Top 5 van J-bandjes die nooit hadden moeten stoppen!

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

as33kawaii
Otaku
Otaku

Re: Top 5 van J-bandjes die nooit hadden moeten stoppen!

Post by as33kawaii » Mon 18 Jan 2016, 10:19

Ik vraag me af wat het avo gemiddelde is ondertussen.
De top 5 die ik op het moment kan bedenken zou beginnen met:

-OZ-
Scar.
Versailles
Studs (dode zanger is lastig te vervangen)
Deathgaze hiatus?

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 20 Jan 2016, 11:09

Interessante lijst. In principe is Deathgaze met pauze en komt Versailles terug (als ik het nieuws goed begrepen heb).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 03 Nov 2016, 17:42

Fran wrote:
een 1. Aliene Maφriage
een 2. UnsraW
een 3. Kagrra,
een 4. GULLET
een 5. SINCE1889
Dit was de lijst toen ik het onderwerp aanmaakte. En ik kan je zeggen... die mag zeker wel aangepast worden!

1. 9GOATS BLACK OUT
2. Calmando Qual
3. Aliene Ma'riage
4. XA-VAT
5. Kagrra,

Zoals jullie kunnen zien is de lijst best wel verandert. In principe is het voor alle bands gelijk zo dat ik ze graag weer actief zie. Maar ik weet natuurlijk ook welke bands er zijn ontstaan nadat ze gestopt zijn en die link ik netjes op een rijtje, zodat jullie deze kunnen ontdekken (als dat al niet gebeurd is).

Kyouka nu:
Image

Kyouka was de ex-zanger van Aliene Ma'riage en is de persoon die ik in principe het meeste volg. Hij heeft zijn eigen band (en zover hij aangaf de laatste band) INSANITY INJECTION die hij nu groot probeert te maken. Gitarist MAST is na Aliene Ma'riage diverse bands in- en uitgegaan. Laatste bekende band is Dead Children en die band is dood. Bassist RAY ging na Aliene Ma'riage ook in diverse bands spelen, waaronder NEGA en later ook Dead Children. Wordt vervolgd.

INSANITY INJECTION: viewtopic.php?f=11&t=6116

ryo was de zanger van 9GOATS en tsja.. waar is hij momenteel niet actief? DALLE, KEEL, HOLLOWGRAM, TAG.... HOLLOWGRAM Is trouwens wel de minst populaire band van het rijtje, dit is ook de band waar hij mee begon nadat 9GOATS afgerond was. Denk dat sommige fans het hem toch verwijten voor het stoppen van 9GOATS en dat de populariteit daarom niet verder komt. Maar ik heb wat muziek gehoord van de band en het spreekt mij niet zo aan. Heel stom! DALLE en KEEL zijn twee toffe bands die ik om diverse redenen volg en 1 daarvan is ryo. Gitarist uta is na 9GOATS naar sukekiyo gegaan (UTA) en bassist hati is naar mijn weten niet verder gegaan in de muziekwereld.

DALLE: viewtopic.php?f=11&t=6093
KEEL: viewtopic.php?f=11&t=5791
HOLLOWGRAM: viewtopic.php?f=11&t=4560
TAG: viewtopic.php?f=11&t=5609&p=126785
sukekiyo: viewtopic.php?f=11&t=4847

Calmando Qual is pas afgelopen juni gestopt, maar toch vind ik het jammer. Ik ben toch blij dat ik hun laatste liveshow mocht bijwonen.

XA-VAT is zo'n band waarvan ik kan zeggen: de muziek klinkt lekker en ik luister met plezier naar. Jammer dat de band niet meer bestaat, maar ik weet dat alle bandleden die in XA-VAT zaten meerdere projecten hebben. Dus als VAMQUET niet lukt, dan moeten ze Shuuji (cali≠gari , GOATBED) maar weer uitnodigen en XA-VAT tot leven roepen. Al heeft hij net weer een nieuw project gestart om als zanger te fungeren in de bestaande band EX-ANS. En als je niet denkt dat dat genoeg is... ik vermoed dat er nog wel wat op komst is. Alsof ze zich zo vervelen...

VAMQUET: viewtopic.php?f=11&t=5930
cali≠gari: viewtopic.php?f=11&t=5950
GOATBED: viewtopic.php?f=11&t=5850
EX-ANS: viewtopic.php?f=11&t=6639
SPEECIES: viewtopic.php?f=11&t=5317&p=140282
ZIZ: viewtopic.php?f=11&t=3689
DALLE: viewtopic.php?f=11&t=6093 (alweer? Ja, alweer. Geef Közi maar de schuld)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply