BABYMETAL

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: BABYMETAL

Post by Cypher » Mon 12 Oct 2015, 18:24

DragonNL wrote:Toch snap ik de redenering niet van mensen. In de zin van waarom BABYMETAL nou standaard in de winkels ligt, maar andere gigantische Japanse artiesten niet. Blijkbaar word er nooit naar de muziek zelf gekeken. Het is meer van hoe raarder het is in de ogen van de Westenaar, hoe meer kans het heeft om in het Westen bekend te worden. Zo ook in het geval van Korea. Die clown Psy kent de hele wereld, terwijl nog niemand ooit van BoA heeft gehoord, zo beetje de grootste en beste artiest uit Korea.
Het is wel goed dat BABYMETAL bekender word natuurlijk, maar die hele gang van zaken snap ik gewoon niet.
Nouja, het is in ieder geval wel een goede manier om de schapen te scheiden van de echte muziekliefhebbers/kenners.
Het werkt denk ik vrij simpel. Zowel BABYMETAL als PSY boden iets unieks en nieuw, het was geheel anders dan al het andere muziek.
Daarbij heeft BABYMETAL nog het voordeel dat het een beetje een gimmick is en daardoor veel media aandacht hebben gekregen.

Andere Japanse of Koreaanse artiesten kunnen nog zo goed zijn maar je moet zorgen dat je naam op één of andere manier bij een groot deel van de mensen in het westen terecht komt voor je daar kan doorbreken. Dit lukt je bijna niet op het moment dat er in het westen ook genoeg artiesten zijn dat heel erg te vergelijken zijn in stijl met de muziek die jij maakt.

BABYMETAL heeft het gered doordat het de juiste mensen was opgevallen en ze op die manier groots in de media zijn gekomen als iets unieks en vreemds wat eigenlijk niet eens zo slecht klonk. Psy heeft het geluk gehad dat de juiste persoon op YouTube het zag en het nummer viral ging omdat mensen het grappig vonden. Maar Psy z'n populariteit is alweer goed gedaald omdat de humor ervan af is. BABYMETAL houdt het beter vast naar mijn idee omdat ze kwalitatief ook niet slecht presteren en verschillende nummers met elk een heel eigen sound hebben, ze bouwen het niet op slechts één nummer.

Is het eerlijk voor al die andere artiesten die keihard hun best doen en kwalitatief misschien wel beter zijn? Nee absoluut niet maar mensen die niet actief met de Koreaanse of Japanse muziek bezig is zal ze niet opmerken of kennen en om die reden is er geen vraag naar en voor winkels dus geen motivatie om hun cd's te verkopen omdat er geen tot weinig winst op te behalen valt.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 12 Oct 2015, 18:31

Natuurlijk blijft het wel frustrerend dat sommige artiesten die misschien nog wel beter zijn dan BABYMETAL en PSY bij elkaar niet wereldwijd bekendheid krijgen. Sowieso had en heeft BABYMETAL een heel team achter zich staan, waardoor het ook makkelijker blijft om de aandacht te pakken en vast te houden + natuurlijk de muziek die gewoon goed in de oren blijft klinken en dan die 3 schattige meiden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 13 Oct 2015, 03:20

Ik ben het alleen niet helemaal met die uitleg eens, want de gemiddelde Aziatische artiest klinkt totaal anders dan de gemiddelde Westerse. Dus uniek en origineel zijn ze van uit een Westers oogpunt hoe dan ook.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Dec 2015, 19:10

BABYMETAL komt met een nieuw album en een nieuwe wereldtour!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Mon 14 Dec 2015, 17:10

Ik mag de video weer is niet bekijken omdat Duitsland blokkeert :') Ik hoop nog steeds dat ik ze een keer kan zien!

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Dec 2015, 19:25

De tekst erboven laat weten wat er in de video wordt bekend gemaakt, maar dan met veel rumoer en alles. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 16 Dec 2015, 17:14

Ik ben heel erg benieuwd!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 23 Dec 2015, 12:12

Ik ook, gaat er een Nederlandse datum komen? We zullen het zien!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 19 Feb 2016, 18:28

De tracklist van het aankomende album METAL RESISTANCE:
1. Road of Resistance
2. KARATE
3. Awadama Fever
4. YAVA!
5. Amore
6. Meta Taro
7. From Dusk Till Dawn
8. GJ!
9. Sis. Anger
10. No Rain, No Rainbow
11. Tales of The Destinies
12. THE ONE - English ver. -

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 25 Feb 2016, 18:21

Trailer van het aankomende album!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 26 Feb 2016, 14:23

Zeer korte trailer... Maar ziet er echt helemaal BABYMETAL uit :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Fri 18 Mar 2016, 10:50

Nieuwe video van het nummer Karate!

Ik vind zelf dit nummer minder pakkend dan hun vorige nummers.

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 19 Mar 2016, 18:34

Minder pakkend, maar instrumentaal vele malen beter in mijn oren! Ja dit is heerlijk!

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Thu 24 Mar 2016, 20:22

Ja daar ben ik het wel mee eens, instrumentaal is het wel nice. Maar gewoon, het refrein en alles pakt me niet.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 01 Apr 2016, 07:55

Ik kwam dit album, Metal Resistance, net ook tegen toen ik even op Google Music aan het struinen was, kreeg 2 maanden gratis toegang dus waarom niet.

Ga deze denk ik maar even luisteren wanneer ik van het werk thuis ben. Ben toch wel weer nieuwsgierig. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply