In-game namen

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: In-game namen

Post by Fran » Thu 29 Sep 2016, 17:53

Als ik dat doe, dan zet ik er iets voor of achter.
Ik wil nog weleens 'Seraphinne' gebruiken, maar bij sommige games is dat al bezet. Dus maak ik er Seraseraphinne van.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Cypher » Thu 29 Sep 2016, 21:43

Kort mijn naam eerst af, Cypher -> Cyph, Cyphie en anders plak ik er of 0_ voor of zet ik er 121 achter... Al doe ik dat niet met Cypher. Als ik er 121 achter zet is dat vaak Cyph121 of Cyphie121.

Lekker makkelijk en ben er nog niet mee in de problemen gekomen. Kan soms ook voor kiezen om een andere naam te gebruiken als ik er zin in heb... maar dat gebeurt minder.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 01 Oct 2016, 14:14

Dat is inderdaad makkelijk. Gewoon niet lang nadenken en starten met gamen!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sat 01 Oct 2016, 22:02

Bij mij verschilt het heel erg per game, hoe het character er uit ziet waar ik mee speel, of ik als mannelijk of vrouwelijk character speel, enz. Ik heb ik bijna elke game een andere naam. =P

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 02 Oct 2016, 21:39

FabulousFreak wrote:Bij mij verschilt het heel erg per game, hoe het character er uit ziet waar ik mee speel, of ik als mannelijk of vrouwelijk character speel, enz. Ik heb ik bijna elke game een andere naam. =P
Ah als het een vrouwelijke karakter is dan word het vaak Cyphie, klinkt ietsjes vrouwelijker? :?:
Er is een bepaald type spel waarbij ik wel eens wat harder wil nadenken over een naam. Waar het idee dat je naam binnen de wereld ervoor zorgt dat je ook echt deel van wereld uitmaakt.

Is nogal vreemd wanneer je naam compleet buiten de sfeer van het spel valt wanneer het idee van het spel is om je echt helemaal in de wereld op te laten gaan. Zijn echter weinig spellen die ik heb gespeeld die echt zo diep gaan dat iets als je naam echt invloed heeft.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 12 Feb 2017, 21:34

Op de vraag 'wat doe je als je standaard naam al in gebruik is' kan ik moeilijk antwoorden aangezien ik meestal verschillende neem per spel, maar als ik op een site Laconiden of Pyrolantic wil en die zijn genomen, dan ga ik mokken X'D. Mja, mijn man zou dan bijvoorbeeld hoofdletters plaatsen op rare plekken om de naam anders te maken of een kleine l (L) in plaats van drukletter I (i) omdat het anders is en toch er hetzelfde uitziet. Dat lukt me niet echt. Ik heb graag een duidelijke naam. Pyrolantic durft dan Pyrolance of Pyro Munchkin te worden. Of dan bedenk ik een nieuwe. Het komt me eigenlijk heel weinig voor dat de naam die ik kies al bestaat... Of het moet een korte naam zijn. Yskka main ik op GW2 maar origineel wilde ik de naam Isska. Die was al genomen, dus werd het dan maar Yskka. Op ffxiv nooit een probleem gehad, waarschijnlijk omdat je verplicht bent twee namen te kiezen en deze gewoon op jouw server uniek moeten zijn. Vandaar ook alle Kirito's. Zolang ze een andere tweede naam hebben....

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

Post Reply