Biblia Koshodou no Jiken Techou

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Biblia Koshodou no Jiken Techou

Post by Cypher » Sun 28 Apr 2013, 21:09

Image

Heb net 1 aflevering gezien van deze serie. Serie is uitgezonden in Japan tussen 14 januari en 25 maart.
Normaal ben ik niet echt van drama series maar deze weet me toch goed nieuwsgierig te houden om de aflevering af te zien en meer te willen zien.

Ben erg benieuwd hoe de serie vanaf aflevering 1 verder gaat verlopen.
Omdat ik na 1 aflevering zelf moeilijk samenvattend kan vertellen waar het over gaat heb ik wat informatie opgezocht.
This story takes place at an antiquarian bookshop on a secluded corner of Kamakura, Japan's ancient capital, called Biblia Antiquarian bookshop. The owner of the shop is Shinokawa Shioriko, a young and beautiful woman who is overly shy and finds it difficult to converse upon meeting someone for the first time. On the other hand, the abundance of her knowledge in antiquarian books is second to none. When she speaks about these classic books, passion overcomes shyness and she becomes the most eloquent storyteller. Shioriko is your guide to unravelling the secrets and mysteries of antiquarian books through her vast knowledge on the subject and sharp observant eyes.
Bron: http://wiki.d-addicts.com/Biblia_Koshod ... ken_Techou

Vertaling:
Dit verhaal vind plaats in een antiquair boekenwinkel genaamd "Biblia Antiquarian Bookshop" op een afgelegen locatie in Kamakura, een oude hoofdstad van Japan. De eigenaar van deze winkel is Shinokawa Shioriko, een aantrekkelijke jonge vrouw wie erg verlegen is en het lastig vind om met mensen een gesprek aan te gaan. Aan de andere hand bezit ze een erg veel kennis over tweedehands boeken. Wanneer ze het over deze klassieke boeken heeft overwint haar passie het en is ze instaat op een prachtige manier over deze boeken te praten. Shioriko begeleid jou in het ontrafelen van de geheimen in deze antieke boeken door haar kennis en oplettend heid.
Het is raar dat ik deze serie vermakelijk vind, ik heb niet echt iets met lezen van boeken en ook niet met drama, wat inhoudt dat de mysterie kant me erg goed aanspreekt gezien dat iets is wat ik uitermate vermakelijk vind.

Edit: Op vriendelijk verzoek Nederlandse vertaling erbij geplaatst, ook nog een nieuw woord geleerd "Antiquair" :!:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: Biblia Koshodou no Jiken Techou

Post by Fran » Fri 17 May 2013, 20:44

Ik zag dat je hem had afgekeken. Wat is je mening hierover?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 17 May 2013, 21:03

Oeps, had een hele post klaar gezet maar blijkbaar tabblad afgesloten zonder het te posten. Lekker slim. :oops:
Poging twee.

Serie hield me constant bezig eigenlijk. Heb bij geen aflevering een verveeld gevoel gehad.
Vond het wel jammer dat de serie maar 11 afleveringen had, gedurende de laatste aflevering had ik nog twijfels of ik wel echt alle afleveringen had. Voelde alsof er meer hoorde te zijn.

Was niet een erg groot plot in de serie hierdoor viel er misschien ook weinig om af te sluiten aan het einde van de serie. Aantal dingen die terug bleven komen tussendoor hebben ze netjes afgesloten met de laatste aflevering maar blijven nog enkele vragen openstaan.
Al met al is dit een serie waar ik graag meer van had willen zien, de manier hoe ze een boek of auteur weten te gebruiken om de meest uitgebreide mysteries te bedenken is zeer indrukwekkend.

Ze nemen ook uitgebreid de tijd om te zorgen dat de boeken die erin terug komen uitgelicht worden, hiervoor is de personage Goura Daisuke (gespeelt door AKIRA) erg handig omdat deze vrijwel niks van boeken af weet en ook veel uitleg nodig heeft.

De cast zelf die in de serie terug komt weet alles erg goed te brengen, elke personage heeft een geheel eigen karakter welke erg duidelijk in beeld word gebracht. Je ziet bij de hoofdpersonen ook groei terug komen gedurende de afleveringen maar geen van allen verliest het gene wat hun zo uniek maakt.

Wat ik wat minder vond is dat het soms voorspelbaar was maar raar genoeg bedierf dat het voor mij niet. Het leukste van alles vond ik om te zien hoe hun alles uitwerkte. Alles wat hun weten weet jij ook waardoor jij zelf ook kan mee puzzelen, enige wat meeste kijkers niet hebben hebben is zoveel verstand van boeken als Shinokawa Shioriko (gespeeld door Gouriki Ayame).

Blijf er dan ook bij dat dit zeker een aanrader is om eens te kijken.

Was voor mij wel wennen om dit te zien omdat ik zelf voornamelijk de westerse series gewend ben. Vooral de Britse of Amerikaanse series.
Kan niet zeggen dat ik dit beter of minder vond dan de westerse series maar het is zeker wel anders.

Dan nog iets compleet offtopic n.a.v wat ik begin van deze post heb gezegd.
Na het nogmaals uittypen van deze post ben ik er ook achter dat ik niet twee keer hetzelfde kan typen, alhoewel hetzelfde erin terug komt is de manier hoe het er staat weer heel anders. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 18 May 2013, 19:53

Ah, dat wennen komt zeer bekend voor. Ik denk dat de meeste Jdorama kijkers dat hadden in het begin. :)

11 afleveringen, dat is niet veel. Maar in principe lang genoeg voor een persoontje met weinig tijd en veel dingen in de agenda. Ik dus. :p

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 18 May 2013, 22:17

Had wel gevoel dat één aflevering vrij lang duurde. Had af en toe het gevoel dat aflevering al afgelopen was maar bleek dan alsnog door te gaan.
Het gebruik van muziek is op sommige momenten zeer apart gedaan.

Net even gekeken, één aflevering duurt circa 50 minuten, geen idee of dat lang is voor een Japanse serie.

Kan hem je zeker wel aanraden als je van mysteries geniet.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 22 May 2013, 21:57

Cypher wrote:Had wel gevoel dat één aflevering vrij lang duurde. Had af en toe het gevoel dat aflevering al afgelopen was maar bleek dan alsnog door te gaan.
Het gebruik van muziek is op sommige momenten zeer apart gedaan.

Net even gekeken, één aflevering duurt circa 50 minuten, geen idee of dat lang is voor een Japanse serie.

Kan hem je zeker wel aanraden als je van mysteries geniet.
Dan moet hij op de lijst. :)

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply