Goemon

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Goemon

Post by DragonNL » Mon 22 Jul 2013, 01:33

Goemon

Image

Or. Engels:
Warlord Toyotomi Hideyoshi (Okuda Eiji) rises to power in the late 16th century after the assassination of his lord Oda Nobunaga. In these chaotic times, chivalrous bandit Goemon (Eguchi Yosuke) rises as a hero among commoners, stealing from the rich and giving to the poor. In one of his many escapades, he steals a box from a merchant, and passes it off to a street urchin (Fukasawa Arashi). But this turns out to be no ordinary box as warlord Toyotomi's right-hand man Ishida (Kaname Jun) soon sends ninja and childhood friend Saizo (Osawa Takao) after Goemon. What's more, a legendary ninja Hattori Hanzo (Terajima Susumu), under the orders of Hideyoshi's rival Tokugawa Ieyasu (Ibu Masato), also join the fray, leading to a swordfighting free-for-all for the box and the secret that lies within.
-----
Vertaling:
De militaire leider Toyotomi Hideyoshi (Okuda Eiji) komt aan de macht in de late 16e eeuw na de moord op zijn meester Oda Nobunaga. In deze chaotische tijden komt de vriendelijke dief Goemon (Eguchi Yosuke) aan het licht als een held onder de burgers. Hij steelt van de rijke en geeft aan de arme. In één van zijn vele avonturen steelt hij een doos van een handelaar, en geeft het aan een straatrover (Fukasawa Arashi). Maar het blijkt dat dit geen normale doos is als Toyotomi's betrouwbare man Ishida (Kaname Jun) al snel een ninja en vriend uit zijn jeugd Saizo (Osawa Takao) achter Goemon aan stuurd. Maar dat is nog niet alles. De legendarische Ninja Hattori Hanzo (Terajima Susumu), onder het bevel van Hideyoshi's rivaal Tokugawa Ieyasu (Ibu Masato) komt ook in het gevecht kijken. En dat leid tot een zwaardgevecht voor elke factie voor de doos en zijn geheimen.

Sprookje, groots, snelle actie, vrouwen, fantasie, verhaal gedreven. Dat zijn de woorden waar ik aan denk bij deze film Goemon. Ik heb moeite met deze film te omschrijven. Er komt wel genoeg actie in voor, maar dat is niet waar deze film op leunt. Het verhaal is duidelijk aanwezig en maakt een goede indruk, maar tegelijkertijd heb ik het idee dat het daar niet om draait. Het hele thema is op de werkelijkheid gebasseerd, maar dan wel gemixed met ontzettend veel fantasie. Ik vind het in ieder geval één van de beste films die ik ooit heb gezien. En dat komt dan denk ik vooral door de sfeer. De sfeer is echt zo ongelooflijk hoog.. De film is niet realistisch, maar daar gaat het ook zeker niet om, Het punt is gewoon, hoe het er uit ziet, het acteren, het geluid.. alles is super. Deze film geniet je dan ook het meest van als je alle gedachtes op nul zet en je laat overdonderen.
Een aanrader voor iedereen!

Like it = Buy it
Blu-ray http://www.yesasia.com/global/goemon-bl ... /info.html (Engels ondertiteld)
Blu-ray http://www.yesasia.com/global/goemon-bl ... /info.html (Engels ondertiteld) (LET OP: Regio A)
DVD http://www.yesasia.com/global/goemon-dv ... /info.html (Engels ondertiteld) (LET OP: Regio 3)
DVD http://www.yesasia.com/global/goemon-dv ... /info.html (Engels ondertiteld)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Goemon

Post by Dj_Robintje » Mon 22 Jul 2013, 21:26

Ik krijg een zwaar Robin Hood gevoel bij je omschrijving :)
Maar dan in een heel nieuw jasje natuurlijk! Klinkt wel als een vermakende film, zeker als hij zo goed in elkaar zit als jij zegt !

Lijkt mij ook eentje die zowel voor dames als voor heren in de smaak zal vallen, dus ideaal voor een gezellig avondje met vrienden

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 22 Jul 2013, 23:47

Alle namen van mensen, voor zover ik weet, die in de beschrijving staan (leiders en Ninja's) hebben allemaal echt bestaan. Voor zover ik uit heb kunnen vinden heb zelfs Goemon echt bestaan. Dat is één van de redenen waarom ik Robin Hood juist niet heb genoemd. Uit respect. Maar je heb wel gelijk dat het idee van Goemon grofweg overeenkomt met Robin Hood.

Nou weet ik niet veel van vrouwen, maar ik denk inderdaad dat iedereen die gewoon van een goede film of kunst houd, deze film wel moet waarderen. :)

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Post by Shizu » Wed 24 Jul 2013, 21:59

Volgens mij is het wel een film voor mij! :D
Bedankt voor het delen!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 24 Jul 2013, 23:11

Moet zeggen dat het een leuke film was, de special effects waren niet echt van top kwaliteit maar ook niet echt storend.

Verhaal wordt aan het begin beetje bij beetje opgebouwd, zitten genoeg snel verlopende actie scènes in deze film. Zoals jij ook al aangaf bevat deze film gewoon een sterk verhaal. Blijf deze periode in Japanse geschiedenis interessant vinden en is genoeg materiaal wat leuk is om te lezen/zien. Deze film behoort zeker bij het materiaal om te zien.

Is natuurlijk niet 100% historisch correct, film is toch voor vermaak maar ze houden zich wel aan kern punten uit historische teksten.
Dus dank voor het delen, was zeker de moeite waard om hem eens te zien.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 24 Jul 2013, 23:20

Graag gedaan. :)
Cypher wrote:Moet zeggen dat het een leuke film was, de special effects waren niet echt van top kwaliteit maar ook niet echt storend.
Bedoel je daarmee bijvoorbeeld de explosies zoals ze bijvoorbeeld in deze trailer te zien zijn? Zo ja, dan kan ik je vertellen dat het ook niet de bedoeling is om ze er realistischer uit te laten zien. Dan doe je afbraak aan de sfeer.
Of bedoel je wat anders?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 24 Jul 2013, 23:27

DragonNL wrote:Graag gedaan. :)
Cypher wrote:Moet zeggen dat het een leuke film was, de special effects waren niet echt van top kwaliteit maar ook niet echt storend.
Bedoel je daarmee bijvoorbeeld de explosies zoals ze bijvoorbeeld in deze trailer te zien zijn? Zo ja, dan kan ik je vertellen dat het ook niet de bedoeling is om ze er realistischer uit te laten zien. Dan doe je afbraak aan de sfeer.
Of bedoel je wat anders?
Ook kleine dingetjes, zo is het erg duidelijk te zien dat er een aantal groene scherm scènes te zien zijn, dit door dat het achtergrond een andere belichting krijgt dan de voorgrond of geheel bestaat uit CG(Computer Graphics).

Zoals eerder vermeld is dit niet iets wat storend is tijdens het kijken, viel me echter wel op. Denk dat de budget ook iets lager ligt dan een grootse Hollywoodfilm en daarmee misschien ook niet eerlijk vergeleken kan worden. De effecten waren dan ook niet slecht te noemen, op zijn minst matig.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply