Kagen no Tsuki - Last Quarter

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Kagen no Tsuki - Last Quarter

Post by DragonNL » Sat 20 Jul 2013, 00:15

Every 19 years, during "Kagen no Tsuki", or Last Quarter of the Moon, a miracle is set to happen and a romance is set to brew.

Image

Or. Engels:
19-year old Mitsuki meets mysterious Adam. She looses her memory by an accident, and she is trapped in an old mansion. Hotaru and Mitsuki's boyfriend Tomomi visit her, and they find out the event that happened 19 years ago. It is a miracle that only occurs every 19 years. Based on Ai Yazawa's novel. Starring Chiaki Kuriyama and Hiroki Narimiya. L'Arc en Ciel's Hyde provides the song "The Cape of Storms," and he plays the part of a mysterious musician.
-----
Vertaling:
De 19 jaar oude Mitsuki ontmoet de misterieuse Adam. Ze verliest haar geheugen door een ongeluk, en zit opgesloten in een oud en groot huis. Hotaru en Mitsuki's vriend Tomomi brengen een bezoek aan haar en ontdekken welke gebeurtenis er 19 jaar terug heeft voorgedaan. Het is een wonder dat maar eens in 19 jaar gebeurd. Gebasseerd op Ai Yazawa's roman. Onder andere gespeeld door Chiaki Kuriyama en Hiroki Narimiya. L'Arc en Ciel's Hyde brengt het nummer "The Cape of Storms" in de film en hij speelt de rol van een misterieuse muzikant.

Het is een Romantische drama film. Ook erg emotioneel op bepaalde momenten. Er valt voor de rest niet veel meer over te zeggen, alleen dat ik er erg van genoten heb en dat ik deze film aan iedereen aanraad die van een goed verhaal of dit genre houd.

Like it = Buy it
http://www.yesasia.com/global/kagen-no- ... /info.html (Engels ondertiteld)
Last edited by DragonNL on Sat 20 Jul 2013, 18:13, edited 3 times in total.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Kagen no Tsuki - Last Quarter

Post by Dj_Robintje » Sat 20 Jul 2013, 14:53

Mag ik je vragen om het engels even (vrij) te vertalen? Niet al onze leden kunnen even goed Engels ;)
Hartelijk dank alvast!

Het lijkt me een erg mooie Romantische film!
Als ik hem ooit fysiek ergens tegenkom (op dvd) zal ik er zeker aan denken om hem te kopen :)
Online shoppen ben ik nog steeds terughoudend over, beetje stom misschien XD

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Sat 20 Jul 2013, 15:52

Dj_Robintje wrote:Mag ik je vragen om het engels even (vrij) te vertalen? Niet al onze leden kunnen even goed Engels ;)
Hartelijk dank alvast!

Het lijkt me een erg mooie Romantische film!
Als ik hem ooit fysiek ergens tegenkom (op dvd) zal ik er zeker aan denken om hem te kopen :)
Online shoppen ben ik nog steeds terughoudend over, beetje stom misschien XD
Vertalen is nogal zinloos, want deze film (en alles dat ik importeer) is alleen met engelse ondertiteling te krijgen. Maar ik zal het wel even doen als ik tijd heb.

Als je twijvelt over de betrouwbaarheid van yesasia en cdjapan dan kan ik je gerust stellen, want ik heb nooit problemen met hun gehad. Ze doen wat ze zeggen. Van andere mensen heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord. Het kan soms bij yesasia wat langer (tot een maand) duren voordat je het heb, maar dat heeft ook wat meer met het postbedrijf in NL te maken en het feit dat het vanaf China via Duitsland verscheept word.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 20 Jul 2013, 16:07

De Engelse tekst staat in spoilertag, voorlopige maatregel.
De regels van het forum vragen niet veel. Hier en daar een Engels woord wordt prima toegelaten, ook een lapje tekst zeer kort naar NL vertalen wordt aanvaard.

We proberen het forum leefbaar te houden voor iedereen :)

Begrip voor de reden waarom je het niet nuttig vind heb ik op zich wel, maar dan zet je dat beter als soort van waarschuwing :)

ON-topic: Bedankt nog voor je geruststellende uitleg, maar ik ben gewoon nog wat ouderwets =D
heeft niet met wantrouwen te maken, maar met het feit dat ik de waren graag eerst even nauwkeurig bekijk en in handen heb. Zoals ik al zei, misschien wat stom.
Zeker als je bedenkt dat mijn moeder zelfs een Chinese GSM liet overkomen :)

Daarnaast is een film als deze misschien de ideale manier om het online shoppen toch een kans te geven =)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sat 20 Jul 2013, 23:58

Heb deze film een paar jaar geleden gezien. Zeker een mooie film! Ik ben ook ontzettend fan van de schrijfster van dit verhaal; Ai Yazawa. Vrijwel alle manga van haar die uit is in het engels heb ik kunnen lezen ^^ Jammer dat ze momenteel niks maakt door ziekte..

Post Reply