Waarom luister jij naar Japanse muziek?

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Re: Waarom luister jij naar Japanse muziek?

Post by anjeriku » Wed 25 Feb 2015, 15:20

De hedendaagse westerse muziek bevat inderdaad nog maar weinig inhoud in de lyrics, iets wat je dan inderdaad nog terugvindt in Japan. En Japans vind ik een heerlijke taal om naar te luisteren, samen met Spaans (weer heel anders natuurlijk).

Zelf houd ik sowieso enorm van de aziatische klanken en luister ik vaak ook muziek met traditionele instrumenten zoals een bamboefluit of een shamisen :) heerlijk, vooral tijdens het leren! Vooral die tradionele muziek heb ik wat meegekregen vanuit huis, mijn moeder is net als meerdere filipino's helemaal gek op Japan en die genruikt de muziek voor haar schoonheidssalon. Ging vroeger al met haar cd's aan de haal :oops:

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

linda
Sushi lover
Sushi lover

Post by linda » Mon 07 Mar 2016, 20:18

Ik vind het bijzonder mooi :-)

Da is dus totaal ni waar! Ik lust ni eens sushi...

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 17 Mar 2016, 12:18

In de eerste plaats hou ik gewoon van muziek en vooral de unieke muziek waar lang niet iedereen naar luistert, boeit me enorm. Ik luister ook wel naar de mainstream rockbands en songwriter muziek, maar tegenwoordig vind ik dat er in de Westerse muziek weinig variatie en bijzonderheden tussen zit.

Wat mij trekt in Japanse muziek is de gevoelens die er in zitten. Ondanks dat ik Japans maar heel beperkt begrijp door wat ik met anime kijken oppik, begrijp ik heel goed waar artiesten/bands als Gackt, Acid Black Cherry en amazarashi -om er maar enkele te noemen die mij zo vlug te binnen schieten- over zingen.
Ook de traditionele muziek vind ik prachtig <3

Nemureru Mori
Sushi lover
Sushi lover

Post by Nemureru Mori » Sat 31 Dec 2016, 19:34

Het is de taal die mij het meest aanspreekt, vind het gewoon veel mooier klinken. Ja, soms zelfs mooier dan Engels o: !

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 07 Jan 2017, 21:06

Nemureru Mori wrote:Het is de taal die mij het meest aanspreekt, vind het gewoon veel mooier klinken. Ja, soms zelfs mooier dan Engels o: !
Doet mij denken aan bands die Japanse en Engelse versies uitbrengen. Ik weet niet.. ik was gewend geraakt aan het Engrish van een liedje en toen de Japanse versie ervan uitkwam, moest ik erg wennen. Het klonk wel. Maar over het algemeen vind ik het Japans veel beter klinken. Dan is het uitpluizen van wat er gezongen wordt ook wel interessant, vooral om de betekenis van het liedje beter te begrijpen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Nemureru Mori
Sushi lover
Sushi lover

Post by Nemureru Mori » Mon 09 Jan 2017, 19:37

Fran wrote:
Nemureru Mori wrote:Het is de taal die mij het meest aanspreekt, vind het gewoon veel mooier klinken. Ja, soms zelfs mooier dan Engels o: !
Doet mij denken aan bands die Japanse en Engelse versies uitbrengen. Ik weet niet.. ik was gewend geraakt aan het Engrish van een liedje en toen de Japanse versie ervan uitkwam, moest ik erg wennen. Het klonk wel. Maar over het algemeen vind ik het Japans veel beter klinken. Dan is het uitpluizen van wat er gezongen wordt ook wel interessant, vooral om de betekenis van het liedje beter te begrijpen.
Ja klopt dat heb ik ook!
Maar ik had even een vraagje. Vind je het erg (of leuk haha) als ik je toevoeg op FB? Misschien een rare vraag maar ik zou het leuk vinden om elkaar nog beter te leren kennen~ Ik vind het namelijk ook tof dat jij wel die onbekende bandjes luistert zoals Cruyff In The Bedroom. Hoeft niet, alleen als jij dat ook wil ^-^

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 09 Jan 2017, 19:39

Nemureru Mori wrote:
Fran wrote:
Ja klopt dat heb ik ook!
Maar ik had even een vraagje. Vind je het erg (of leuk haha) als ik je toevoeg op FB? Misschien een rare vraag maar ik zou het leuk vinden om elkaar nog beter te leren kennen~ Ik vind het namelijk ook tof dat jij wel die onbekende bandjes luistert zoals Cruyff In The Bedroom. Hoeft niet, alleen als jij dat ook wil ^-^

Haha, geen probleem. Geldt voor iedereen trouwens. Als het goed is staat de link naar FB in mijn profiel (klik op mijn nickname).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Nemureru Mori
Sushi lover
Sushi lover

Post by Nemureru Mori » Mon 09 Jan 2017, 19:40

Fran wrote:
Nemureru Mori wrote:
Fran wrote:
Ja klopt dat heb ik ook!

Haha, geen probleem. Geldt voor iedereen trouwens. Als het goed is staat de link naar FB in mijn profiel (klik op mijn nickname).
Ah okay tof ^-^

Post Reply