[Games] Pokémon

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Games] Pokémon

Post by Spitch TVB » Fri 13 May 2016, 21:55

Ik was pokke-teleurgesteld to be honest. Alle drie de pokémon volgen dan wel de algemene lijn (de gras starter volgt een evolutie-lijn. Zoogdieren zijn al aan beurt gekomen, maar vogels nog niet. Een vogel was dus bijna vanzelfsprekend, de vuur starter lijkt de chinese zodiak te volgen en dus zal Litten's evolutielijn vast de tijger op zich nemen en de water starters zijn allemaal dieren die zich zowel in het water als op het land kunnen voortbewegen), maar ze voelden voor mij niet goed als een geheel. Rowlet vond ik meteen leuk en Litten vind ik steeds leuker, maar Popplio is als Marmite: you either love it or you hate it. Of zo lijkt het toch als je op sociale media kijkt. Ik ben alvast geen fan van Popplio.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Tue 24 May 2016, 08:59

"Poke"-teleurgesteld.

Ik zit er niet zo diep in, dus ik kan zeggen.. ja leuk en ik ga weer verder. Maar ik zie dat Spitch er helemaal diep ingedoken is en een hele conclusie kan schrijven waarom het niet zo geweldig lijkt te zijn.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 26 May 2016, 09:23

Wat de starters kan maken of breken is echter de evolutie lijn. Is al vrijwel zeker dat ze 3 evoluties krijgen en moet ook nog wel een mega bij zitten. Als die goed zijn voor Popplio kan het alsnog een groot succes worden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 14 Jun 2016, 19:36

E3 is inmiddels nog gaande dus over hele boel games komen er nieuwe dingen uit. Waaronder dus de nieuwe Pokémon spellen. Dit laat nog niet een hele boel zien, was meer dat ze lieten zien geloof ik maar kan dit nu nog niet vinden op YouTube... en ben te laat begonnen met het kijken van E3 om het zelf te zien helaas.

Edit: Hieroner is nog een trailer waar ook een de Battle Royal in zichtbaar is samen met nog een aantal Pokémon.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 22 Sep 2016, 22:33

Ik ben intussen in voorbereiding op de nieuwe spellen opzoek gegaan naar iets om te spelen van Pokémon.
Had echter niet echt interesse om een ouder spel opnieuw te spelen en mijn ervaring met rom hacks waren tot nu toe wat middelmatig, het is wel leuk maar als een hack heb ik toch snel het gevoel of er iets mist. Dus ben naar Pokémon fan games gaan zoeken.

Ben uit gekomen op Pokémon Insurgence, heb nu denk ik in totaal een uurtje gespeeld. Ze bieden twee modus aan, light of dark. Verschil hierin zou vrij groot zijn, dark is meer bedoeld voor de oudere spelers waar light geschikt is voor wat jongere spelers. Ik heb in mijn speeltijd inmiddels al 3 mensen dood zien gaan in het spel, iets wat je waarschijnlijk niet in een officieel Pokémon spel zal zien gebeuren.

Verder bied het een nieuwe soort Pokémon, Delta Pokémon. Dit zijn Pokémon die door experimenten gemaakt zijn en andere types hebben dan hun oorspronkelijke vormen. Neem bijvoorbeeld de starters.
Delta Bulbasaur - Fairy / Psychic
Delta Charmander - Ghost / Dragon
Delta Squirtle - Dark / Fighting
Ze zien er ook anders uit dan hun oorspronkelijke vorm. Heeft eigenlijk wel wat gemeen met het idee van de nieuwe Alola vormen die ze nu in de nieuwe Pokémon Sun en Moon. Al is het idee van Delta Pokémon van oorsprong terug te vinden in het kaartspel van Pokémon blijkbaar.

Maar ben tot nu erg onder de indruk van deze fan game, tot nu toe interessant verhaal met een volwassen gevoel eraan dat je niet in de echte spellen zult krijgen. Ook voelt het voor zover ik het gespeeld heb redelijk gebalanceerd aan en lijkt het erop dat ze hun best doen om nieuwe gameplay elementen toe te voegen. Ze hebben zelfs online functies erin verwerkt zoals ruilen etc.

Link naar website van deze fan game: https://p-insurgence.com/

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Sep 2016, 15:56

Ik kwam dit tegen en het is te schattig. Had gehoopt dat een andere Pokémon ging winnen maar dat doet er niet toe bij zo iets.

Dat gezegd te hebben, voor de mensen die Pokémon Red of Blue gespeeld hebben of de remakes FIre Red/Leaf Green. Wat is jouw favoriete starter van deze drie. Of van andere spellen uiteraard. :)
Voor mij is het toch wel Charmander, heb iets met vuur en het is me nog maar één keer overkomen dat de vuurstarter mij dusdanig niet aansprak dat ik voor de water starter ging en dit was in X en Y. De vuur starter was niet echt slecht of iets maar niet mijn ding.

Nou ben ik ook niet echt een fan van Torchic maar zijn laatste evolutie is wel geweldig vooral met de mega evolution die er nu van is.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sun 25 Sep 2016, 17:31

Cute! Mijn favos van alle gens tot nu toe:

Charmander, want Charizard!
Image

Totodile! Cyndaquil is ook leuk, maar Feraligatr is mijn favo van de starters!
Image
ImageImage

Geen fan van de gen 3 starters. Treecko I guess.
Image

Geen fan van de gen 4 starters. Chimchar I guess.
Image

Snivy, door zijn final evo! Tepig is ook leuk!
Image Image

Fennekin, cute! Braixen, cute! Delphox. D': Ugh..
Image Image

Ik laat mijn mening over de komende gen afhangen van de final evos.
Vond Rowlet het leukste, maar als de geleakte final evos echt zijn, dan is Popplio's final evo mijn favoriet.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Sep 2016, 18:56

Als ik even alle generaties af ga dan kom ik op volgende selectie uit.

Gen 1

Charmander uiteraard, lijn van evoluties is ook het coolste.

Gen 2

Cyndaquill, zo cute.
Al is Totodile ook geweldig. Als ik niet beetje pyromaan was zou ik voor Totodile gegaan zijn denk ik.

Gen 3

Torchic dus zoals ik eerder aangaf.

Gen 4

Chimchar, Turtwig is ook wel geinig maar zijn evoluties zijn erg teleurstellend.

Gen 5

Tepig over het algemeen, al heeft Oshawatt ook wel wat, ben meestal niet zo'n fan van erg trage Pokémon dus de Tepig met zijn evolutie lijn is niet echt mijn ding als het aankomt op speelstijl.

Gen 6

Froakie dus zoals in eerdere post genoemd.

Gen 7?

Ik heb spoilers wat betreft evoluties van starter Pokémon in de nieuwe generatie gelukkig kunnen vermijden.
Als ik af ga op de eerste evolutie moet ik zeggen dat ik de grass/flying type van Rowlett wel interessant vind. Zijn tot nu toe maar 3 Pokémon (evoluties niet mee gerekend) die deze type delen.

Maar vind Popplio ook wel geinig als ik kijk hoe hij eruit ziet. Litten heeft wel potentie maar ze zijn allemaal heel erg afhankelijk van de evoluties. Had bij Litten gehoopt op Fire / Dark type, misschien dat zijn evolutie deze type heeft? Geen van de drie springt er heel erg interessant uit moet ik bekennen wat wel jammer is, hoop dat de evoluties dit goed maken.

Heb gelukkig nog even om erover na te denken voor ik de keus moet maken. Gelukkig is het vaak niet erg lastig om uiteindelijk alle starters ook te krijgen, maar geruilde starters voelen toch anders dan de Pokémon die je zelf kiest bij het eerste keer spelen van het spel. Zelfde als wanneer ik Pokémon Red opnieuw speel en voor Squirtle zou kiezen nu of Bulbasaur... Dat voelt anders dan wanneer ik bij de eerste keer spelen voor Charmander heb gekozen.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 26 Sep 2016, 07:33

Als de leaks waar zijn, waar het tot nu toe wel op lijkt, dan is de Litten evo inderdaad dark/fire. Maar fans zijn zwaar teleurgesteld over hoe hij er uit ziet. So don't get your hopes up. =P Rowlet evo is weinig tot geen kritiek op, Popplio evo zijn de meningen heel erg over verdeeld.

Ja, de starters zijn voor mij ook een belangrijk deel van het spel. Ik vind het altijd erg jammer als ik de starter niet leuk genoeg vind om in mijn team te houden. Meestal breed ik dan een starter van een andere gen voor in mijn team.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 26 Sep 2016, 15:39

Met de Pokémon Bank is het ook erg eenvoudig nu om Pokémon tussen de generaties te delen met jezelf, wat ook wel een fijn systeem is moet ik bekennen. Al zou ik de mijne denk ik wel weer opnieuw moeten activeren.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Tue 27 Sep 2016, 06:29

Ik gebruik het zelf niet, maar snap dat het handig kan zijn. Ik ruil gewoon met mezelf met van mijn vrouw haar 3DS. xD
Wou wel Pokemon bank aanschaffen, maar vind het vervelend dat al je pokemon gedelete worden als je vergeet je abonoment te verlengen.. >_> Dan heb ik ze liever op mijn andere games, waar ik er niet naar om hoef te kijken.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 06 Oct 2016, 00:35

Ik ben intussen eigenlijk geneigd om de 2e generatie van Pokémon spellen weer eens te spelen, Gold, Silver of Crystal dus. Denk dat als ik één zou doen het Crystal zou zijn aangezien die net iets meer te bieden heeft.

Ben echter meer gemotiveerd om de originelen te spelen dan de remake's Hearth Gold en Soul Siver. 2e generatie is tot nu toe wel echt mijn favoriet denk ik. Al kan dat ook stukje nostalgie zijn. :oops:

Helaas heb ik mijn Pokémon gold cartridge gemold toen ik batterij poogde te vervangen (was iets te ongeduldig). Dat en de start toets van mijn Gameboy Color krijg ik niet meer aan de praat. Als ik het dus al zou spelen zou het denk ik in een emulator zijn. Al kan ik ook een GB Boy Colour kopen... Kloon welke originele cartridges kan afspelen maar dan zou ik ook weer nieuwe Pokémon spel moeten kopen en hopen dat de batterij het nog doet of deze weer vervangen.

"Retro" gamen is soms best wel lastig. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 10 Oct 2016, 19:08

Wie wil Volcanion?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 10 Oct 2016, 19:22

Ugh.. Je moet je huis ervoor verlaten..

Image Image Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 10 Oct 2016, 19:34

xDDDDDDDDDDDDDD

Hij was afgelopen weekend bij FirstLook te halen, dus er zijn al heel wat mensen die hem hebben.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply