[GAME] DmC: Devil May Cry

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[GAME] DmC: Devil May Cry

Post by Spitch TVB » Sun 30 Jun 2013, 21:32

DmC: Devil May Cry

De reboot van Devil May Cry is al een goed half jaar uit, maar we hebben er nog niet over gesproken op AVO zo blijkt ;). De Devil May Cry reeks, bedacht door de Japanse Hideki Kamiya en uitgebracht door Capcom, verblijdde de gamewereld in 2001 met een Dark Fantasy Hack and Slash. In de serie volgen we Dante (of Nero in Devil May Cry 4 Nero) in zijn jacht op Demonen die de mensenwereld onveilig maken. Origineel gebaseerd op een idee voor een vervolg op Resident Evil, groeide Devil May Cry uit tot Ă©Ă©n van de bekendste game series aller tijden. Begin dit jaar werd echter de reboot uitgebracht onder de titel: DmC: Devil May Cry

Voor het maken van de reboot gaf Capcom de Engelse ontwikkelstudio Ninja Theory de opdracht om Dante een make-over te geven, liefst 'ver verwijderd van het origineel' en een look dat je gewoon zo in de straten tegen zou kunnen komen. Daarnaast is er ook wat aan Dantes achtergrond gesleuteld. Maar hoe erg is Dante nu veranderd en welke invloed heeft dit op de serie?

Well... dat commentaar laat ik aan jullie over! Wie heeft zowel de klassieke DMCs gespeeld en de deboot DmC? Wat vonden jullie van de verschillen en wat er gelijk is gebleven? Wie is jullie favoriet en waarom? Wat vinden jullie van DmC op zich? =)

Image

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: [GAME] DmC: Devil May Cry

Post by Fran » Tue 02 Jul 2013, 00:16

Ehm...... ik heb geen idee. Shame on me. :(

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 04 Jul 2013, 21:15

Ik ook niet... Veel over gehoord (over de klassieke reeks dan), zelf nooit geprobeerd...

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 05 Jul 2013, 00:28

Ik denk dat ik de eerste ooit heb proberen spelen, maar dat ik het opgaf toen ik geen uitweg vond uit een kamer XD. Kenneth heeft ook 2 (of 3) liggen van de klassieke reeks, maar daar blijft het ook bij. Ik heb wegens de remake wel even zitten zoeken. Er zijn echt veel verschillen, maar ook genoeg gelijkenissen om te zeggen van nou, ja inderdaad, prima reboot.

Eerste dat mensen zien is natuurlijk het uiterlijk van Dante. Dat werd drastisch veranderd om van een eerder Japans personage naar een eerder Westers personage te gaan. beetje chav van uiterlijk, commando gaand, donker haar in plaats van wit, veel 'fuck you', geen random humor meer (a la zingende, dansende, huppelende, droge klassieke Dante).

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 07 Jul 2013, 13:47

Klinkt alsof ik de oude versie van Dante leuke zal vinden :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 07 Jul 2013, 15:59

Even vergelijken? SPOILERS

Klassieke Dante (DMC 3):

Klassieke Dante (DMC):

Klassieke Dante (DMC 4):

Klassieke Dante (DMC 2):

^Bovenstaande is eigenlijk chronologisch volgens verhaal. Ik gok dat het ook daarom is dat Dante in DMC2, hier iets volwassener dan in de andere games, ook wat serieuzer (stiller) in het leven staat. (Heeft trouwens mijn persoonlijke voorkeur. Waarschijnlijk omdat ik silent heroes gewoon ben XD)

Reboot Dante: (OOK SPOILERIG)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 08 Jul 2013, 11:51

Zie ik dat nu goed en is zijn haar op een bepaald moment weer lichter?

Maar ik ben vooral fan van de funny moments uit DmC 4 ;)

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 08 Jul 2013, 19:04

Dj_Robintje wrote:Zie ik dat nu goed en is zijn haar op een bepaald moment weer lichter?
Bedoel je in DmC: Devil May Cry? Ja dat klopt, maar hoe dit komt is een enorme voorspelbare spoiler ;).
Dj_Robintje wrote:Maar ik ben vooral fan van de funny moments uit DmC 4 ;)
In de eerste scenes voelde ik vooral mee met Nero en irriteerde zijn humor me enoooorm XD (maar op een goede manier). De theaterstukjes.... hahaha, die waren zo enorm awkward, gĂȘnant XD.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 09 Jul 2013, 21:27

Haha, ik vind het leuker staan, zelfs op zijn nieuwe versie =D

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 09 Jul 2013, 21:49

Ik noem Neo Dante de skunk (stinkdier), niet omdat ik 'm niet zou mogen (want dat doe ik wel, hij wordt duidelijk volwassener doorheen het spel), maar gewoon al door het patroon dat hij uiteindelijk krijgt XD. Ik ga ervan uit dat hij in volgende games volledig wit gaat.

In bovenstaande vid is hij al helemaal wit, maar dat komt door downloadable content =). Kan je een pack halen met wit haar, klassiek haar, klassiek(er) uiterlijk en zo.

Hier de inhoud van de costume pack DLC:

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 19 Jul 2013, 22:01

Ik moet zeggen dat ik nog nooit eerder een Devil May Cry spel heb gespeeld. Was laatst toevallig opzoek naar een leuk Hack & Slash spel(genre). Kwam daarbij deze tegen.

Heb dit spel nu op me laptop gezet, via usb een playstation controller aangesloten en gaan spelen. Moet zeggen dat het een vrij leuk spel is om te spelen. Vind de controls wel wat wennen, is dan ook alweer tijdje geleden dat ik iets met controller gespeeld heb.

Ben nog niet zo heel erg ver dus inhoudelijk heb ik weinig informatie verder, wat betreft een vergelijking met voorgaande versies moet ik je ook wat teleurstellen.
Al hebben ze in de eerste level wel een soort van grap ingevoerd met betrekking tot zijn haar, deze vond ik wel geinig.

Vind hem met wit haar als ik het zo zie wel leuker dan met zijn zwart kapsel. Aangezien ik het nog nooit eerder gespeeld heb komt dat niet doordat ik niet beter gewend ben, wit staat hem gewoon beter vind ik.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply