[MUSICAL] Me and My Girl

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Darcy Maris
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

[MUSICAL] Me and My Girl

Post by Darcy Maris » Mon 02 May 2011, 21:50

Me and My Girl

Image

is een bekende Britse musical, uitgevoerd door, jawel, Takarazuka.

Het verhaal verteld over Bill (door Sena Jun ex-top otokoyaku) een gewone arbeider die de lang verloren erfgenaam van het graafschap Hareford blijkt te zijn. Hij trekt bij zijn verloren familie in en schokt deze met zijn 'lage' manier van doen en laten. Nog schokerender is zijn vriendinnetje Sally (door Ayano Kanami ex-top musumeyaku) die hij meebrengt. Bills tante Maria (door Izumo Aya) neemt de taak op zich om Bill manieren te leren maar keurt zijn vriendinnetje sterk af.
Al met al; de musical is hi-la-risch!

De andere belangrijke huisbewoners:
Parchester (Misa Noeru): Zij heeft een ge-wel-di-ge rol, werkelijk hilarisch! Hij speelt de families adviseur.
Sir John (Kiriya Hiromu): Een vriend van de familie die al heel lang verliefd is op Maria. Ook Kiriya speelt het geweldig. Haar pompeuse manier van doen komt zo mooi naar voren als ze speelt dat ze dronken is!
Jacqueline (Shirosaki Ai): Maria's nichtje. Zij probeert een aantal keer om Bill te verleiden met haar uiterlijk wat tot een hilarische sketch leidt!
Gerald Bolingbroke (Ryouga Haruhi): Een neef van Maria die verloofd is met Jacqueline en ook daadwerkelijk verliefd op haar. Heerlijk gespeeld, hilarisch karakter!

Dingen als
"Waar leef je?," vraagt Jacqueline. "Ik leef in een vergelegen dorpje genaamd Londen." "Welk deel?" "Elk deel van mij!."
&
Dowager tegen Bill: "Kent u mijn dochter, May?" Bill tegen dowager: "Nee, maar bedankt voor de tip."
maken de musical gewoon geweldig!

De musical is zoals velen van Takarazuka te vinden op Tudou (link binnenkort, de site ligt er even uit!).

De musical bevat een boel woordgrappen waarvoor je toch een beetje Japans moet kunnen beheersen. Hoewel de musical zonder deze wat minder grappig is, vind ik 'm zelf ook erg leuk zonder Japanse kennis.

Hieronder een scène van YT van de musical. De scène waarin Jacque Bill probeert te verleiden. Vind je deze leuk, dan raad ik je de rest van de musical van harte aan! Zo niet, dan kun je beter een topic verder gaan!

Image

Post Reply