[GAME] Sword Art Online: Lost Song

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[GAME] Sword Art Online: Lost Song

Post by DragonNL » Sat 04 Jul 2015, 21:08

Lost Song is het vervolg van Hollow Fragment. Ook met een uniek verhaal en gebied die niet te vinden zijn in de anime of manga. Voor het eerst kan je ook spelen met andere characters dan Kirito en in de open wereld kan je kiezen of je er doorheen loopt of vliegt. Ook zullen er zo'n 20 hoofdcharacters in de game zitten en kan je ook magie aanvallen gebruiken voor zowel aanval als verdediging.

Image

Game: ソードアート。オンライン ロスト。ソング (Sword Art Online: Lost Song)
Platform: PS Vita/PS3/PS4
Ontwikkelaar: Bandai Namco Games
Uitgever: Bandai Namco Games
Genre: RPG
Releasedatum: Reeds uitgekomen. Europa: Herfst 2015
Officiële website: http://sao-lostsong.bngames.net/

Image

Lost Song heb ik inmiddels een aantal uur speeltijd inzitten. Het uiterlijk van de game is in het begin echt even wennen. De illustraties van de characters tijdens gesprekken zien er in Lost Song wat minder goed uit als in Hollow Fragment, maar alle ingame graphics daarintegen zijn een heel stuk beter geworden. Zoals HF echt nog een beetje een PSP uiterlijk had, ziet LS er een heel stuk meer “Vita” uit. Zoals Nihongo Gamer ook wel zegt.
Het geluid zit zeker goed. Zowel de sound effects als de achtergrond muziek klinken allemaal net zo helder en levendig als dat het thema is van Alfheim Online.
De gameplay werkt perfect. 'vierkant' voor standaard aanvallen, 'driehoek' voor wat sterkere aanvallen, 'rondje' voor een dash, en de 'X' om te springen, op te stijgen en te dalen. Er is geen sprake meer van een Burst Gauge die in het vorige deel bepaalde hoe sterk je aanvallen kunnen zijn op elk moment. Dus je kan lekker doorrammen. Aan de andere kant gebruiken o.a. alle sword skills wel magie. Dus daar moet je wel rekening mee houden, en zeker als je iemand onder handen hebt die goed is met magie aanvallen of healen. Alle skills gebruik je door de combinatie van 'R' en bijvoorbeeld een aanvalsknop. Verdediging word dan 'R' + 'O'. Om je wapen te trekken of weg te doen (en te kiezen tussen melee aanvallen en magie) hoef je alleen maar even op de 'R' te tappen. Het werkt allemaal heel simpel. Ook moet ik even zeggen dat het erg tof is om diezelfde bezweringen en ringen terug te zien als in de anime bij het gebruiken van magie.
Het vliegen moet je misschien even aan wennen, maar als je het doorhebt race je zo overal naartoe. Net als in de anime dus. :) Om de verschillende standen aan te geven gebruik je de D-pad. → of ←  om de zweefmodus te activeren, ↑ voor de echte vliegstand en ↓ om je vleugels weer weg te doen. (en vleugels wegdoen kan ook hoog in de lucht.. van onderen..) Het vliegen voelt heerlijk aan en is zeker een van de belangrijkste functies in de game. Het doet mij meteen denken aan Aira Mitsuki's Butterfly.
Spoiler: weergeven
Nog wat laatste puntjes. De dating sim/interactieve gesprekken van HF is weg. Maar daarintegen zal je de characters veel meer random dingetjes horen zeggen tijdens events, gevechten of bij het lopen of vliegen van A naar B. Afgezien van het verhaal en de sidequests zal je af en toe ook andere spelers naar je toe zien komen die om jouw hulp vragen. In HF ging dat door middel van een simpele PM, maar in LS komen ze ook echt naar je toe. Het gevolg van die twee punten, is dat ik LS misschien nog wel meer levendig over vind komen dan HF. Wapens en accesoires kan je zowel vinden, kopen als upgraden en items zijn er zat. Ook is het een heel stuk makkelijker geworden om verschillende costuums aan te trekken bij iedereen. In HF kon je het alleen cadeau geven aan iemand en dan maar hopen dat de persoon er wat mee doet. In LS heb je er zelf alle controle over. Echt over het verhaal zelf kan ik alleen niks zeggen. Daar zit ik nog in een te vroeg stadium voor.
Conclusie is dat het een geweldige RPG is. Nog beter dan de vorige. En als je de kans heb om het te spelen, zeker doen.

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: [GAME] Sword Art Online: Lost Song

Post by Shizu » Sat 05 Sep 2015, 17:22

Het bevalt dus wel? :D

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 09 Sep 2015, 17:25

Jahoor zeker. Op het moment ligt het even stil, maar dat is omdat mijn Vita op sterven ligt. :/ Straks in September een nieuwe kopen in Hiroshima of Osaka en dan wel weer dagelijks verder spelen. :)

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 05 Nov 2015, 15:37

Image

Post Reply