Ichi the killer

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Ichi the killer

Post by Elyne » Fri 25 Jun 2010, 19:53

1 van mijn favoriete films is Ichi the killer, een nogal bloedige sadistische geweldadige film met veel naakt
De film is geregisseerd door Takashi Miike die ook nog een heleboel andere horror films gemaakt heeft 1 ervan is One Missed call.

Door wikipedia*
Ichi the Killer is a Japanese film about a man named Kakihara who is part of a Japanese gang. He enjoys giving and receiving pain. When his gang boss goes missing, Kakihara is angry because he thinks nobody else will be able to give him as much pain and pleasure as his boss did. It turns out Kakihara's boss was murdered by a violent killer called Ichi (Japanese for the number one). 300 million yen was stolen by the group that arrived to clean the mess up. Kakihara has convinced himself that his boss is alive and tortures a member of a rival gang for information. The man turns out to be innocent and Kakihara is kicked out of his gang. Kakihara hears about Ichi and becomes excited at the idea of somebody who can inflict more pain on him than his boss ever could. Kakihara becomes obsessed with finding Ichi.
*In het kort: Ichi the killer is een Japanse film over een man die Kakihara noemt en die lid is van de Yakuza hij is een sadist die graag zichzelf en anderen marteld. Als op een dag zijn baas vermist word word hij kwaad omdat hij denkt dat niemand anders hem zoveel pijn en plezier zal geven als zijn baas. Zijn baas word vermoord door Ichi en 300 miljoen yehn was gestolen door een groep die de troep na de moord heeft opgeruimd. Kakihara denkt dat zijn baas nog leeft en hij marteld iemand van een andere bende voor meer informatie, de man is eigenlijk onschuldig en Kakihara word uit de bende gezet. Als Kakihara hoort over Ichi word hij geobsedeerd over hem en wil hem gaan zoeken.
Waarschuwing niet kijken als je niet tegen bloed/goor kan. klik op weergeven als je de trailer wil bekijken ;)
Spoiler: weergeven

Wat ik er van vind is dat het een redelijk goeie film is bijna op het absurde en grappige af ( misschien omdat ik een vreemde humor heb kan ook zijn) sommige dingen in de film zijn zo absurd dat ze grappig worden en sommige scenes tussen Kakihara en Karen zijn soms misschien ongewild erg grappig, ik raad hem aan , maar dus niet als je niet goed tegen bloed enzo kunt. Want deze film is enorm bloederig en gewelddadig.

edit:bedankt Aion
Last edited by Elyne on Fri 25 Jun 2010, 20:04, edited 1 time in total.

Image

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Re: Ichy the killer

Post by Aion » Fri 25 Jun 2010, 19:57

Ichi. Niet ichy :)

iig leuke film maar wat over the top. Zeker niet de beste Takashi Miike film

Jimbow
Bangya
Bangya

Re: Ichi the killer

Post by Jimbow » Fri 25 Jun 2010, 20:18

Ik heb daar volgensmij wat plaatjes van op Tumblr gezien...

Maar ziet er goed uit, ik ga hem binnenkort is kijken!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 25 Jun 2010, 22:20

Ik denk dat deze heel erg mijn ding is :d
Ik hou wel van dit soort op het absurde afgaande thrillers...
En waarschijnljk vind ik ook wel stukken grappig, dat is ook typisch iets voor mij :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Fri 25 Jun 2010, 22:23

Ichi is echt wel bruut op bepaalde momenten!
Ik heb de 2-disc DVD een paar jaar geleden voor 5 euro gekocht in de Media Markt van Rotterdam xD
Daarvoor had ik het al eens op TV gezien (toen ze asian fridays of zo op Kanaal 2 hielden dacht ik) en vond ik het geweldig =D

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Fri 25 Jun 2010, 22:29

Cult nights ! inderdaad daarvan ken ik hem :D

Image

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Wed 30 Jun 2010, 22:05

Is dit toevallig geen Japanse film?

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Wed 30 Jun 2010, 23:10

Ja inderdaad een Japanse film

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sun 04 Jul 2010, 10:32

Elyne wrote:Ja inderdaad een Japanse film
Dan mag hij naar J-dorama ;)

Klinkt leuk in ieder geval! Ik kan lang niet altijd goed tegen bloed en goor, maar die trailer is zo grappig...Ik moet hem wel gaan kijken x]

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Nymphaea
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Nymphaea » Wed 14 Jul 2010, 19:25

Haha, ik heb hem ook gekeken, maar een hele tijd geleden.
Beetje overdreven dat hij slibbert over de vloer van het bloed en ingewanden XD toch grappig

Image
Dankzij Aiko haar prachtig talent ^^

Post Reply