The Alternative Idol Podcast

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 2

The Alternative Idol Podcast

Post by Fran » Mon 01 Jan 2018, 15:31

Ik bedacht mij opeens iets, misschien is het eens leuk om podcasts te delen die te maken hebben met Japanse muziek. En dan eventueel als het mij lukt dan ook met de updates te komen, zodat jullie eventueel ook kunnen luisteren en reageren!

Laat ik beginnen met The Alternative Idol Podcast.
Image

Deze podcast is (twee)wekelijks op de zaterdagavond om 11 uur en dan komt de opgenomen versie op maandag online op YouTube, iTunes en dergelijke. Maar YouTube is interessanter, gezien er dan ook beeld aan te pas komt. Ik ben vaak aanwezig bij de livestream van deze podcast, zodat je ook eventuele vragen kunt stellen en direct kunt reageren.

De podcast is in 2016 gestart door drie mensen die een grote interesse hebben in alt idol groepen. Zover ik heb begrepen is dit geen officieel genre, maar is het in het leven geroepen om een bepaalde tak in de idol scene te benoemen: de niet perse typische idolgroepen zoals AKB48, maar meer de richting op van BABYMETAL. Denk dat ik daarmee wel een goede introductie heb gemaakt. De drie mensen achter Alternative Idol Podcast zijn Terry van de Alternative Idol FB groep, John van Straight From Japan en Garry van Idol is Shit.

De laatste editie van 2017 link ik bij deze, die is meteen ook superlang, maar normaliter duurt het ongeveer anderhalf uur? Het ligt er ook echt aan wat er te bespreken valt, en daarom komt het ook weleens voor dat ze een weekje overslaan.

Twitter: https://twitter.com/altidolpodcast

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply