Royz

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Royz

Post by MetalHachiko » Sat 08 Oct 2016, 13:27

Ik wil er ook niet zo zeer wat achter zoeken, maar het blijft een vreemde combinatie.

En helaas is het ook een feit dat Royz een hoop fans is kwijt geraakts sinds Kazuki weg ging. Vooral omdat ze een andere stijl zijn gaan hanteren.

Maar ik hoop inderdaad ook dat het gewoon iets nieuws proberen is.

Visual Kei is not just a style, it's a way of life :P

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 14:08

Het vertrek van Kazuki is al reden genoeg voor sommige fans om te vertrekken (favo bandman weg = dag Royz) en andere stijl hanteren is voor sommige fans ook moeilijk om te accepteren. Die hebben ook niet door dat een band moet groeien om te blijven bestaan, als mens moet je ook groeien en dus verander je. Maar niet iedereen heeft dat door. Het komt nogal oppervlakkig over en dat is misschien niet eens een hele gekke opmerking als je kijkt naar de VK wereld. Niet dat ik zeg dat iedereen zo is.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Sat 08 Oct 2016, 14:26

Ik vind het ook erg vreemd allemaal. Ik heb mensen hun gehele royz collectie zien weg doen, met allemaal zeldzame dingen erin alleen omdat ze geen fan meer waren vanwege de nieuwe stijl. als je al zo lang fan bent, waarom kun je dat dan niet accepteren? ze gingen naar talloze lives, hadden alles wat ze maar van ze konden krijgen, en uiteindelijk zijn ze ineens niet goed genoeg meer. mensen zien niet dat het ook een progressie is. Tuurlijk niet alles wat ze maken zal goed zijn. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan hun Core album. Maar hoe anders het ook is, ik vind hun muziek nu nog steed Royz. Als fan zou je toch zo moeten denken?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 14:37

En dat zeg jij als fan die niet het privilege heeft om in Japan te wonen, zodat je zelf zo vaak naar concerten kan gaan. Dus ik snap best dat dit er raar uitziet. Blijkbaar is er een bepaald idee van hoe je als fan bent, dat je alles leuk moet vinden van wat ze maken.

Ik ken maar weinig bands die constant muziek maken die ik leuk vind. Eigenlijk kan ik maar aan 1 band denken en dat vind ik zo'n beetje een experimentele band. Maar met dat in het achterhoofd, ben ik er op voorbereid dat het opeens anders kan klinken.

Tuurlijk, je kan er ook op uitgekeken raken, op de muziek, maar het is wel opvallend dat dat dan gebeurd is na het vertrek van Kazuki. Toch heb ik het idee dat Royz het goed lijkt te doen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Sat 08 Oct 2016, 15:13

Uiteindelijk was Kazuki populairder dan veel mensen dachten. En daar kijk ik niet van op. Koudai en Tomoya zijn beide niet de knapste van Royz en hebben daarom minder fans. Toch nog steeds een hoop. Veel fans kiezen voor die twee omdat ze wat ouder en volwassener zijn, en vooral wat netter denk ik? De meeste fans gaan toch naar Kuina en Subaru, de jongere van het stel. Deze twee hebben helaas ook wat slechte reputaties. En dan had je Kazuki. Een beetje tussen alles in. Zag er goed uit, gedroeg zich alsof hij jonger was zoals Kuina en Subaru, maar tegelijkertijd had hij de image van een wat oudere en meer verantwoordelijkere persoon. hij had ook weinig slechte geruchten om zich heen (ten opzichte van Kuina en Subaru). Ook heeft hij de band samen gebracht. Als je dat bij elkaar optelt is hij toch wel een tijd nummer 1 geweest met het aantal fans.

Maar inderdaad, Royz doet het zeker niet slecht. BPR in het algemeen is nog steeds erg hard aan het groeien. Allen krijgen nog steeds zonder moeite op zn minst 1000 man op hun tourfinals. (minstens 1500 voor kiryu)
maar als je de drie apart neemt, is Royz momenteel de band met de minste groei.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Oct 2016, 15:23

Ik volg Royz niet zo ernstig, maar ik ben zelfs op de hoogte van de slechte reputatie van Kuina en Subaru. Maar dat trekt natuurlijk ook wel fans aan (bad boys).

Dan te denken waarom Kazuki de band heeft verlaten en ook dat hij de persoon is die de band bij elkaar gebracht heeft en hoe hij zich gedroeg in de band, dan snap ik ook best wel dat hij populair is.

Maar als jij dat zo zegt - dat de band minder groeit dan de rest op de label - dan is het niet zo'n gekke stap om zoiets te doen. Arlequin doet het best wel goed en misschien zitten daar wat ex-fans tussen van Royz die dan eventueel overgehaald kunnen worden om weer terug te gaan. De band kan zich dan bewijzen. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Sat 12 Nov 2016, 20:28

Koudai verlaat Royz voor een tijdje om behandeld te worden voor atrose in zijn nek. De band zal de geplande tour afmaken met 3 man. Zodra Koudai zich weer beter voelt en de behandeling klaar is, zal hij weer terug komen.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 12 Nov 2016, 20:32

Oei.. dat klinkt niet al te best. Hopen dat hij zich gauw beter voelt, maar dat hij zich niet gehaast voelt om te snel terug te komen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Sat 12 Nov 2016, 21:03

Ja idd. Ik zal hem zeker missen op de tourfinal, maar liever dat dan dat hij nooit meer kan spelen. Atrose kan erg snel erg en ondragelijk maken. En blijkbaar loopt hij er al bijna een jaar mee.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 07 Jan 2017, 23:02

Royz heeft een nieuwe single gepland staan: RAVEN. De 13de single komt op 22 maart uit.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Mon 20 Feb 2017, 11:11

Ik zie dat er nog wat dingetjes missen xD
Hier is de nieuwe look :3
Image

En vandaag hebben ze de PV spot online gezet ^.^ met previews van de andere nummers van de single

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 20 Feb 2017, 19:34

Doe ik expres, zodat je weer eens langskomt om te updaten. ;)

SACRIFICE doet mij deels denken aan een ander liedje, maar niet van deze band.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Wed 08 Mar 2017, 11:16

Hahahahaha goed punt xD zolang er niet veel nieuws is van BPRecords ben ik meestal een beetje afwezig hier xD Dat zijn de main bands die ik volg natuurlijk.

ik heb nog niet aandachtig naar SACRIFICE geluisterd, maar zal kijken of ik kan vinden waar hij op lijkt xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 08 Mar 2017, 11:24

Snap ik best. Ik heb dat ook met sommige bands, laatste tijd ben ik ook wat minder actief ivm de activiteiten die ik doe voor de concerten. :)

Ik ben benieuwd. ^^

Twitter last.fm ko-fi?
Image

MetalHachiko
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by MetalHachiko » Tue 14 Mar 2017, 18:01

ik denk dat ik t gevonden heb... het klinkt voor mij een beetje als radical hysteria van BORN

Post Reply