emmurée

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: emmurée

Post by Fran » Sun 27 Sep 2015, 11:01

Fran wrote:Heeuuujjjjj! CD is via CD Japan verkrijgbaar. Net boven de 22 euro. xD

http://www.cdjapan.co.jp/product/DAKYDE-1
En ik heb een pre-order gedaan!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 03 Oct 2015, 18:47

Fran wrote:
Fran wrote:Heeuuujjjjj! CD is via CD Japan verkrijgbaar. Net boven de 22 euro. xD

http://www.cdjapan.co.jp/product/DAKYDE-1
En ik heb een pre-order gedaan!
En nu nog een paar dagen wachten, voordat het op de post wordt gedaan!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Oct 2015, 18:36

Het album is binnen en mijn eerste indruk is erg goed! Ik was eigenlijk al direct ingepakt. emmurée kan bij mij weinig verkeerds doen. Sou Sou Sou, I love you! Die uithalen, de instrumenten (vooral de drums). Dit is echt goed!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 15 Oct 2015, 09:04

Fran wrote:Het album is binnen en mijn eerste indruk is erg goed! Ik was eigenlijk al direct ingepakt. emmurée kan bij mij weinig verkeerds doen. Sou Sou Sou, I love you! Die uithalen, de instrumenten (vooral de drums). Dit is echt goed!
Het gehele album is van top tot teen goedgekeurd!

Het is altijd tricky om een CD te kopen, terwijl je niet eens een preview hebt gehoord. Maar bij deze band durf ik dat aan, want emmurée heeft altijd kwaliteit geleverd. En nu word ik ook nog verrast her en der, maar de muziek is nog steeds emmurée en dat maakt het zo goed. Next on the list: seeing this band live.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Oct 2015, 09:08

Goed.. dit is wat ik eigenlijk vooraf mistte, maar zo zie je maar weer... de trailer van het nieuwe album staat online!

Dan even de favo's delen; nummer 2, 4, 7, 8

Ik denk dat jullie wel een beetje door hebben waarom, als je de preview zou beluisteren. Ze hebben wel de juiste stukken eruit gehaald. Bij sommige liedjes is het gewoon lastig. In principe zou je je in geheel moeten laten verrassen door de band, mocht je nog niet bekend zijn met emmurée. (Kom gewoon eens een bakkie koffie doen oid. ;))

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 02 Nov 2015, 20:28

Even wat geskimd door alles heen. Klinkt vrij apart moet ik zeggen, niet op een slechte manier echter. Kan er verder nog niet erg veel over zeggen met alleen die kleine stukjes. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 02 Nov 2015, 20:31

Jep, vrij apart is van toepassing bij deze band. Maar ik zou zeggen, check gewoon wat meer in dit onderwerp/YouTube.

En ik keek net even terug en kwam deze gif weer tegen. Zo was het ongeveer toen ik het album voor het eerst beluisterde.
Image

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Dec 2015, 11:03

Nu heeft emmurée een sample online gezet van メリーゴーランド(merry go round)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 09 Feb 2016, 09:45

Geen idee wat er gebeurde gisteren, maar ik gooide het album Love Letter - Dark Mania+ - in mijn cd speler en toen begon het eerste liedje (覚醒) en ik zag echt zo met kippenvel en genoot enorm van Sou's stem. (Volgens mij ben ik opnieuw verliefd geworden op de band).

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 18 Mar 2016, 14:43

Ik zie net Kevin van FOXPILL CULT een show delen op 6 juni is er een Dark Maniacs CarNival vol.2 met bands als emmurée, PHAIDIA, 2, FOXPILL CULT en 紅蝉 (Benizemi?). Interessant!

http://emmureexxxnews.seesaa.net/article/75934725.html

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 19 Mar 2016, 09:20

Balen, emmuree mag weer op zoek gaan naar een nieuwe drummer. TELL stapt uit de band na 11 april en tijdens de show van 6 juni zal er een support drummer spelen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 27 Mar 2016, 22:08

Ondanks dat het eerdere nieuws niet positief is, kunnen we wel zeggen dat de band 17 jaar bestaat. En ik vind dat de band nog steeds sterk is.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 May 2016, 09:34

Het besef dat ik deze band volgende week EINDELIJK live ga zien....

Op 6 juni zal de band optreden met bands als Phaidia (ook supergaaf!!), FOXPILL CULT (heyyyy), benizemi en nog een band (2?) in Takadanobaba AREA.

OMG! Ik volg deze band al hoe lang? 7 jaar?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 06 Jun 2016, 17:00

Ik heb de band EINDELIJK live gezien. Het was wel een korte show, gezien het een festival was van meerdere bands (5 in totaal), maar het was zo gaaf! Om Sou van zo dichtbij te horen en te zien (drama, zoveel drama! Ik twijfel nog over het feit of Sou kan dansen of niet, het was wel interessant) was geweldig! Ik wil de band vaker zien!

Na de show kon ik een enquête invullen (samen met Shinpei van FOXPILL CULT ingevuld, gezien hij wel wat Engels kon) en heb ik geschreven: kom naar Europa.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 12 Jun 2016, 16:49

emmurée komt met een live limited single getiteld Red. die te koop zal zijn tijdens hun evenement van 19 september.

Daar zal ook een sessie optreden, even een copy paste van MH, by Trombe:

"予備幽閉(yobi yuuhei)" members:
Vo.手鞠(temari) (ex-amber gris)
Gt.TaNa (ex-Femme Fatale)
Ba.殊(koto) (ex-amber gris)
Dr.亜門(amon) (STEREO.C.K)

[live participating artists]
emmuree
L'eprica
dieS
DISH
予備幽閉(yobi yuuhei)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply