Utaite (歌い手)

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Utaite (歌い手)

Post by Yasumi » Tue 18 Jul 2017, 17:02

Ik ben niet bij hyper Japan geweest om een oordeel te geven over die situatie. Hopenlijk wordt het netjes opgelost.

REOL is inderdaad professioneel actief. Wellicht was iemand zich er niet van bewust of inderdaad iets fout gelopen met de communicatie dat men niet op de hoogte was van die wens niet gefotografeerd te willen worden.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Jul 2017, 17:10

Daarom dat ik HJ ook niet kan 'afkraken' hierover, gezien ik ook die situatie niet ken. Behalve van wat ik heb meegekregen her en der, en van een vriendin die er was. Ik weet wel dat er iets is ontstaan en ik hoop dat dit aan de kaak wordt gesteld en uiteindelijk opgelost gaat worden. Want als dit het voorbeeld is voor andere utaite/muzikanten die niet gefotografeerd willen worden, dan vraag ik mij wel af of die dan nog wel naar Europa willen komen. En daarnaast de vraag: wil REOL wel terugkomen?

Natuurlijk kan er miscommunicatie geweest zijn. Maar alsnog kijk ik hier vooral HJ op aan, omdat ik - zoals ik al eerder zei- vind dat zij hun artiesten in bescherming moeten nemen. Ik vond het daarom ook raar dat er wel social media berichten van REOL gedeeld werden onder het mom van 'just saying'' (was volgens mij op FB zo) en dat er pas op de laatste dag iets eraan werd gedaan en volgens mij trad ze dre dagen op? Dus hier is echt iets misgegaan. REOL was te gast op HJ, voor het eerst buiten Japan, dus dan zou er op z'n hoogst wel wat meer begeleiding moeten zijn vanuit HJ met hun expertise/ervaringen. :)

Ik kan mij namelijk bij diverse evenementen herinneren (zelfs die kleiner zijn dan HJ) dat ze vooraf bespreken of fotografie welkom is tijdens de optredens. Zo niet, dan wordt dit gecommuniceerd, zo ja.. welke afspraken kunnen we hierover maken? Bij vele concerten in poppodia mag je ook niet fotograferen (met je telefoon soms wel, maar je mag niet zonder toestemming met professionele apparatuur aankomen), alleen als je pers bent. Ik denk dat het gevaarlijk is om dingen aan te nemen, denkende dat het overal hetzelfde is. Of denkende dat de artiesten fotografie geen probleem vinden. Vandaar dat ik hoop dat dit uitgesproken wordt, en dat er nog duidelijkheid zal ontstaan. Kans kan ook zijn dat we er helemaal niks meer over horen.

Al met al blijft wel: respecteer de artiest. Nee = nee.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 18 Jul 2017, 18:48

Communicatie hierin is natuurlijk het allerbelangrijkste. Ik hoop dat communicatie er ook voor gaat zorgen dat dit met een sisser afloopt. Van fouten leren we.

We wachten het maar af... :)

En als het met S!N allemaal goed gaat, zal dit (hopelijk) ook snel vergeten zijn ;)

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 18 Jul 2017, 19:35

Ik kom er even tussendoor met de nieuwste uploads van vandaag en gisteren ^^

Amatsuki - Astro Lost

Soraru - Mercuria

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Jul 2017, 21:19

Yasumi wrote:
Tue 18 Jul 2017, 18:48
Communicatie hierin is natuurlijk het allerbelangrijkste. Ik hoop dat communicatie er ook voor gaat zorgen dat dit met een sisser afloopt. Van fouten leren we.

We wachten het maar af... :)

En als het met S!N allemaal goed gaat, zal dit (hopelijk) ook snel vergeten zijn ;)
Ja, communicatie is echt super belangrijk! Sommige evenementen moeten dat nog een beetje leren, misschien HJ ook. We gaan zien hoe dit verder gaat.

Ik heb heel veel vertrouwen in HIGHFeeL, dit komt door mijn samenwerking met hen die al zeker een aantal jaren duurt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 18 Jul 2017, 22:42

Dan komt het vast goed ^^

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 19 Jul 2017, 22:42

Sou - Anoko Secret
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=8X8o3ygvH10&t=0s[/YouTube]

Megater Zero - Choujou Genshou

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 21 Jul 2017, 19:07

Amatsuki - Anoko Secret

Meychan - Anoko Secret

(voorlopig blijft dit wel even in mijn hoofd hangen...)

Un:C - Teo

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 24 Jul 2017, 11:23

Tijd om te smelten mensen. Gisteren, op zijn verjaardag, plaatste Luz een nieuwe MV. Van het nummer With You:

Hoe romantisch ;)

En verder nog:

Sou - Soukai Ni

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 25 Jul 2017, 20:04

Gero - Sand Planet

Die skit aan het begin XD

Shima & Senra - Chousou (Ridiculous) Polaroid

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 29 Jul 2017, 16:21

Nieuwe ccover uploads incoming~ meeste van Sand Planet :P

Meychan:

Eve:

Soraru & Mafumafu:

Sou - Peace Sign (Boku no Hero Academia OP)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 01 Aug 2017, 14:46

Via via las ik dat ik wat had gemist: REOL stopt. (niet Reol, maar de unit REOL)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 15 Aug 2017, 16:03

Ja ik las het ook. Jammer, maar helaas. We zullen vast nog wel van de artiesten horen :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Aug 2017, 16:12

Dat weet ik wel zeker. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 18 Aug 2017, 22:05

Ik ga niet alle uploads posten van de afgelopen twee/drie weken, want dat is een beetje veel en het is veelal hetzelfde nummer dat gecoverd is.
Namelijk Hibana van Deco*27. Ik plaats alleen die ik het leukste vind ;)

Gero's versie (met de gebruikelijke skit aan het begin, dit keer doet hij een poging tot Engels spreken XD)

InvaderT

Pusu

Araki

Akatin (ook altijd apart XD)

Luz

Ikasan

Verder wat andere :P

Akatin - Sand Planet

Akatin - Gravity Wall (Re:Creators OP)

Amatsuki - Peace Sign (Boku no Hero Academia OP)

Dat was het weer :)

Post Reply