[Game] Pokemon Sun and Moon

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Game] Pokemon Sun and Moon

Post by Cypher » Wed 23 Nov 2016, 19:50

Ben benieuwd wat je ervan vind na dat je het hebt kunnen spelen Yuki! :D
Ik heb intussen al wel wat verder gespeeld, vermaak me prima al is het begin altijd even vervelend omdat ze je hand zoveel vast houden. :P
Spoiler: weergeven
Mijn Pokémon team is wel wat vreemd voor een nieuw Pokémon spel.
Op Litten na heb ik geen echte nieuwe Pokémon meer in mijn team. Heb een Munchlax, via Mystery Gift. Magnemite, Abra, Gastly en een Rattata al is die Rattata wel de nieuwe vorm... Zijn dus voornamelijk oude Pokémon dus. :P

Nadeel is dat ik voor zowel Abra als Gastly geloof ik moet ruilen om laatste evolutie te krijgen...

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Wed 23 Nov 2016, 20:39

Vind dat er erg veel detail in alles is gestopt so far, nog niet veel gespeeld, maar bijvoorbeeld de huizen hebben leuke decoraties e.d.

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 23 Nov 2016, 23:51

Dat merkte ik ook op ja. Niet meer zo dat elk huis exact hetzelfde eruitziet van binnen.
Alsnog is het vreemd om een huis met gezin te zien, 2 volwassenen en een kind, zonder slaapkamers of iets... Alleen keukentje en stukje met een tv. :P

Maar is stuk uitgebreider geworden. Jammer dat de 3DS niet beter kan dan dit, merk nu heel soms al dat hij even een seconde wat moeite heeft als er grafisch even wat teveel gebeurd wat inhoudt dat ze het redelijk tot het randje hebben gepusht. Moet er wel bij zeggen dat ik nog een normale 3DS heb, kan zijn dat de New 3DS er wat beter mee om kan gaan. Maar is hoe dan ook niet echt storend, gebeurt heel af en toe en is ook vrijwel meteen weer goed.

De trials lijken me nog wel eens interessant te kunnen worden, heb er inmiddels 1 gedaan.
Vooral het aspect dat je niet terug kan in bepaalde delen van deze trial om even snel langs Pokémon center te rennen. Viel in eerste trial wel mee op die totem Pokémon na dan welke wel even wat inzet nodig had. Maar als het in moeilijkheidsgraad gaat stijgen kan dit nog wel eens pittig worden.
Grootste deel is nog wel erg makkelijk tot nu toe dus ben benieuwd hoe dit verder gaat. Heb nog maar één (optionele) gevecht gehad welke me even zorgen deed maken.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Thu 24 Nov 2016, 05:54

Nog maar een klein stukje kunnen spelen, maar vind het tot nu toe geweldig. Alle animaties en kleine details geven de omgeving en karakters veel meer persoonlijkheid.

En de cameraview en controls werken fijn en ben blij dat we van de chibis af zijn.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Thu 24 Nov 2016, 06:09

Het spel werdt flink wat gepirate, maar het gaat nu goed met de verkopen. Het was niet de meest succesvolle launch in Japan. (X & Y deden het beter) Maar wereldeijd doet het spel het erg goed.

Misschien dat het pirating hierdoor ook wel is afgenomen:
http://www.dorkly.com/post/81462/pokemo ... -hilarious
Nintendo is streeeeng.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 24 Nov 2016, 12:03

Oh wow dit is wel erg strenge maatregel zeg! :o
Dit lijkt erop dat ze gewoon iedereen die het voor de release online speelde een ban hebben gegeven. Wat me doet afvragen, mensen die te vroeg een cartridge hadden zijn die dan ook nu hierdoor geraakt? Zo ja dan vind ik het zeker te ver gaan. Deze mensen hebben namelijk niet de voorwaarden van Nintendo geschonden...

Blijf het beetje overdreven vinden als die ban van de eShop permanent is. Dit houdt ook in dat je nu voorzichtig moet zijn wanneer je 2e hands een 3DS gaat kopen, wie weet heb je na de aankoop wel geen toegang tot bepaalde functionaliteiten door iets wat de vorige eigenaar heeft gedaan...

Maar dat even terzijde, ik ben intussen op volgende eiland en vermaak me nog prima. Pokémon vangen is wel wat lastig soms.
Vooral als ze om hulp roepen, dit kan erg vervelend worden. :oops:

Maar heb wel het gevoel alsof het vrij vaak gebeurd dat de hulp dat ze roepen het tegenovergestelde geslacht heeft.
Heb dan ook een goed aantal vrouwelijke Pokémon... Die zijn handiger ivm breeden tenslotte. Daarover gesproken...
Over breeden gesproken. Ze hebben het idee van de daycare center ook aangepast door er een nursery van te maken. Deze zorgt alleen nog voor eieren lijkt het, Pokémon gaan geen levels meer omhoog.
Probeer omdat het allemaal nog nieuw is zoveel mogelijk nieuwe dingen in spoilers te houden eerst, zodat iedereen het voor zichzelf kan ontdekken mochten ze dit liever hebben. Ik ben nu voorbij route 5 als goed is, voor geval je niet weet wanneer het veilig moet zijn om het te lezen. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 24 Nov 2016, 19:49

Ik ben nu denk ik ongeveer op de helft, als het de volgorde van eerder Pokémon spellen beetje aanhoudt wat betreft progressie. Ben nu net van tweede eiland af, dus spoilers voor sommigen misschien.
Meestal is het gyms, of in dit geval de trials, gevolgd door verhaal (en dus legendarische Pokémon) en elite 4 (nog niet zeker wat ze hiervoor in de plaats gaan doen). Daarna krijg je dan nog wat end game content waar ik ook wel benieuwd naar ben. Heb ook nog erg weinig legendarische Pokémon echt getroffen, om te vangen dan.

Ben benieuwd hoe het in dit "paradijs" waar ik nu ben ga zijn. Ze worden als te goed neergezet en de opening doet toch denken dat er meer aan de hand is dan dat ze laten zien. We gaan het mee maken.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 26 Nov 2016, 23:42

Hoe bevalt het de rest tot nu toe, nog wat verder kunnen spelen?

Ik heb hem zelf afgelopen dagen niet meer aan kunnen raken helaas. Maar heb een fijne gestart gemaakt gelukkig.

Image

To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Mon 28 Nov 2016, 07:59

2nd island > Vond alles tot nu toe meevallen, maar ik train ook altijd meer dan nodig is. Heb nog maar 3 Pokémon in mn team: Pichu (waardeerd me nog niet genoeg op Pikachu te worden), Dartrix en sinds kort een Rockruff.

Die laatste moet ik nogsteeds van uitzoeken of, als ik die ruil met FabulousFreak die Sun heeft, die kan evalueren naar een midday evolutie of die dan nogsteeds een midnight word. Anders moet FabulousFreak er één voor me vangen en trainen.

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 04 Dec 2016, 17:04

Ik had verwacht dat het nog wat moeilijker ging worden met de Island challenges. Maar nu mijn Pokémon allemaal redelijk wat nuttige moves hebben valt dit reuze mee.

3 Pokémon is wel weinig boor mijn gevoel maar zo zie je maar dat iedereen het heel anders speelt.
Ik heb nog zo'n beetje hetzelfde team als aan het begin. Moet wel echt even iemand vinden om mijn Haunter en Kadabra mee heen en weer te ruilen echter, word wel eens tijd dat ze Gengar en Alakazam worden.

Ik schoot wel in de lach toen ik voor het eerst een Alolan Dugtrio zag. :P
Image

Image

To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Sun 04 Dec 2016, 17:18

Ondertussen alweer terug naar 2. Ik heb nooit Pokémon in mn team die ik niet geweldig vind. :P

Ja, die zijn lelijk xD EN hippie.

Yuki op AVO-Blog

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 05 Dec 2016, 20:12

Ik ben eindelijk bij de nursery, dus tijd om mijn hele team te dumpen en nieuwe pokemon te breeden met de juiste natures en redelijke IVs. =P Aka autism time.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 05 Dec 2016, 21:08

FabulousFreak wrote:Ik ben eindelijk bij de nursery, dus tijd om mijn hele team te dumpen en nieuwe pokemon te breeden met de juiste natures en redelijke IVs. =P Aka autism time.
Dat doe ik pas echt post game wanneer ik weet welke Pokémon ik echt als team wil hebben.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 05 Dec 2016, 21:23

Dan doe ik het waarschijnlijk weer. =P Maar vind het leuker als ik mijn goede mons ook echt kan gebruiken voor de main game.

En denk dat ik post-game mijn national dex ga proberen te voltooien deze keer. Als ik ooit het spel uit ga kunnen spelen nu ik elke keer afgeleid wordt van de main game. XD

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Tue 06 Dec 2016, 12:20

P.s. Wil er nog iemand een gratis Rowlet? =P Heb er een aantal gebreed en zal er de komende paar dagen waarschijnlijk nog een lading meer breeden. Anders gooi ik ze in Wonder Trade.

Post Reply