[Drama] One litre of tears

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
leanne2me
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[Drama] One litre of tears

Post by leanne2me » Fri 22 Apr 2011, 14:52

Image

One litre of tears
1リットルの涙

Genre: Romance, school, familie
Afleveringen: 11
Kijkcijfers: 15.3 (Kanto)
Uitzendings periode: Oktober 2005 - December 2005

Synopsis ||
Het gaat over een normaal 15jarige meisje, Ikeuchi Aya. Maar langzamerhand merkt ze dat er dingen veranderen. Ze kan niet goed meer lopen, ze kan dingen niet goed vasthouden en het schrijven is steeds slordiger. En dan blijkt er dat ze een ongeneeselijke ziekte heeft...
(Gebasseerd op een waargebeurt verhaal.)

Cast ||
Sawajiri Erika als Ikeuchi Aya
Yakushimaru Hiroko als Ikeuchi Shioka
Nishikido Ryo als Asou Haruto
Jinnai Takanori als Ikeuchi Mizuo
Narumi Riko als Ikeuchi Ako

Credits || Dramawiki
------
Ik zag dat deze drama nog niet hier was, dus maakte ik maar 1 ^^
Zeker een van de beste drama's die ik heb gezien,,
Het was zo zielig, moest echt veel janken~
Zeker een tranentrekker!!

Er is trouwens ook een film van, voor de gene die niet weten~

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: [Drama] One litre of tears

Post by Fran » Wed 27 Apr 2011, 23:28

Ik heb hem nog steeds niet gezien en inderdaad hoorde ik ook dat het een zielig verhaal is en een tranentrekker is. Maar ik weet niet of ik het wel wil zien :P

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Des
Haiku writer
Haiku writer

Post by Des » Fri 29 Apr 2011, 18:42

Zelfs ik vond dit een schitterende serie en normaal ben ik niet zo'n fan van "Japanse drama's". Het is vooral mooi om te zien hoe de personages zich ontwikkelen en hoe iedereen anders reageert op Aya.

Ook de muziek vond ik een heel sterke bijdrage hebben aan het geheel. Zelden zijn nummers van een band (remioromen) die ze maken voor een serie ook een paar van hun beste nummers. Ze ondersteunen de sfeer heel erg goed.

De film vond ik een stuk minder dan de serie. Heb het gevoel alsof ze met een sneltreinvaart door het plot denderen. Weinig momenten om even stil te staan bij hetgeen dat er gebeurt. De serie doet dat wel heel erg goed... aanrader!

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Sun 01 May 2011, 23:12

Hoewel drama's en films als dat best goed kunnen zijn, zijn ze absoluut niet mijn dingen. Ik heb een enorme hekel aan dramatische drama's x) De tranentrekkers! Zelfs al klinkt het verhaal nog zo goed!
Niet dat ik niet een lekker potje kan huilen bij een film (oh, Lord of the Rings, wat een drama voor mijn make-up) maar de film moet voor mij niet gaan om het zielige.

Image

Post Reply