Het Final Fantasy Topic

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Het Final Fantasy Topic

Post by DragonNL » Sun 28 Jul 2013, 12:06

Last edited by DragonNL on Mon 29 Jul 2013, 15:05, edited 1 time in total.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sun 28 Jul 2013, 12:52

Bedankt voor het delen, DragonNL. Dit onderwerp had inderdaad een bump nodig! :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 29 Jul 2013, 15:22

Ja, ik kan wel weer een goede RPG gebruiken. (Ookal speel ik al wat op het moment)

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 30 Jul 2013, 18:42

Zijn de FF RPGs nog classificeerbaar als 'boven gemiddeld' trouwens? Ik ben gestopt na tien en hoorde heel vaak enorm negatief commentaar op de opvolgers.

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 30 Jul 2013, 20:25

Spitch TVB wrote:Zijn de FF RPGs nog classificeerbaar als 'boven gemiddeld' trouwens? Ik ben gestopt na tien en hoorde heel vaak enorm negatief commentaar op de opvolgers.
Al dat negatieve commentaar heb ik voor het grootste deel alleen maar gezeur gevonden. Het is waar dat na Squaresoft overging in Square Enix het verhaal van de games enigzins achteruit gingen. Maar de andere factoren zijn daarintegen beter dan ooit tevoren. De gameplay is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk vind ik het best goed. FFXII heeft voor mij de beste gameplay in de FF reeks. De graphics, zoals je kan zien, zijn niet meer te vergelijken met vroeger, het geluid word steeds realistischer, de muziek is dan een lastig punt. De achtergrond muziek is altijd goed, niks op aan te merken. Maar wat slecht is, is dat SE met de nieuwere generatie FF games in het Westen westerse artiesten in de game stopt. Dat doet ontzettend afbraak aan de sfeer. Suteki da ne is juist één van de redenen waarom FFX zo goed is.
Uiteindelijk blijft het gewoon een kwestie van smaak. Maar persoonlijk vind ik dat, afgezien van de artiesten ingame, de FF reeks van nu helemaal niets onder doet aan de FF reeks van vroeger.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 30 Jul 2013, 20:37

Wat ik hoor qua negatief commentaar ligt inderdaad bij de verhalen. Dat hoor ik trouwens bij heel wat games tegenwoordig, dat de verhalen te vaak ondergeschikt zijn aan de graphics. Voor sommige ben ik het er mee eens, met andere minder. Uiteindelijk moet de gameplay je liggen natuurlijk. Als het niet leuk is om te spelen, ongeacht het verhaal en de graphics, gaat het spel veel sneller de kast in. Mijn langst gespeelde game ooit heeft bijvoorbeeld geen ultravette graphics en het verhaal is ontzettend summier, maar het speelt gewoon te ongelooflijk goed.

Muziek bij FFX zat inderdaad goed, maar ik kon me niet in het verhaal vinden. Ik miste iets. Geen idee wat trouwens, maar je kan maar je gevoel volgen.

Als je een game moet kiezen uit de reeds bestaande games uit de hoofdreeks, welke zou dan je voorkeur hebben?

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 30 Jul 2013, 20:57

Nou moet ik wel zeggen dat ik een redelijk late instapper ben, maar FFX is voor mij de beste. FFXIII-2 komt dan op de tweede plaats, omdat het wel een goed en origineel verhaal heeft. En dan komen FFX-2 en FFXII bij mij op een gedeelde 3e plaats, omdat ze allebij erg lekker spelen. (FFXII speel ik nu nog steeds)

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 05 Sep 2013, 23:04

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 06 Sep 2013, 22:40

De filmpjes hier boven zien er wel erg leuk uit.
Denk niet dat ik er aan toe ga komen om het spel te komen, heb eigenlijk. Ben vanaf jonge leeftijd al wat afgeknapt op de eerder FF spellen en dat gevoel is me beetje bij gebleven.

Misschien moet ik het echter toch eens een herkansing geven.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Sat 07 Sep 2013, 17:50

Ik heb een tijdje FFXIV gespeeld.. maar het spel was best saai, en mijn computer trok het voor geen meter (de graphics waren trouwens wél goed!)

Heb het meest genoten van FFIX

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 19 Sep 2013, 21:21

Een aantal nieuwe trailers:

En voor de geinterresseerden een review van de demo van Lightning Returns van de Tokyo Game Show plus wat gameplay beelden.
http://kotaku.com/five-things-i-liked-a ... 1347229683

En wat korte nieuwe beelden van FFXV:

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 12 Oct 2013, 19:42

Final Fantasy X/X-2 HD Remaster:

trailer 2

trailer 3

Is rond December te koop.

Lightning Returns is vanaf 21 November te koop.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 09 Dec 2013, 14:24

Hier +/- 20 minuten gameplay van LRFFXIII. Er zit wel heel veel meer Kanji in de menu's als dat ik had verwacht. Ik kan voor 90% wel lezen waar alles in het menu zit, maar er worden ook verhalen verteld en stukjes geschiedenis in het menu. En dat gebeurd vooral met Kanji, dus daar word ik niet zo heel wijs uit.
Anyway, wel leuk om te spelen. De gameplay is erg goed. Het is heel erg actieve gameplay. Nog meer als dat van FFXII. Normaal gesproken zou ik mij afgevraagd hebben of het wel werkt of niet omdat je normaal gesproken ook rekening moet houden met je teamgenoten. Maar aangezien je alleen loopt, voor zover ik weet tot nu toe, gaat het perfect. Je loop in de battles vrij rond en je kan vrij aanvallen en verdedigen wanneer je wil, op elk moment. Wel tot op zekere hoogte, want je kan maar zoveel acties achter elkaar doen zonder "moe te worden" om het zo maar even te noemen. Ook is het wisselen tussen stijlen even wennen, maar het werkt wel goed.
Wat ik persoonlijk niet zo (helemaal niet) tof vind, is de klok die af blijft lopen ingame. Die is niet te zien in deze video, die kom je later tegen.
Voor degene die het niet weten, je hebt in het begin maar 7 dagen ingame (+/- 8 uur in het echt) om de game uit te spelen. Die tijd valt wel te verlengen naar maximaal 13 dagen ingame (+/- 15 uur in het echt). Ik weet niet wat er gebeurd als je die deadline niet haald. En misschien valt die korte tijd ook wel mee, maar daar kan je niet van uitgaan en elk gevoel en mogelijkheid van rustig de wereld willen verkennen is wel gelijk kapot. En dat is voor mij verschrikkelijk, want ik ben een echte verkenner die elk hoekje van de map gezien wil hebben voordat ik verderga. Door de hele game heen ga ik dus nonstop tegen mijn gevoel in. Bij Square zeggen ze dat het meerdere playthroughs aanmoedigd, omdat er meer te zien is in de game dan dat je de eerste keer kan zien. Nou NEWSFLASH, ik heb absoluut geen zin om nogmaals door die stress heen te gaan... Bovendien heb ik nog nooit aan meerdere playthroughs gedaan, als ik een RPG speel dan doe ik het altijd in 1 keer goed.
Nu denk je misschien "Is 15 uur niet erg kort voor een RPG?" Ja, maar de tijd stopt in de menu's, alle filmpjes en gevechten en in "The Ark" (een apart stukje wereld waar Hope zit en met je communiceerd door de game). Dus de speeltijd is minstens twee keer zo lang als het limiet om de game uit te spelen.
Met wat ik tot nu toe gespeeld heb sta ik dus neutraal tegenover de game. De tikkende klok sloopt een hoop goede gevoelens over de game, maar de gameplay en vooral eindelijk de mogelijkheid om een Final Fantasy game in de originele taal te kunnen ervaren maken ook weer een hoop goed.
Dan is hier de video, uiteraard wel met een spoiler warning:

Image

Fyrex
Haiku writer
Haiku writer

Post by Fyrex » Tue 10 Dec 2013, 23:23

Ik kan niet wachten tot ze eindelijk is een einde maken aan het FF-XIII universum en een nieuwe beginnen. Ik vond FF-XIII te afschuwelijk voor woorden en was een enorme miskoop. Het verhaal was al drie keer niets al kan ik daar nog mee leven, echter als de personages me ook nog eens constant dood lopen te ergeren dan houdt het voor mij toch echt wel op. Daarnaast vond ik het gevechtssysteem heel snel heel saai worden met oninteressante aanvallen die erg zwak uitzagen.

Lightning returns lijkt me alleen nog maar vreselijker. Lightning is een afschuwelijk personage en hopelijk komt ze hierna ook niet meer terug. Lightning go home. Daarnaast heb je enkel haar nog maar, geen party members meer. Pff nee dank je.

Als ze zo door gaan met de FF reeks dan mag de Fantasy toch wel een keer Final worden.

This bit of random weirdness was brought to you by Fyrex Inc.
Image
[ - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway. - ]

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 11 Dec 2013, 02:10

Dit is de laatste game uit de XIII reeks, dus dat in ieder geval. :)
Maar ik krijg het idee dat je alleen het eerste deel gespeeld heb? XIII is inderdaad niet heel supergeweldig, maar XIII-2 daar in tegen is echt al een heel stuk beter. De gameplay is daarin meer uitgebreid, ook bijv. met vijanden die je kan vangen en voor je laten vechten en levelen etc.. Wat betreft het verhaal en de wereld heb je veel meer vrijheid om te gaan waar je wil. Je krijgt te maken met tijdreizen en om 1 quest uit te spelen moet je vaak meerdere tijden en gebieden doorzocht hebben. Die game is echt goed.
Nu is Lightning iemand die je ligt of niet natuurlijk, daar kan je niet omheen. Maar van wat ik tot nu toe gezien heb van LRFFXIII, zit de game super in elkaar. (afgezien van die klok dan, maar ook dat is een persoonlijke mening)

Image

Post Reply