Hoe zit het met de PlayStation 4 Pro?

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply

Ga jij de PlayStation 4 Pro aanschaffen?

Jazeker
1
25%
Misschien
1
25%
Nee
2
50%

Total votes: 4

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Hoe zit het met de PlayStation 4 Pro?

Post by Fran » Fri 16 Sep 2016, 21:44

Vorige week werd de PlayStation 4 Pro aangekondigd, de verbeterde versie van PS4. 4K resoluties en HDR zullen ondersteunt worden, waardoor de games er beter uit zullen komen. 10 novemer in de winkel en rond de 400 eurootjes.

http://www.psx-sense.nl/250000/nieuwe-f ... tbij-zien/

Vroeg mij af.. is de PS 4 de n00b versie van de Pro versie? ;)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Hoe zit het met de PlayStation 4 Pro?

Post by Cypher » Fri 16 Sep 2016, 23:29

Ergste is dat hij ondanks dit alsnog niet krachtig genoeg gaat zijn om 4K games op 60 fps (frames per seconde) te spelen, eigenlijk niet eens om 4K op 30 fps te draaien. Wat ze echter doen is "nep" 4K. Kan er erg goed uitzien maar is het net niet eigenlijk.

Helft van scherm bevat eerst lege pixels, deze worden aangevuld door een algoritme en vervolgens worden imperfecties weggewerkt door anti-aliasing. Ziet er mooi uit maar is zeker geen echte 4K. Wat ook logisch is omdat de grafische kaart dat ze gebruiken dat bij lange na niet zou trekken om spellen in native 4K te renderen.

Zien je games er beter uit, bepaalde games... Hangt ervan af of de developer de moeite heeft genomen om specifiek voor de pro versie echt verbeteringen door te voeren of niet. Sowieso alleen nieuwe games die van het voordeel gaan genieten, oudere spellen ga je geen verschil mee zien.

Daarbij is hij ook nog eens niet interessant als bluray speler omdat hij geen UHD Blu-ray speler bevat, wat nodig is om 4K Blu-rays af te spelen, dit zou misschien een reden geweest zijn voor mij om hem te kopen mits hij dit ondersteunde.

Mocht ik voor een PS4 gaan zou ik niet voor de pro gaan. Ik vind het voor de enkele exclusieve titels die ik zou willen spelen niet de moeite waard om het geld voor de pro uit te geven. Voor niet exclusieve titels is mijn PC al beter dan de PS4 pro.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 24 Sep 2016, 18:57

Interessant om te lezen. Ik zie ook in de poll dat er eerder weinig interesse is dan wel interesse tot het kopen van PS4 Pro.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Tue 25 Oct 2016, 16:36

Had dus even opsomming gemaakt in ander topic ter vergelijking van namen met verschillende merken maar wil daar even hier op terug komen aan de hand va Fran's reactie.
Fran wrote:PlayStation 4 en Playstation 4 Pro.. ik blijf het apart vinden alsof PS4 een n00b versie is.

Deze zet is wel goed te verklaren. De verbetering van Playstation 3 naar een Playstation 4 was niet zo indrukwekkend als veel hadden gehoopt, dit was in deze generatie niet alleen bij Sony zo maar ook bij de concurrent Microsoft.

Maar om even bij Sony te blijven met de Playstation. Als ze nu met deze verbetering ervoor kiezen om dit een Playstation 5 te noemen worden ze uitgelachen. Een nieuw nummer betekend een nieuwe generatie waarbij de specificaties van de Pro niet veel beter zijn dan die van de normale Playstation 4. Ze kunnen dus beter eerst doorwerken aan hun echte "next-gen" console voor ze het nummer met één verhogen of andere grote veranderingen in de benaming gaan doorvoeren.

Ik ga dit even wat extreem maken met een voorbeeld.
Neem een snackbar, je hebt een heel menu waaronder de frikandel. Maar er is eens iemand geweest die besloot er wat sausjes op te doen en wat ui. Het is echter nog steeds een frikandel. Dus weet je wat, laten we het de frikandel speciaal noemen zodat mensen weten dat het net wat anders is.

Dus de Playstation 4 Pro is de frikandel speciaal van Sony...

Mijn vergelijkingen laten wat te wensen over maar kon niks beters bedenken. Zat in richting van auto's te denken maar ben geen auto persoon. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Oct 2016, 16:50

Volgens mij had je trek? xD

Maar de uitleg maakt het wel duidelijk.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply