[Game] Pokemon Sun and Moon

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: [Game] Pokemon Sun and Moon

Post by Fran » Sun 18 Dec 2016, 21:28

En toen was het stil! ;)

Het is jammer dat ik er verder niet over mee kan praten, zodat ik het onderwerp weer wat leven in kan blazen. ^^"

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Sun 18 Dec 2016, 23:46

Ik heb intussen van elke starter één en heb ook een Ditto inmiddels wat wel fijn is.
Maar heb niet erg veel gespeeld de laatste tijd wat wel wat jammer is maar het is wel een spel waar ik beetje geconcentreerd bij wil blijven om geen easter eggs of iets te missen. Pokémon is zo'n franchise dat op de raarste plekken stukjes van het verhaal kan droppen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Lien
Sushi lover
Sushi lover

Post by Lien » Wed 21 Dec 2016, 15:44

Ook al een tijdje niet meer gespeeld omdat ik op vriendlief wacht die opnieuw is begonnen 8-)
Ik speel Sun en hij speelt Moon en het ziet er wel leuk uit dat de ene licht en de andere donker is en andersom als het avond is.

Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Thu 22 Dec 2016, 06:59

Ik ben net klaar met het tweede eiland. =P Doe het nog steeds lekker rustig aan.
Heb ook van elke starter een lading onderhand. Dus als iemand er nog eentje nodig heeft, let me know. xD

Mijn huidige team is:
Image Image
Image Image
ImageImage

Ga waarschijnlijk Steenee vervangen als ze volledig is ge√ęvolueerd. Misschien Wimpod ook, want ik vind em super schattig, maar zijn ability is nogal hinderlijk. (Hij rent weg in pokemon battles. Ben al een keer een zeldzame wilde pokemon kwijtgeraakt er door. :0)

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 22 Dec 2016, 14:57

Wimpod heeft potentie maar het is een rot klus om het eruit te krijgen.
Ik zit momenteel beetje vast bij een bepaald stuk. Heb mijn Pokémon redelijk verwisseld omdat ik mijn Kadabra en Haunter eerst wou laten evolueren en heb ze tot die tijd in mijn PC gedumpt. Toen kwam ik erachter dat ik iets teveel zwaktes had tegen fighting type Pokémon. Heb die persoon wel verslagen maar team samenstelling dus weer veranderd met lagere level Pokémon. Nu heb ik nog maar 2 bruikbare Pokémon in gevechten en de rest is nog te laag level.

Wat betreft het waar ik vast zit, is na alle Island challenges op alle eilanden.
Beste manier van trainen zou zijn om de elite four constant te proberen en als je dan verliest weer opnieuw om levels te krijgen. Maar ik weiger te verliezen dus wil eerst trainen voor ik erin ga.
Helaas zijn er niet echt goeie trainingsplekken in dit spel moet ik bekennen.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Thu 22 Dec 2016, 15:20

Ja, ik heb mijn hele team ook vervangen toen ik eenmaal kon breeden. Dus ik heb hetzelfde. Maar mijn pokemon beginnen al weer redelijk op een acceptabel level te komen om verder te gaan. =P

Trouwens, Pokemon Stars (working title), het vervolg op Sun & Moon, komt waarschijnlijk naar de Switch ergens in 2017.
En een nieuwe feature is mogelijk al bekend geworden. Er zitten loop en ren animaties voor alle pokemon in de data van Sun & Moon verborgen. Waarschijnlijk kunnen Pokemon je weer gaan volgen in Stars! =D
http://www.eurogamer.net/articles/2016- ... dy-feature
Image ImageImage

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 24 Dec 2016, 00:58

Je team samenstelling veranderen kan aan begin nog vrij makkelijk met de Exp. share omdat het wel weer wat recht getrokken word. Ik zit helaas op punt waar dat wel even duurt vooral als er niet echt veel trainers meer zijn.

Zou wel geinig zijn maar vraag me af of de modellen zo groot zouden zijn als het gaat om Pokéemon die je volgen... Of ze moeten in Star de modellen erg veel beter maken qua kwaliteit maar vraag me af waarom ze deze dan in de 3DS versie zouden stoppen.

Image

To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Sat 24 Dec 2016, 09:31

Die animaties zouden ook gewoon voor die foto functie kunnen zijn. (dat Rotom foto maak ding)
Daar zie je Pokémon ook rennen en lopen. Misschien dat t daarvoor bedoeld was?

Yuki op AVO-Blog

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sat 24 Dec 2016, 22:05

@Cypher Het zijn low poly modellen. En hoogstwaarschijnlijk blijven de modellen in Stars hetzelfde, maar worden ze beter gerenderd dan in Sun & Moon, omdat de specs zullen verbeteren ten opzichte van de 3DS.

Dezelfde modelen worden ook gebruikt in Sun&Moon als in Pokemon GO, maar ze worden anders gerenderd.

Image Image

@Yuki, Ja, dat vermoeden sommige mensen wel. Maar er is nogal veel werk in gestoken om ze allemaal te maken, ook degene die niet in Sun en Moon zitten, dus zou wat bizar zijn als het alleen voor Poké Finder zijn. ( En heel zonde. ;-) ) En daarnaast lijkt er ook code te zijn die suggereert dat de Pokemon achter je zullen lopen.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 25 Dec 2016, 18:55

Ik ben benieuwd. Ik ben intussen in de post-game wat wel fijn is.
Heb laatste deel voltooid met volgende team:

Chandelure
Metagross
Kommo-o
Incineroar
Snorlax
Golisopod

Snorlax is momenteel beetje mijn Pokémon dat gebruikt word om meeste andere Pokémon te vangen, in verband met yawn en die beweging dat anderen tot minimaal 1 hp brengt.

Het scannen van QR codes is ook handig om te doen trouwens, maakt niet uit wat voor QR codes. Daarmee kan je na 10 scans Pokémon vinden die je normaal niet in het spel vind. Zo heb ik die Chandelure gekregen, via Litwick en een Cyndaquill. Zorg er wel voor dat je de Island scan uitvoerd op een eiland waar je overal bij kan. Anders heb je kans dat ze verschijnen op punt waar je niet bij kan en na een uur zijn ze ook weg. Je kan ze van wat ik heb gelezen allemaal maar één keer tegenkomen dus als je ze K.O maakt of niet vind is je kans verkeken.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 02 Jan 2017, 12:09

Ik ben aan het uitstellen om verder te gaan in het verhaal omdat ik het nog niet wil hebben uitgespeeld. xD Dus even mijn pokedex zo ver mogelijk completen voordat ik verder speel.

False swipe is super handig om pokemon te vangen inderdaad. +Het is super handig voor SOS chaining. Heb het ook zo snel mogelijk aan mijn Rowlet geleerd zodat ik makkelijk alles tot 1 HP kan brengen.

Ik heb pas 1 Island scan gedaan, om Totodile te krijgen. =P De rest vind ik minder boeiend, dus die doe ik later nog wel eens.

Favo mons van iedereen tot nu toe?
Ik vind Lurantis nog steeds het leukste.

Salazzle is ook cool, maar is jammer dat het zo duidelijk een waifumon is. :V Battle pose ziet er niet uit.
Ze is veel leuker als ze gewoon een coole hagedis is.
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 04 Jan 2017, 01:25

FabulousFreak wrote:Ik ben aan het uitstellen om verder te gaan in het verhaal omdat ik het nog niet wil hebben uitgespeeld. xD Dus even mijn pokedex zo ver mogelijk completen voordat ik verder speel.

False swipe is super handig om pokemon te vangen inderdaad. +Het is super handig voor SOS chaining. Heb het ook zo snel mogelijk aan mijn Rowlet geleerd zodat ik makkelijk alles tot 1 HP kan brengen.
Ik moet het verhaal ook nog afmaken... Maar heb nog geen zin gehad om alle Ultra Beasts te vangen. Daarbij heb ik ze toch al in me Pokedex door te ruilen met GTS, denk eraan om eerst me pokedex compleet te maken. Aangezien ze meerdere keren uitgedaagd kunnen worden na ze KO te slaan, als goed is, kan het een leuke manier van grinden zijn voor ik ze vang.

Wat betreft het vangen gebruik ik of Snorlax met Hold Back(eigenlijk zelfde als False Swipe maar dan andere naam) en Yawn of Tapu Koko met een Thunderwave en False Swipe.
FabulousFreak wrote: Ik heb pas 1 Island scan gedaan, om Totodile te krijgen. =P De rest vind ik minder boeiend, dus die doe ik later nog wel eens.
Ik moet nog even me best doen om meer van de starters te krijgen denk ik. Lijkt me wel geinig. Maar wil eerst me pokedex compleet voor de shiny charm en dan kan ik shiny's farmen. :)
FabulousFreak wrote: Favo mons van iedereen tot nu toe?
Ik vind Lurantis nog steeds het leukste.

Salazzle is ook cool, maar is jammer dat het zo duidelijk een waifumon is. :V Battle pose ziet er niet uit.
Ze is veel leuker als ze gewoon een coole hagedis is.
Image
Moet zeggen dat ik momenteel nog niet echt een favoriet heb gevonden... De nieuwe semi-legendary draak stelt me tot nu toe beetje teleur. Overweeg terug te gaan naar een Salamence of iets.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Fri 06 Jan 2017, 07:07

Ah oke, ik heb mijn Munchlax niet gebruikt, dus Hold Back kende ik nog niet. =P

Nog specifieke pokemon die je als shiny wil proberen te krijgen? Veel zijn leeelijk! xD Maar een paar zijn wel leuk als shiny.

Image Image
Image Image

Geen favorite tot nu toe!? :O Hoe durf je!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 11 Jan 2017, 12:31

Wil eigenlijk proberen mijn hele team als shiny te krijgen. Heb inderdaad ook wel meer mensen gehoord over het feit dat niet alle shinies even goed zijn. Sommige Pokémon hebben maar 1 deel anders bijvoorbeeld.

Heb nog geen shinies gezien in mijn playthrough echter.

Image

To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Wed 11 Jan 2017, 12:32

Ik ben een beetje aan t pauzeren van spelen xD Te druk thuis en met reviews e.d. om de game nu uit te spelen. Wss volgende maand weer verder, of soms tussendoor.

Yuki op AVO-Blog

Post Reply