[Games] Pokémon GO

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: [Games] Pokémon GO

Post by FabulousFreak » Mon 19 Sep 2016, 09:10

Nintendo verdient er inderdaad flink aan. Maar het is nog steeds gemaakt in the good ol' Us of A. ;-)

Image

Ik hoop dat ze de volgende mobile games wel helemaal zelf maken, en er echt moeite in steken, ook al haten ze mobile gaming.
Heb erg genoten van Animal Crossing op de 3DS en ben benieuwd naar hun Animal Crossing App die ergens volgend jaar uit komt.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Mon 19 Sep 2016, 20:10

Haha, ik weet dat het door Niantic gemaakt is. Toch staat het in J-Games, vond Pokémon toch wel overheersender in dit geval.

Trouwens.. dit is best wel lullig. http://kotaku.com/pokemon-go-streamer-m ... 1786807157

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 26 Sep 2016, 21:19

Ik vond deze leuke Pokémon Go rap van utaite Nqrse :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 16:13

Blijkbaar heeft Niantic niet gereageerd op dat mailtje om minder Pokemon te laten rondlopen in Kijkduin.....

Dus Niantic is voor de rechter gedaagd!

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/poke ... se-rechter

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 29 Sep 2016, 20:38

Haha dat is hilarisch. Niantic zou eigenlijk even een legendary moeten plaatsen op random momenten op de dag zolang dit loopt, dan krijg je pas drukte. :P

In plaats van achter Niantic aan te gaan kunnen ze beter de vandalen aanpakken die de boel slopen en voor overlast zorgen. Als Niantic ze nou uitleg gaf hoe ze een lantaarn paal konden ombouwen naar een oplader dan hadden ze iets. Dit is echter gewoon hun eigen schuld omdat ze niet goed nagedacht hadden in een eerdere zet.

Nog nadeel is dat ze dit alleen maar meer in nieuws brengen en mogelijk alleen maar meer Pokémon spelers gaan trekken.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 20:44

Kijk, ik snap dat het nu drukker is dan normaal. De rust is zogezegd weg, maar juist vanwege die saaiheid kwam ik nooit naar Kijkduin. Daarbij is de zomervakantie nu voorbij en zal de meeste drukte meer op vrijdag, zaterdag en zondag zijn.

Voor vervuiling: meer prullenbakken plaatsen/meer legen?

Verdere overlast; dat is best wel ernstig, maar wat Cypher zegt is eigenlijk nog wel een goede. Er is sowieso 1 zaakje die powerbanks verkoopt. Het gaat qua horeca (wat betreft patat en vis) ook veel beter, het is daar zo druk. Ze draaien prima. Maar verder weet ik niet hoe het op de terrasjes zit.

Het idee achter het maken van Pokemon hoofdstad was slim bedacht door die ambtenaren, maar bij elk voordeel zit een nadeel.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 29 Sep 2016, 21:27

Je kan het daarbij niet maken dat andere ambtenaren nu Niantic de schuld geven voor de drukte terwijl het je eigen ambtenaren waren die dit zo graag wouden laten gebeuren. Nu ze klachten krijgen doen ze net alsof Niantic de grote slechterik is. Niet hun schuld hoor, absoluut niet is allemaal de schuld van dat Amerikaanse bedrijf daar.

Maar ze doen er uiteraard alles aan om het op orde te krijgen, hoeft niet boos te zijn op gemeente Den Haag uiteraard, doen hun uiterste best! Hadden vast ook wel verwacht een oplossing te krijgen door dit via de mail aan hen te vragen, goh Niantic... Zouden jullie je spel dusdanig willen aanpassen dat er hier geen of minder Pokémon komen? Gaat er absoluut niet voor zorgen dat er meer partijen zijn die dit verzoek doen als je het accepteert waar je dan ook gehoor aan moet geven en je hele spel bijna niet meer te onderhouden is of de ervaring voor de spelers erg geschaad raakt. (sarcasme trouwens)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Games] Pokémon

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 21:35

Ah ja.. het is echt supertypisch. Er wordt alleen aan de voordelen gedacht. Ze hebben dus niet goed bestudeerd hoe groot de hype kon zijn, want dat het een hype zou worden was eigenlijk geen verrassing.

Dit kon wel:
Fran wrote:Niantic, de uitgever van Pokémon Go, heeft de 'Pokestops' en 'gyms' rond diverse treinstations waaronder Utrecht Centraal verwijderd na klachten van spoorbeheerder ProRail.
http://www.nu.nl/games/4305338/pokestop ... orail.html
Als de gemeente nu ProRail vroeg hoe ze dat hadden gedaan....?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 29 Sep 2016, 21:46

Verschil is dat Niantic hierin een gevaarlijke situatie cre√ęert. Als er iemand gewond raakt of komt te overlijden en ze waren hier al over benaderd met de risico's kan dit erg naar uit pakken voor Niantic, vooral als het gaat om publiciteit.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 21:55

Ja, dat klopt. Maar misschien kan de gemeente Den Haag bewijzen dat er in Kijkduin ook zulke situaties kunnen ontstaan zoals bij treinstations. Niet dat ik mij dat kan voorstellen, maar als ze het kunnen bewijzen.. En de natuur is ook wel belangrijk, ondanks het feit dat ik zover ik weet de duinen wel zijn afgeschermd door hekwerk. Maar daar kan je zo overheen. Toch hoef je niet perse in die afgeschermde gebieden komen om de Pokemon te vangen. Als het systeem afgaat klik je op de Pokemon, want dan ben je toch in de buurt.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 29 Sep 2016, 22:11

Zolang ze in de gevaarlijkere zones geen gym of Pokéstop plaatsen of daar speciale Pokémon neerzetten is er geen probleem denk ik. Daarbij rijden er momenteel nog geen treinen over de duinen geloof ik. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 22:21

Nee, het zal niet 1 op 1 overgenomen kunnen worden. Maar als ze het in een zekere zin zo kunnen vertellen, dan kan dat wel. Maar zover ik heb gezien zijn de Pokestops niet in gebieden waar je niet mag komen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Oct 2016, 21:27

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 04 Oct 2016, 22:10

Dit zou wel een geweldige zet zijn. Ik zou me kapot lachen als ze er ook nog een Gym bij plaatsen en zorgen dat er op korte afstand ook nog leuke Pokémon gevonden kunnen worden wanneer Den Haag zo doorgaat.

Denk dat Den Haag nog niet doorheeft dat Niantic hier een positie heeft om het zo enorm druk te laten worden. Ze hoeven maar een semi zeldzame Pokémon daar wat te laten spawnen en het loopt voller. Als ze echt willen kunnen ze er zelfs voor kiezen om met lancering van Sun en Moon over de wereld wat legendarische Pokémon over de wereld te laten spawnen waaronder op deze locatie en dan wil ik niet weten hoe druk het er gaat zijn.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 05 Oct 2016, 00:55

Denk dat er dan zelfs grote verkeersproblemen gaan komen. Misschien moet de politie of erger (ME. Ik met grote fantasie) aan te pas komen om alles in bedwang te houden.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply