[Games] Shin Megami Tensei: Persona 3

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

[Games] Shin Megami Tensei: Persona 3

Post by Fran » Sun 29 Nov 2009, 18:09

Shin Megami Tensei: Persona 3

RPG

Je hebt ook nog Persona 3 FES en Persona 3 Portable (PSP), deel 4 van dit spel is ook uit, maar laten we het bij deel 3 houden in dit onderwerp. Ik heb zelf Persona 3 voor de playstation 2.

Verhaal:
n Persona 3 neem je de rol aan van een middelbare scholier, geadopteerd op jonge leeftijd, die onlangs is overgezet naar de Gekkoukan High School op Port Island. Kort na zijn aankomst wordt hij aangevallen door wezens van de nacht, bekend als Shadows. Deze aanval zorgt ervoor dat zijn Persona, Orpheus, ontwaakt. Hierdoor weet hij deze duistere vijanden verslaan. Hij ontdekt snel dat hij niet de enige is met speciale krachten en er ook andere scholieren zijn die deze kracht bevatten.

n Persona 3 neem je de rol aan van een middelbare scholier, geadopteerd op jonge leeftijd, die onlangs is overgezet naar de Gekkoukan High School op Port Island. Kort na zijn aankomst wordt hij aangevallen door wezens van de nacht, bekend als Shadows. Deze aanval zorgt ervoor dat zijn Persona, Orpheus, ontwaakt. Hierdoor weet hij deze duistere vijanden verslaan. Hij ontdekt snel dat hij niet de enige is met speciale krachten en er ook andere scholieren zijn die deze kracht bevatten.

Wie heeft dit spel, wie heeft dit spel uitgespeeld of hoe ver ben je?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Shin Megami Tensei: Persona 3

Post by Jimbow » Sun 29 Nov 2009, 19:07

Ik heb het niet, maar ik weet wel dat heel veel mensen het geweldig vinden.

Op MAL heeft iedereen het erover en vind iedereen het geweldig :O

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 29 Nov 2009, 19:54

Ik speel de eerste versie (de journey), al is het een lange tijd geleden al dat ik er nog aan door heb gedaan. Zit al redelijk hoog in Tartarus moet ik zeggen en het duurt niet lang meer voor Pharos laat zien waarvoor hij in het spel zit X'D. Vind het een machtig spel.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 Nov 2009, 20:02

Ik zit dus vast. Ik moet 2 shadows verslaan, maar de 1 hakt mijn andere makkers in stukjes. Bij wijze van spreken dus. En op die manier moet ik kiezen of ik mezelf medicatie geef of een ander weer tot leven breng.... maar steeds kies is verkeerd, waardoor ik weer verloren heb en het hele stukje opnieuw moet doen >_>

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 30 Nov 2009, 10:14

Ik heb hier nooit een game van gespeeld...
Ik ben er nog niet achter of het wel een game voor mij is...
Ik ben een puzzlegamer, iets heel anders dus ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Nov 2009, 13:37

Het is anders nog een flinke puzzel waar ik in vast zit, veel denkwerk: geef je jezelf medicatie of roep je iemand tot leven.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 30 Nov 2009, 16:15

Ik heb 1 keer een zware bugger gehad. Eentje van het Lovers-type. Was wel maar op zijn eentje (is 1 monster, maar ziet eruit als een dansend koppel in wit). Eén van de lastigste vijanden om te verslaan als het het mij vraagt, vooral als je je teamleden niet graag ten onder ziet gaan. Toch moet je ze gewoon laten liggen, want wakker ben je er niks mee tegen die boss. Dan nog een Persona gebruiken die wind blokkeerd en hopen dat die boss je niet gewoon probeert neer te halen met een Expell (type instand death).

Ben er uiteindelijk, toen alle puzzelstukken juist lagen, wel door geraakt. Bosses erna zijn weer poepsimpel.

Welke boss is het waarmee je zit, Fran? Die bij volle maan waarbij Fuuka helpt voor de eerste keer? Ze veranderen steeds hun element. Vergeet niet te scannen met Fuuka voor je orders geeft. Gebruik Minato als healer, samen met Mitsuru of Yukari (zet ze als support). Rest kan aanvallen, maar hou iedereen goed in de gaten. Speel defensief, dat werkt meestal goed in dat spel (zijn enkele bosses waar je vooral met offensief snel een einde aan kunt maken, maar bij de meeste speel je best voorzichtig zodat je niet nogmaals het hele voorstukje moet zien). Let op de elementen waar ze al dan niet tegenkunnen en haal eerst één neer, dan de andere. Val aan met Minato als alleen hij via een Persona voor de goeie lol kan zorgen. Pas op voor magie die meerdere targets locken, want wat goed is tegen de ene kan voor de ander gewoon een lolletje zijn waardoor je je extra kunt verliezen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Nov 2009, 16:17

Ja, daar ben ik gebleven. Ben veel gebruik gaan maken van de scankrachten van Fuuka. Het is me al meerdere keren niet gelukt, bugger.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 30 Nov 2009, 16:20

Ik snap het niet echt. Die boss was in mijn geval redelijk snel erdoor. Heb denk ik 3 keer overnieuw moeten doen, maar weet niet meer waarom. Derde keer liep compleet gesmeerd zonder enig probleem. Check je equips ook even indien het lukt. Hoe ziet je party eruit? (Domme vraag op dit punt van het spel waarschijnlijk, maar swat)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Nov 2009, 16:22

Nou, ze zien er uit alsof ze nog wel wat moeten oefenen LOL. Maar ik zal even de equip na moeten kijken.

Daarnaast. Het gaat snel als die schaduw-man lekker hakt. Ben je zo dood.

Oja, waar ik veel moeite mee had waren niet dat dansend paar, maar de dansende tafel. Die viel mijn partyleden (alle drie) tegelijk aan.. :S

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 30 Nov 2009, 16:25

Er zijn verschillende dansende paren. Die van mij was een zilveren geloof ik, komt een eind later aan, hoger in de toren. Ergens een laatste boss voor je naar het volgende stuk kon geraken. Heb ik toen zwaar op staan vloeken :lol: .

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Nov 2009, 16:33

Spitch TVB wrote:Er zijn verschillende dansende paren. Die van mij was een zilveren geloof ik, komt een eind later aan, hoger in de toren. Ergens een laatste boss voor je naar het volgende stuk kon geraken. Heb ik toen zwaar op staan vloeken :lol: .
Dan zei ik niks ^^

Maar was je die tafels tegengekomen dan :S

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 30 Nov 2009, 16:36

Ja, maar die zijn al een eind geleden geloof ik... Vreemde aan die bosses is dat je ze eerst als iets huge tegenkomt en later zijn het 'gewone monsters' zeg maar. Dat zilveren paar is eigenlijk de enige boss waarvan ik me nog kan herinneren dat ik er langer over heb gedaan dan normaal.

Image

Doorligplek
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Doorligplek » Tue 01 Dec 2009, 22:59

Ik speel persona offensief :lol:

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 02 Dec 2009, 00:28

Yes, well that might work for some people, like... people with a lot of beads, soul, traesto gems and homunculus.* Denk er wel aan dat heel wat bosses een schild hebben tegen gewone aanvallen en dat verder alles wat gaat kosten. Er zijn anders wel bosses die eigenlijk best makkelijk neer te halen zijn als je gewoon gaat hakken *denkt*, maar 'k zou toch proberen rekening te houden met alle parameters voor zover dat mogelijk is. En o, juist, niet vergeten shoppen (I always seemed to forget to do that for some reason...**).

--------
*Ja, wel dat zou kunnen lukken voor bepaalde mensen, zoals... mensen met veel 'beads' (letterlijk 'parels', +HP), 'soul' (letterlijk 'ziel', + MP. Soma is anders ook best handig, doet +HP en MP), 'traesto gems' (traesto steen, makkelijke en snelle ontsnapping uit Tartarus, erg leuk als het echt moet of als je meneer slepende ketting op de hielen hebt zitten) en homunculus (offert zichzelf op wanneer je geraakt bent door hama of mudo magie).
**Om één of andere reden vergat ik dat altijd te doen...

Image

Post Reply