[Games] Pokémon

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Raito
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Games] Pokémon

Post by Raito » Fri 21 Aug 2015, 22:45

Oh leuke manier Cypher!
Maar inderdaad nie gemakkelijk denk k
Ik weet niet meer hoe ver ik ben in omega ruby :/ Maar de elite 4 heb ik zeker verslagen

Ik heb ene paar maanden geleden pokemon white gekocht maar daar ben ik nog niet zo ver mee

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 21 Aug 2015, 23:16

Siata-chan wrote:Oh leuke manier Cypher!
Maar inderdaad nie gemakkelijk denk k
Ik weet niet meer hoe ver ik ben in omega ruby :/ Maar de elite 4 heb ik zeker verslagen
Makkelijk gaat het zeker niet zijn, aangezien er maar 5 vuur Pokémon zijn in Pokémon Ruby, evoluties niet mee gerekend.
Je hebt de volgende evolutie lijnen:
  1. Torchic
  2. Numel
  3. Slugma
  4. Torkoal
  5. Vulpix
Als je van elk één hebt heb je alsnog geen team met 6 Pokémon dus. Er waren makkelijkere keuzes geweest wat betreft type Pokémon om dit mee te doen.

Maar Omega Ruby wist me aandacht niet echt vast te houden moet ik zeggen. Heb dat met meer Pokémon spellen gehad.
Siata-chan wrote:Ik heb ene paar maanden geleden pokemon white gekocht maar daar ben ik nog niet zo ver mee
A white, dat was weer even een vernieuwing toen die uit kwam. Hoop dat je er in elk geval plezier aan gaat beleven.
Had je al eerder een spel in deze regio gespeeld of dat nog niet? :?:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 22 Aug 2015, 09:46

Cypher wrote: Makkelijk gaat het zeker niet zijn, aangezien er maar 5 vuur Pokémon zijn in Pokémon Ruby, evoluties niet mee gerekend.
Oei dat zijn er niet veel, vuur is altijd moeilijk te vinden. Toch een leuke uitdaging!
Cypher wrote:Maar Omega Ruby wist me aandacht niet echt vast te houden moet ik zeggen. Heb dat met meer Pokémon spellen gehad.
Voor mij was Omega Ruby wel interessant, ik heb nooit Rudy gehad (zou deze wel) Dus was kei blij met een remake ervan ^^
Maar ik speel met periodes xd In het begin heel veel gespeeld en dan ligt het een tijd aan de kant voordat ik het spel terug oppak.

Cypher wrote:A white, dat was weer even een vernieuwing toen die uit kwam. Hoop dat je er in elk geval plezier aan gaat beleven.
Nooit gehad! Nu heb ik eindelijk 1 spel van elke regio!
(White was de enige die ontbreekt dus heb niet getwijfeld toen ik white 2de hands bij gamemania zag liggen)

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 22 Aug 2015, 11:41

Siata-chan wrote:
Cypher wrote:Maar Omega Ruby wist me aandacht niet echt vast te houden moet ik zeggen. Heb dat met meer Pokémon spellen gehad.
Voor mij was Omega Ruby wel interessant, ik heb nooit Rudy gehad (zou deze wel) Dus was kei blij met een remake ervan ^^
Maar ik speel met periodes xd In het begin heel veel gespeeld en dan ligt het een tijd aan de kant voordat ik het spel terug oppak.

Cypher wrote:A white, dat was weer even een vernieuwing toen die uit kwam. Hoop dat je er in elk geval plezier aan gaat beleven.
Nooit gehad! Nu heb ik eindelijk 1 spel van elke regio!
(White was de enige die ontbreekt dus heb niet getwijfeld toen ik white 2de hands bij gamemania zag liggen)
Ik heb zelf uit elk uitgekomen spel minimaal 1 versie gespeeld, van de Europese uitgaves dan.
Begon toen me moeder Pokémon Red en Blue kocht voor mij en m'n broer, ook ergens nog Pokémon Yellow gekregen. Begon geloof ik met 1 Gameboy Color en en vervolgens kregen we een 2e Gameboy Color, dit keer een Pikachu versie. Daarna hebben we zowel Gold, SIlver als Crystal gehad. Weet nog dat ik in Pokémon Gold alle mogelijke Pokémon had, inclusief de Mew via een hack in ik geloof Pokémon yellow? Alleen de Celebi onbrak nog maar die was onmogelijk te krijgen zonder codes te gebruiken. Helaas is de batterij leeg van dat spel dus de savegame is weg. :(

De Gameboy Advance spellen heb ik nooit echt gehad, deze heb ik allemaal via een emulator gespeeld op me computer en de Nintendo DS spellen heb ik allemaal op een flash kaart gespeeld op een DS maar ook niet gekocht. Onlangs pas heb ik een versie van Pokémon White 2 gekocht zodat ik een aantal Pokémon naar Y kon verplaatsen via de Pokémon bank, dit lukt helaas niet via een flash kaart.

Het eerste Pokémon spel dat ik zelf gekocht had was Pokémon Y echter en ook Pokémon Omega Ruby heb ik gekocht. Heb voor Pokémon Y nog apart een 3DS gekocht eigenlijk. Verwacht dat wanneer er een nieuwe uitkomt ik deze ook wel weer ga spelen. :oops:

Heb nooit meer een "compleet" Pokedex gehad na Pokémon Gold echter.

Image

To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 22 Aug 2015, 13:21

Wow een complete pokedex, cool, dat is mijn nooit geluk xd Wel spijtig dat de savegame weg is :(

Ik had een flash kaart voor mijn ds met heart gold en diamond op maar ben die kaart ergens kwijt geraakt :(
Jammer dat de pokemons niet om te zetten waren

Mijn aller eerst game was pokemon crystal! Kreeg ik samen met mijn gameboy advance. Daarnaast heb ik pokemon leaf green, pearl en platinum, Y, omega ruby en white. Mijn zus had pokemon yellow, vond ik altijd grappig met pikachu die jou achter na liep :p

ah ik heb voor Y eigenlijk ook een 3DS gekocht (en ook omdat ik kingdom hearts wou spelen) :p

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Thu 10 Sep 2015, 10:27

Binnenkort kan je Pokemon in de echte wereld spelen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 10 Sep 2015, 10:51

Ik denk dat het in elk geval niet zo geweldig word als ze laten zien in de trailer (duh).
Maar twijfel ook nog of het mogelijk een hoax is of iets... :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 19 Oct 2015, 21:49

Nieuwe promo voor Pokkén Tournament en er is blijkbaar ook een Halloween event voor aangekondigd.

Ik moet zeggen dat dit er geweldig uit ziet. Heb nog niet eerder een Pokémon spel gezien dat grafisch zo indrukwekkend is! :o

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 26 Jan 2016, 20:18

Wat vinden we van een Pokémon detective? :?:
Met uiteraard niemand anders dan Pikachu in de hoofdrol.

Is momenteel een spel dat alleen in Japan uit komt maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.

Image

To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 26 Jan 2016, 21:32

Ik moet me gewoon afvragen hoe dat spel is =D
Klinkt gewoon LOL :p

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sun 28 Feb 2016, 19:57

Was groot nieuws paar dagen terug: er komen nieuwe games!

De namen? Pokémon Sun en Pokémon Moon.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sun 28 Feb 2016, 21:57

Ik ben er wel benieuwd naar!
Trailer is leuk gedaan, leuk om de oude spelen er ook bij te betrekken (een verwijzing naar het spel???^_^)

Ondertussen zijn Pokemon reb, blue en yellow te koop voor de 3DS! Ben toch aan het overwegen om ene aan te schaffen maar weet niet goed welke

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 29 Feb 2016, 19:56

Ook leuk dat de oudjes terug komen voor een modern platform. Vooral omdat de batterijen in al die cartridges bij mij al wel leeg zijn volgens mij en me gameboy z'n tijd ook alweer gehad heeft. :(

Wie weet probeer ik er ook nog eens één van aan te schaffen. Draadloos ruilen is sowieso erg leuk. Hoop dat je de Pokémon vanuit de oude spellen ook naar de nieuwere spellen kan sturen of iets via die bank programma op de 3DS. :D

Image

To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 29 Feb 2016, 23:29

Cypher wrote:Ook leuk dat de oudjes terug komen voor een modern platform. Vooral omdat de batterijen in al die cartridges bij mij al wel leeg zijn volgens mij en me gameboy z'n tijd ook alweer gehad heeft. :(

Wie weet probeer ik er ook nog eens één van aan te schaffen. Draadloos ruilen is sowieso erg leuk. Hoop dat je de Pokémon vanuit de oude spellen ook naar de nieuwere spellen kan sturen of iets via die bank programma op de 3DS. :D
Ik had gehoord dat de pokemons om te zetten zijn naar de 3DS, ma ben nu wel niet meer zeker :p

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 12 Mar 2016, 20:48

Raito wrote:
Cypher wrote:Ook leuk dat de oudjes terug komen voor een modern platform. Vooral omdat de batterijen in al die cartridges bij mij al wel leeg zijn volgens mij en me gameboy z'n tijd ook alweer gehad heeft. :(

Ik had gehoord dat de pokemons om te zetten zijn naar de 3DS, ma ben nu wel niet meer zeker :p
Dit zou wel een geweldige feature zijn! :D

Ik ben trouwens nog opzoek naar leuke rom hacks(aangepaste versies van een spel) van Pokémon, iemand hier misschien suggesties?

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply