Het Final Fantasy Topic

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Het Final Fantasy Topic

Post by Fran » Sat 19 Dec 2009, 22:45

Final Fantasy, wie heeft dit niet gespeeld, of tenminste 1 van de zoveel delen die al zijn uitgebracht. Welk deel is het beste en waarom?

Komt er een nieuw deel uit? Vertel vertel, dit is het topic waar je terecht kan voor je Final Fantasy info/discussies!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Het Final Fantasy Topic

Post by MoonCat » Sun 20 Dec 2009, 09:52

9 maart 2010!
Dan komt FFXIII uit en dan ga ik die halen!!!! =D

terloch
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by terloch » Mon 21 Dec 2009, 00:01

Hummm, FFV denk ik. de sjeer was grouw en vervelend wanneer het dat moest zijn. het verhaallijn was "zwaar" met veel emoties. I donno, it fucking pwned. that's why.

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Mon 21 Dec 2009, 12:22

Terloch, mag ik je vragen om je taal wat aan te passen zodat het voor iedereen begrijpbaar is.
Ik verwijs even naar de regel hieromtrent

3.3 Correct taalgebruik
Er wordt van je verwacht dat je geen grof taalgebruik zult gebruiken. Indien je dit wel doet, zal je een warning ontvangen. Bij 3 warnings wordt je account op non-actief gezet voor een onbepaalde tijd.

Haatdragende, obscene, kwetsende, vulgaire, bedreigende en lasterlijke berichten worden niet geaccepteerd. Je wordt erop aangesproken als je te ver gaat. Ga je ermee door, dan wordt je account op non-actief gezet of zelfs verwijderd!

Probeer je berichten in goed Nederlands te schrijven. Onze leden komen uit heel Nederland en Belgie en door het gebruik van dialecten kunnen berichten onbegrijpelijk worden.

Indien er gepraat wordt in Engels of Japans, graag aangeven wat deze teksten betekenen. Anders worden deze teksten verwijdert!

We zouden het daarnaast ook op prijs stellen als je je voorstelde.

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Wed 17 Feb 2010, 12:09

Final Fantasy VII is mijn favoriete deel, enige nadeel dat ik die nog nooit uit heb kunnen spelen. Maar waarom? Sephiroth! xD Ik ben zijn fan haha. Nouja het verhaal is ook heel erg interessant je wordt er heel erg in mee gesleept. Enige wat ik echt zo enorm jammer vind is dat de makers weten dat FFVII geliefd is bij de FF gamers en dan gaan ze het uitmelken =(

‚ô• Feels like Ryeosomnia ~ ‚ÄĘ WOW. Fantastic Baby

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Aion » Wed 17 Feb 2010, 12:13

FFIX voor mij. Ik hou wel van het middeleeuws gebeuren wat centraal staat in FFIX... Grootste letdown tot dusver was FFXII. Vond die echt enorm tegenvallen...

Nou hoor ik ook al van mensen die FFXIII spelen dat ze hem slechter vinden dan FFXII... Ik koop de game wel, maar het is niet bevorderlijk...

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 17 Feb 2010, 13:18

De meeste games uit de reeks zijn niet eens zo goed hoor. Heb al een paar van de klassieke gespeeld. Nou ja, standaard RPs, niet veel waarvan je zegt 'wow!', maar misschien zeg ik dit nu omdat er tegenwoordig zoveel is. In die tijd was het vast anders. Dan nog, ik zou het kunnen begrijpen waarom de nieuwe Final Fantasies niet al te veel soeps zouden zijn. Er moet altijd iets nieuws gevonden worden, maar soms overdrijven ze (en soms net te weinig). Ik was bijvoorbeeld al teleurgesteld door FF X. Leuk spel, daar niet van, maar het had iets... te kort vond ik. Vraag me niet wat, maar het gaf me geen voldoening. ^_^ (_ _")

Wat het 'beste' zou zijn, zal ik houden voor het moment waarop ik de meeste wel al minstens één keer heb gespeeld geloof ik.

Speelt iemand Dissidia?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Aion » Wed 17 Feb 2010, 13:31

Spitch TVB wrote:De meeste games uit de reeks zijn niet eens zo goed hoor. Heb al een paar van de klassieke gespeeld. Nou ja, standaard RPs, niet veel waarvan je zegt 'wow!', maar misschien zeg ik dit nu omdat er tegenwoordig zoveel is. In die tijd was het vast anders.
Een game van eind jaren 80 begin jaren 90 moet je dus echt niet gaan vergelijken met games van nu... Elke FF introduceerde wel nieuwe elementen en daarom is de franchise altijd al zo populair geweest. Een paar introducties dankzij het FF-universum
Hoogstaande graphics voor die tijd (FFI, FFIV, FFVI, FFIX, FFXII, FFXIII)
Job systeem introductie (FFIII) en verfijning (FFV)
Introductie MP-systeem (FFIV)
Volledige 3D RPG (FFVII)

Wat ik persoonlijk het jammerst vind aan de franchise is dat ze het turn-based vechten achter zich hebben gelaten sinds FFXII :(

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 17 Feb 2010, 13:50

Ik bedoel niet echt van gameplay of looks of zo (want, ik neem nu even Wild Arms als voorbeeld, die speel ik tegenwoordig ook nog graag en die heeft ook niet wat je zegt super graphics), maar verhaal. Final Fantasy VI was bijvoorbeeld ongelooflijk droog. "Okay, Espers, great... Terra? Een link met de Espers? Ga weeeeeg, dat heeft iedereen toch al door bij de eerste scene?" Zo'n dingen bedoel ik. Final Fantasy VII deed het anders best wel goed om een vaag verhaal zo aan te kleden dat je echt wel ge√Įnteresseerd moest blijven. Bedoel, je moet zelf een puzzeltje leggen waarbij niet alles duidelijk is. Is op zich leuker dan dat je de meeste dingen gewoon zo al op tafel kunt gaan leggen van 'ik denk dat die dat is en dan gaat zegt die die en gaan we zien dat dat gebeurt". (Alright, had niet echt vliegende kastelen verwacht in FF VI, maar swat X'D)

Oké, hoe meer games je speelt, hoe makkelijker je zaken zult kunnen voorspellen, da's waar. Maar ik vind het ergens wel jammer... Soms zijn klassieke verhalen echt super vanwege hun voorstelling en maakt het niks uit dat je ergens wel weet hoe het kan aflopen. Als het op de juiste manier wordt vertelt, maakt het alles goed.

Over het vechten: Ze willen meer mensen kunnen aantrekken. Kingdom Hearts deed het goed omdat het niet turn based was. Het trok ongelooflijk veel nieuwe fans aan (waaronder mijn broer), dus ik denk dat ze net daarom zo fel gaan afwijken zijn. Heel wat gamers wilden ook van de random encounters af, waardoor je tegenwoordig veel meer games ziet afkomen waarbij je een monster op je af ziet komen en pas dan het gevecht van start gaat. Ik vond de randoms best wel iets hebben. Kon je gefrustreerd zitten vloeken van '$*^#%, hoe geraak ik hier uit!' Lopende monstertjes zijn ook niet mis, is het leuk om er zoveel mogelijk te ontwijken en zo, maar niet iedereen zit real-time vechten zitten. Nou moet ik wel even oppassen met wat ik zeg. Niet elk spel uit de oudere FFs was puur turn based. In FFVII al probeerden ze het aspect tijd er al in te verwerken (en ik durf te zweren dat die draak uit FFX me toch aangevallen had terwijl ik aan het eten was en dat terwijl het mijn beurt hoorde te zijn >_<"!!!!!)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 18 Sep 2010, 23:16

Trailer Final Fantasy versus XIII 'gelekt'

bron: ps3life.nl

Een fanatieke cameraman wist de trailer van Final Fantasy versus XIII op te nemen die op de Tokyo Game Show te zien is. In deze trailer welke maar liefst dertig seconden duurt is te zien dat Noctis in grootschalige verlaten omgevingen rond rent. Ook zien we dat hij een Behemoth weet neer te slaan in een stad die lijkt op Shinjuku. Verrassend genoeg spat ook hier het bloed ervan af.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 19 Sep 2010, 13:44

Denk je dat Amerika het spel zal editen?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 27 Jan 2011, 13:24

Final Fantasy Versus XIII Gameplay trailer in HD: http://www.gametrailers.com/video/japan ... asy/709810

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fyrex
Haiku writer
Haiku writer

Post by Fyrex » Wed 02 Feb 2011, 22:17

Fran wrote:Final Fantasy Versus XIII Gameplay trailer in HD: http://www.gametrailers.com/video/japan ... asy/709810
Ze veranderen wel weer heel erg van setting zeg, al hoeft dat niet slecht te wezen, het begint wel steeds meer Final Sci-fi te worden en dat vind ik enigszins jammer, al ben ik wel een groot Sci-fi fan. En de gameplay...naja niet mijn ding, ik ben geen groot fan van real-time combat RPG's, ik hou toch meer van de turn-based combat wat naar mijn mening wat strategischer is. Denk dus niet dat dit een game is die ik zou halen.

Anyway, mijn top 3 favorieten FF games blijven toch wel Final fantasy 9, 6 en 4 in die volgorde. Om een of andere reden heb ik Final fantasy 7 nooit echt kunnen waarderen en al heb ik um jaren later wel gespeeld, toen die uitkwam heb ik um overgeslagen destijds.

This bit of random weirdness was brought to you by Fyrex Inc.
Image
[ - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway. - ]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Feb 2011, 23:56

Hahaha, Final Sci-Fi, eigenlijk niet slecht bedacht! Maar goed, wel apart dat ze een andere weg inslaan. Waar zou dat mee te maken hebben?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fyrex
Haiku writer
Haiku writer

Post by Fyrex » Mon 21 Feb 2011, 14:32

Ik denk dat ze proberen de mainstream markt meer proberen aan te spreken en ook de westerse markt waar dit soort style populairder is. FF 13 was niet bepaald succesvol ontvangen vooral in het westen en FF 14 is een regelrechte ramp geworden. Das iig mijn visie erop.

This bit of random weirdness was brought to you by Fyrex Inc.
Image
[ - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway. - ]

Post Reply