mijn type spellen. Hoewel een tekken wel enorm veel stijl krijgt als ie nog realistischer wordt. Ik vind de laatste versie al erg interessant op PS3 ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 26 Mar 2013, 10:46

Nog even geduld hebbben, dus!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 11 Jun 2013, 14:32

Afgelopen nacht om 03:00 uur was de perspresentatie van Sony, die hier terug te kijken is:

De feiten op een rijtje:
- Releaseprijs €399,-
- Release dit najaar
- PS+ account wordt overgedragen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 11 Jun 2013, 17:52

Kreeg vanochtend SMS vanuit de E3, KH3 zal voor de Playstation 4 zijn. Was te verwachten, aangezien het nieuws al was dat het voor 'de laatste nieuwe console' zou gaan zijn. Alvast een reden om de Play4 aan te schaffen.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 11 Jun 2013, 18:36

Ik blijf me vragen stellen met het verplichte PlayStation Plus, de premiumdienst van Sony...
Dat maakt het voor mij minder aantrekkelijk.

Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Thu 13 Jun 2013, 21:25

Dj_Robintje wrote:Ik blijf me vragen stellen met het verplichte PlayStation Plus, de premiumdienst van Sony...
Dat maakt het voor mij minder aantrekkelijk.
Daar kan ik me heel goed in vinden, best jammer dat het zo zal moeten. Ik heb nog niet zolang een PS3 in huis en voorlopig geniet ik er wel van..
Spitch TVB wrote:Kreeg vanochtend SMS vanuit de E3, KH3 zal voor de Playstation 4 zijn. Was te verwachten, aangezien het nieuws al was dat het voor 'de laatste nieuwe console' zou gaan zijn. Alvast een reden om de Play4 aan te schaffen.
En dit...
Vind ik aan 1 kant heel erg jammer. Want niet alleen mensen die straks de PS4 zullen kopen hebben lang op deze game gewacht. Aan de andere kant is het ook weer logica, nieuwe console nieuwe game compatible voor die console, hij gaat trouwens ook naar de XBOX One begreep ik.

En inderdaad dit spel zou voor mij ook alleen al een reden kunnen zijn om de PS4 aan te schaffen.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 14 Jun 2013, 11:23

Ik ben zelf iemand die met periodes veel speelt en dan weer een hele tijd zo goed als niet... Om dan die Playstation Plus altijd te moeten gaan betalen, daar baal ik van! We zullen dus nog wel zien of we er mee in zee gaan ;)

Image

Post Reply