cali≠gari

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: cali≠gari

Post by Fran » Wed 27 Apr 2016, 20:35

Samples van de CD zijn te horen op de website van Tower Records! http://tower.jp/item/4191196/%E6%86%A7% ... 4%EF%BC%9E

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 29 Apr 2016, 16:45

Ik heb een blauwe CD ontvangen en ik ben hem nu gaan beluisteren.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Fri 29 Apr 2016, 22:07

HELLBLAU ?!?!?!?

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 29 Apr 2016, 23:20

Ik maakte inderdaad die connectie. Maar ik moet je zeggen dat ik behoorlijk moet wennen aan de muziek. Past perfect bij de zomer, is momenteel in sommige gevallen iets te vrolijk naar mijn smaak. Maar kan liggen aan mijn gemoedstoestand. Ik ben wel erg blij dit cd'tje in bezit te hebben. Het is duidelijk een groei cd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 06 May 2016, 13:18

Even een filmpje met een teaser van de eerste show van de tour laatst in april, met onder andere de muziek van de nieuwe cd.

Mooi man!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Fri 06 May 2016, 19:25

erg gaaf om te zien! :D En het klinkt natuurlijk ook erg goed!

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 10 May 2016, 18:24

Njah.. ik moet zeggen dat de eerste indruk van de blauwe CD een mwah was. Maar ik denk ook dat het komt doordat ik 12 nog niet beluisterd heb. Heb zo'n gevoel dat het zo opvolgend is wat betreft de veranderingen in muziek. Het is en blijft een experimentele band. En in het begin moest ik eerst ook goed wennen aan cali≠gari. Nu ik zo'n liveclip zie, pakt het mij meer. Dus dit is muziek die je live zou moeten horen, zodat je het kan omarmen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 07:56

Ik heb een evenement bijgewoond van deze band gisteren. Ik ben zelf zo'n persoon die dat niet zo gauw zou doen, maar ik wilde even mijn buitenlandse gezicht aan de band laten zien. Want wat mocht je uiteindelijk doen? Handjes schudden. Eerst werd er een praatje gehouden, ik volgde er helaas weinig van. Uiteindelijk was het tijd om handen te schudden.

De zanger kwam tijdens het praatje en handen schudden nogal verlegen over. Maar kan aan mij liggen. Ik moet wel zeggen dat ik met mijn buitenlands gezicht wel meteen een muur omhoog gooi, omdat ik gebrekkig Japans eruit kan gooien. xD Toch vond ik het wel grappig om dit te doen. Ik had voor alle drie een cadeautje.
De bassist kon trouwens wat meer Engels eruit gooien en hij was benieuwd naar mijn cadeautje. De gitarist stond even met zijn mond vol tanden toen ik wat Engels zei, maar ik corrigeerde mijzelf heel snel. Ik kan het Japans goed begrijpen, maar ik kan gewoonweg niet goed antwoorden. Daarbij had ik niet verwacht dat je bij een handshake event wat kon zeggen. Ik dacht dat het hallo, handje schudden en eventueel snel een cadeau geven was. n00b alhier!

Maar ik heb het idee dat ze het wel leuk vonden dat er een buitenlander zichtbaar was. Ook vonden ze (natuurlijk) leuk om een cadeautje te ontvangen. En ze vroegen of ik volgende week aanwezig ben bij de final. NATUURLIJK.

Dit was mijn verhaal.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 19 Jun 2016, 11:23

Het is natuurlijk altijd raar om als buitenlander te komen. De muur zal er jammer genoeg altijd blijven. Maar zo te horen was de instore prima bevallen!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 14:16

Het was volgens mij nog net niet dat de muzikanten dacht: "OH FUCK, EEN BUITENLANDER EEN BUITENLANDER! ALARM! ALARM! ALARM!"

Ik vond het zelf prima te doen als volgens mij enige buitenlander tussen iets van 200 man en vrouw? En ik heb een aardigheidje gekregen: een foto met handtekeningen. Volgens mij hoor je zoiets in te lijsten, nietwaar?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 19 Jun 2016, 14:18

Jazker, dan heeft een mooi fotolijstje nodig!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 15:50

Oh shit, hier was ik niet op voorbereid! ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 23 Jun 2016, 05:08

MORGEN! Morgen is de final. Ik vind het om één of andere reden spannend!

Morgen komt er een live distributed CD uit met 6 beste live takes van hun nieuwe mini album en een fan club limited single. Ook zou er een CD uitkomen genaamd Minna no Hakkyou, maar ik heb begrepen dat het is uitgesteld. Balen, want die wilde ik nog wel halen voordat ik weg zou gaan vanuit Japan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Jun 2016, 17:34

1 van de hoogtepunten is toch wel de liveshow van cali gari. Nu keek ik er enorm naar uit en had ik op een gegeven moment de verkeerde informatie dat het uitverkocht was (ging alleen om de zitjes), maar ik kocht uiteindelijk een kaartje in Japan en deze avond stond ik in de zaal. Ik was één van de weinige niet-Japanners in de zaal. Maar dat boeit voor geen meter. Ik ga genieten van deze show!

En het begon goed met een liedje van het nieuwe mini-album, gevolgd door mannequin en -踏-. Ook Outo kwam voor in de setlist, maar helaas Siren niet.

Er waren mooie tussenstukjes, waarbij er bloemschikken werd gedaan met de bloemen die passen bij het mini-album. Een mooie dame kreeg een deel van het bosje bloemen die ze vasthield in haar haren gepind. Later was het de beurt aan Shuuji, die van donker naar witte kleding ging. In zijn haren gingen zonnebloemen. Dit duurde trouwens best wel lang, ondersteund door relaxte muziek. Later liep de vrouw nog een beetje rond, communiceerde door middel van aanraken van Shuuji en toen liepen ze van het podium af.

Er waren beelden te zien. Er werden grapjes gemaakt. Er waren goede liedjes te horen, maar er werd natuurlijk nadruk gelegd op het nieuwe mini-album. Op het scherm achter de band werd de nadruk gelegd op de zomer en Tokyo, mooie beelden, zeer inspirerend.

Mijn vraag is ook als volgt: werd er nou een ode gedaan aan Prince (I would Die 4 U)? Zal wel aan mij liggen.

Er was een stuk catwalk, waardoor de bandleden naar voren konden lopen. Dat had ik eerst niet eens in de gaten, dus toen opeens de gitarist Ao naar voren liep was dat even schrikken, maar maakte het meteen erg leuk.

Ao heeft natuurlijk zijn gekke streken door met waaiers te zwaaien (Dat is eigenlijk iets van Aoe, maar er was helaas geen tijd om te transformeren) en later in een trouwjurk rond te lopen. Die werd achteraf uitgetrokken en in het publiek gegooid. Ik zag later wie diegene was met de jurk. Die stond een beetje te waggelen met haar gevulde tas (de jurk kwam er een deel uit). Maar ik vond het wel erg tof om te zien.

De show begon net na 19.00 uur. Ik denk dat met alles het na twee en half uur tot net geen 3 uur klaar was? Er waren wel een aantal tussenpozen. Dus er was niet aan één stuk muziek te horen. En op het eind maakte cali gari nog wat dingen bekend.

Waaronder de shows met D'erlanger en Dezert (was eigenlijk al wel bekend, maar niet iedereen wist het) en andere shows. Ik weet niet alle details, ik hoop dat Trombe op MH daar later iets over kan vertellen.

Ik kreeg bij het verlaten van het pand nog een CD in mijn handen geduwd, namelijk de liveversies van alle liedjes op het mini-album. Tenminste... dat denk ik. Maar de zomer is begonnen, dit mini album past er perfect bij en sinds vorige week ben ik het mini album pas echt gaan begrijpen. Nu helemaal met deze herinneringen.

Zover ik door heb was de show opgenomen. Dus ik verwacht een DVD. Dan zal de setlist later ook wel bekend zijn. Ik denk iets van 16 of 18 liedjes?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 26 Jun 2016, 03:41

Het waren er duidelijk meer liedjes, waarbij een cover van SOFT BALLET. Maar dat liedje was zo mooi en hoe het publiek meedeed. Prachtig! Echt erg gevoelig.

SET-LIST at 2016/06/24:

01.ギラギラ
02.マネキン
03.-踏-
04.トレーションデモンス
05.蜃気楼とデジャヴ
06.陽だまり炎
07.薫風、都会、行き行きて
08.颯爽たる未来圏
09.コック ア ドゥードゥル
10.オーバーナイトハイキング
11.冷たい雨
12.夏の日
13.嘔吐
14.紅麗死異愛羅武勇
15.マッキーナ
16.淫美まるでカオスな
17.アレガ☆パラダイス
18.セックスと嘘
19.ENGAGING UNIVERSE (SOFT BALLET)
20.憧憬、睡蓮と向日葵

EN1
01.みんなのはっきょう
02.混沌の猿
03.ギラギラ
04.クソバカゲミゲロ

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply