[Games] Pokémon GO

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Games] Pokémon GO

Post by FabulousFreak » Wed 05 Oct 2016, 09:45

Geeft al die bedrijfjes die daar zitten wel veel klandizie. Ik snap het probleem niet zo. =P Waar is Den Haag specifiek boos over? Vormen al die mensen een gevaar voor de natuurgebieden bij Scheveningen ofzo? Want ze lijken voornamelijk gewoon op het strand/boulevard gedeelte te zijn op de foto's die ik zie?

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 2

Post by Fran » Wed 05 Oct 2016, 09:51

Het gaat zover ik begrijp om de drukte in de avond te minderen. Want blijkbaar is er dan overlast van Pokemkn GO spelers. En dat er geen Pokemon komen in de bescherme gebieden. Ik kom er te weinig om te vertellen of mensen in afgeschermde plekken komen. Maar die plekken zijn dus afgeschermd. Daarbij werd in het begin geklaagd dat mensen niet meer komen omdat de rust weg is. Maar er wordt wel beter gedraaid bij de patat- en viskraam.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 05 Oct 2016, 10:02

Fran wrote:Denk dat er dan zelfs grote verkeersproblemen gaan komen. Misschien moet de politie of erger (ME. Ik met grote fantasie) aan te pas komen om alles in bedwang te houden.
Uiteraard zou Niantic dit wel vooraf aankondigen zodat ze samen wat leuks kunnen inplannen voor de spelers, bedoel Den Haag heeft vast wel tijd om even op Niantic te reageren wanneer ze een mailtje sturen naar het algemene mail adres van gemeente Den Haag.

Ja ik ben Den Haag beetje aan het plagen nu, niet dat ze dit lezen waarschijnlijk maar blijft leuk.
Fran wrote:Het gaat zover ik begrijp om de drukte in de avond te minderen. Want blijkbaar is er dan overlast van Pokemkn GO spelers. En dat er geen Pokemon komen in de bescherme gebieden. Ik kom er te weinig om te vertellen of mensen in afgeschermde plekken komen. Maar die plekken zijn dus afgeschermd. Daarbij werd in het begin geklaagd dat mensen niet meer komen omdat de rust weg is. Maar er wordt wel beter gedraaid bij de patat- en viskraam.
Als het alleen over beschermde gebieden ging en daar zit een Pokestop of iets dan zou ik zeggen ja die kan beter weggehaald worden. Maar hun eisen zijn zoals ze nu staan absurd, helemaal geen Pokémon gaan ze gewoonweg niet doen denk ik.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 07 Oct 2016, 19:34

Alle Pokémon zijn voor dinsdagochtend 9 uur verdwenen uit het duingebied van Kijkduin. Game-ontwikkelaar Niantic heeft excuses aangeboden aan de gemeente. Het kort geding van de gemeente tegen Niantic, dat op 11 oktober zou dienen, lijkt hiermee van de baan.

Daarnaast bekijkt Niantic de mogelijkheden om alle Pokémon 's nachts uit Kijkduin te laten verdwijnen. Ook heeft de ontwikkelaar contact gezocht met ProRail over Pokémon langs de spoorwegen, ook daar verdwijnen de Pokémon.

Wethouder Boudewijn Revis is blij met de toezegging. 'Het is goed dat Niantic eindelijk haar verantwoordelijkheid neemt. Dat is wat we wilden. Hiermee wordt het natuurgebied beschermd. Maar pas als we de afspraken over de virtuele nachtdiertjes met Niantic zwart op wit hebben en de figuurtjes daadwerkelijk weg zijn uit het Westduinpark, is het kort geding van de baan.' De Pokémon verdwijnen echter alleen in de duinen van Kijkduin en niet bij het Deltaplein.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3256801 ... xcuses-aan

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 08 Oct 2016, 02:25

Ik vind het wel beetje jammer dat ze zover gaan eigenlijk. Tegemoet komen is redelijk maar geven ze nu gewoonweg gelijk eigenlijk.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 10:04

Maar als ik het goed begrijpen gaat het om de duinen die beschermd gebied zijn.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sat 08 Oct 2016, 11:36

Ja, de duinen zijn een beschermd natuurgebied waar je niet van de paden af mag. Ik snap het heel goed dat ze daar geen spelers willen hebben.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 08 Oct 2016, 11:51

Maar dat ze ook kijken naar mogelijkheid om ze 's nachts te laten verdwijnen is beetje jammer.

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sat 08 Oct 2016, 12:10

Het zou kunnen dat ze het wild verstoren (met name vossen en mogelijk bunzings, die heel belangrijk zijn daar, schuw zijn en snachts actief zijn)?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 12:15

Njah. Er is wel gesproken over overlast in de nacht door mensen die dit spel spelen. Maar heel veel zitten op dat plein.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Oct 2016, 12:54

Hmm, dat vind ik eigenlijk best wel jammer: de paal wordt weggehaald. Welke paal? Die Pikachu paal die in Kijkduin staat. Maar je kunt hem kopen (het bord dan).
http://www.ad.nl/dossier-den-haag/dag-p ... ~ac539231/

Twitter last.fm ko-fi?
Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Wed 26 Oct 2016, 20:37

Ik zag dit gifje en dacht aan deze thread en het hele gebeuren rond pokemon go en scheveningen. =P
Image

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Wed 26 Oct 2016, 21:34

Fran wrote:Hmm, dat vind ik eigenlijk best wel jammer: de paal wordt weggehaald. Welke paal? Die Pikachu paal die in Kijkduin staat. Maar je kunt hem kopen (het bord dan).
http://www.ad.nl/dossier-den-haag/dag-p ... ~ac539231/
Verder wel een goede actie, maar ik snap alleen niet waarom het weggehaald moet worden?

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 27 Oct 2016, 00:08

Denk dat dit is omdat ze niet meer zoveel aandacht willen besteden aan het Pokémon Go gebeuren. Heeft niet bepaald veel positieve aandacht gekregen volgens mij. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Thu 27 Oct 2016, 06:27

Deze week is er ook een halloween update uitgekomen voor Pokémon Go: Dubbele Candies, en er duiken wat meer Halloween'achtige Pokémon op.

Nou, dat laatste klopt wel; eindelijk die Gengar kunnen vangen, er zit een Cubone in de straat, en mijn huiskamerzit een paar keer per dag vol met 3 Drowsees tegelijkertijd. :D

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Post Reply