Het Final Fantasy Topic

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Het Final Fantasy Topic

Post by Spitch TVB » Thu 27 Feb 2014, 22:18

Er is een nieuwe A Realm Reborn bèta! En deze is open voor iedereen met een PS4! Ik ga hem alvast testen =).

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 27 Feb 2014, 23:44

Spitch TVB wrote:Er is een nieuwe A Realm Reborn bèta! En deze is open voor iedereen met een PS4! Ik ga hem alvast testen =).
Beta? Testen? Helpt dat? Ik zie niet hoe de game anders zou zijn dan de PS3 en PC versie afgezien van misschien iets betere graphics?
Maar dat nog niet eens. Dan zouden ze die hele game over moeten maken.. Is het niet zelfs gewoon een port?

Of heb je de game nog nooit gespeeld? Dan begrijp ik het wel. ;)

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 01 Mar 2014, 22:44

Ik heb de beta gedaan op de PC. Toen mocht ik er weinig over kwijt omdat die natuurlijk nog niet uit was. Nu willen ze ARR ook releasen voor PS4, maar daarvoor moeten er toch tests gebeuren. De controller van de 4 is net wat anders dan de 3 en dus willen ze bijvoorbeeld de touchpad testen op functionaliteit. Ook zijn er al klachten geweest dat de tekst bij dialogen veel te klein is om één of andere reden (vind ik persoonlijk ook irritant). Hierover werd al aangegeven dat dit zou veranderen voor de uiteindelijke versie. Verhaalgewijs en eigenlijk ook de gameplay veranderen eigenlijk niet. Het gaat om het testen van de feel op de 4. Ik heb geen PS3, maar wel een PC en PS4. Mijn PC kan echter ARR niet aan en dus heb ik het spel nooit aangekocht. Als de feel goed zit op de PS4, doe ik dat misschien net wel. Voor mij is het een buitenkans om de auto wat in te rijden en te kijken of ie me ligt of niet.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 01 Mar 2014, 23:23

Ok. Maar even over de tekst bij de dialogen. Met de PS3 versie heb ik er geen enkele moeite mee het te lezen. Het is gewoon de normale grootte net zoals bij elk andere RPG. Is het formaat omlaag gehaald dan bij de PS4?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 02 Mar 2014, 02:02

Nee, het is dezelfde grootte. Alleen zit ik op de pc veel dichter op mijn scherm dan wanneer ik op de PS4 speel. Mijn scherm is vele malen groter dan mijn laptopscherm en het voelt aan alsof de tekst niet veel mee is gegroeid. Dat maakt dat ik maar maximaal maar op een meter afstand kan zitten om te spelen, terwijl ik een grotere afstand gewoon ben. Vooral op iets als een Playstation. Nu zit ik op een halve meter terwijl dat normaal een meter en een half is, minstens. Vooral bij grote schermen als met de tv vind ik het persoonlijk belangrijk dat de afstand tussen mezelf en het scherm voldoende is.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 02 Mar 2014, 23:41

lol, dan zou ik zeggen dat het tijd word voor een bril. Want speel het op een 46" scherm terwijl ik relaxt zit aan de andere kant van de woonkamer.. :P

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 03 Mar 2014, 00:02

DragonNL wrote:lol, dan zou ik zeggen dat het tijd word voor een bril. Want speel het op een 46" scherm terwijl ik relaxt zit aan de andere kant van de woonkamer.. :P
Niet alleen de grote van de scherm is uiteraard belangrijk, de resolutie waarop het spel wordt weergegeven op het scherm kan ook een rol spelen hierin. Weet echter niet of ze daar ook aanpassingen in gemaakt hebben of niet.

Daarbij is het niet comfortabel zijn om het te lezen iets anders uiteraard dan het niet kunnen lezen van de teksten.
Wil nog niet zeggen dat je ogen slechter zijn. Ken ook mensen die het niet fijn vinden om een boek met kleine letters te lezen maar hun ogen zijn gewoon prima, het is meer een kwestie van voorkeur. :)

Heb het spel zelf niet gespeeld, ga hem op de ps4 in elk geval al niet kunnen spelen aangezien ik dat niet heb.
Maar hoop dat hij je bevalt Dj! :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 03 Mar 2014, 00:05

Spitch, Cypher, en dank je om dit draadje te redden.

SE zal nog wat mogen sleutelen aan het gebruik van het touchpad. Deze hebben ze er nu ingestoken omdat de controller dat nu eenmaal heeft, maar heeft eigenlijk geen echte functie. Jammer, want er is potentieel.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 03 Mar 2014, 00:14

Spitch TVB wrote:Spitch, Cypher, en dank je om dit draadje te redden.

SE zal nog wat mogen sleutelen aan het gebruik van het touchpad. Deze hebben ze er nu ingestoken omdat de controller dat nu eenmaal heeft, maar heeft eigenlijk geen echte functie. Jammer, want er is potentieel.
Wat doet die touchpad dan precies? Of mag je dat niet zeggen?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 03 Mar 2014, 00:18

Zoals eerder vermeld mogen we van deze beta ALLES vertellen. Het wordt alleen als knop gebruikt, niet eens als muis. Als je erover beweegt, volgt je cursor wel mee, maar dat is het. Je kan niet klikken zoals je dat met de muis zou doen, want als je klikt, verspringt het gewoon naar de geprogrammeerde locatie, namelijk het info-vraagtekentje in het midden van je scherm als je weer wat nieuws leert of, als je verder klikt, kadertjes op je scherm zoals je map. Beetje vaag. Ik verwacht wel geen totale vernieuwing alleen maar voor dat touchpad, maar om het gebruik ervan op deze manier te forceren... Ik zie er het nut niet van in.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 03 Mar 2014, 00:45

Ok, het zou logischer zijn als je gewoon kon tappen op knoppen, net als je touchpad op je laptop. De select knop heb je al om over te schakelen van kader naar kader.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 03 Mar 2014, 08:20

Spitch TVB wrote:Spitch, Cypher, en dank je om dit draadje te redden.

Excuus, domme fout! :oops:

Jij zou dus feitelijk wensen dat de touchpad ook daadwerkelijk als touchpad functioneerd?
Dat klinkt ook wel logisch eigenlijk, hoop dat ze dat ook nog kunnen aanpassen, wat ze nu doen klinkt niet erg intu√Įtief.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 03 Mar 2014, 12:52

Er zijn nog wel dingen die niet intu√Įtief zijn, naar mijn gevoel dan, maar die kan je wel naar je hand zetten. Dus die zijn geen probleem. Mocht het echt als een volwaardig touchpad dienen, zou ik idd een blije kat zijn :)

---EDIT---

Vandaag eindigde de eerste fase. Zie al uit naar fase twee!

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 03 Mar 2014, 18:43

Nouja, niet dat ik er wat aan ga hebben, want ik ga geen PS4 versie kopen als ik de PS3 versie al heb. Maar dat zou ik idd willen als ik het daarop speelde.

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 01 Apr 2014, 22:12

Op een andere site waar ik ook lid van ben staat een review op de voorpagina van FFX. Daarin word de lip sync afgekraakt. Ik heb daar met een voorbeeld video van mezelf gereageerd. Ik dacht, ik zet hem hier ook maar even.
Het zijn 3 kleine stukjes. Dus, 1) klopt voor 100% wel. 2) Klopt voor 100% niet. 3) Klopt voor 90% wel.

Image

Post Reply