Shinobi

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Shinobi

Post by DragonNL » Thu 25 Jul 2013, 16:06

Shinobi

Image

Or. Engels
While living deep within the mountains, the two ninja clans have honed their skills to superhuman levels. Unfortunately, the clans do not get along and are forbidden by imperial decree from sharing their techniques with each other. Viewing the two ninja clans as a threat to his scheme for total domination, the nefarious Nankobo Tenkai plots to intensify the rivalry between the two clans. Nakobo creates a contest in which the clans are forced to choose five of their best warriors to participate. The battle, however, isn't just a friendly contest, it's a duel to the death!
Early in the film, Oboro and Gennosuke meet and fall in love unaware of their clan ties, so when they are both selected to compete they are surprised to discover the truth about one another's identities. However, Gennosuke initially refuses to participate, but is forced to make an appearance when his compatriots start dropping like flies. The combatants in this contest are not your run-of-the-mill ninja warriors, each has powers beyond that of mortal men. There's the face-changing Saemon Kisaragi (Kinoshita Hoka), the limb-extending Yashamaru (Sakaguchi Taku), the poisonous Kagero (Kurotani Tomoka), and the all-seeing Tenzan Yakushi (Shiina Kippei) just to name a few! Thanks to a great romance plot, breathtaking special effects, and spectacular action choreography, Shinobi offers a one-of-a-kind ninja film that must be seen to be believed!
-----
Vertaling
Terwijl ze diep in de bossen leven, hebben de twee ninja clans hun vaardigheden getrained tot bovennatuurlijke niveau's. Helaas kunnen de twee clans niet goed met elkaar om gaan en zijn verboden door keizerlijk bevel om hun technieken met elkaar te delen. De twee ninja clans worden door Nankobo Tenkai gezien als een bedreiging voor zijn plannen voor complete dominantie over het land, en dus is hij van plan om de vijandigheid tussen de twee clans erger te maken. Hij creëerd een wedstrijd waarin de clans geforceerd zijn om hun vijf beste vechters te selecteren die meedoen. De wedstrijd is alleen geen vriendelijke, het is een gevecht tot de dood!
Eerder in de film ontmoeten Oboro en Gennosuke elkaar en worden verliefd. Ze weten alleen niet dat ze beiden bij een andere clan horen, dus wanneer ze beiden geselecteerd zijn om mee te doen in het gevecht zijn ze verbaast over hun identiteit. Gennosuke weigerd eerst om mee te doen, maar is daartoe geforceerd als zijn clanleden allemaal verslagen worden.
De strijders in deze wedstrijd zijn zeker geen standaard ninja's. Iedereen heeft een kracht dat ver boven de mogelijkheden gaat van standaard mensen. Bijvoorbeeld deze, de gezicht veranderende Seamon Kisaragi (Kinoshita Hoka), de ledemaat uitstrekkende Yashamaru (Sakaguchi Taku), de giftige Kagero (Kurotani Tomoka) en de alles ziende Tenzan Yakushi (Shiina Kippei) om maar een paar te noemen! Dankzij het geweldige romantisch plot, de adembenemende special effects en de spectaculaire actie choreografie, is Shinobi een one-of-a-kind ninja film dat gezien moet worden om te worden geloofd!

Het is inmiddels wel een tijdje geleden dat ik deze film voor het laatst heb gezien, maar deze film is ook één van de beste die ik ken. De verhaallijn kan je best cliché noemen, maar dat maakt het geen mindere film. Zoals hierboven staat moet je de film gewoon zien voordat je er wat over kan zeggen.

Like it = Buy it
(alles is engels/Japans ondertiteld)
DVD http://www.yesasia.com/global/shinobi-n ... /info.html (Normal Edition)
DVD http://www.yesasia.com/global/shinobi-i ... /info.html Igaban (First Press Limited Edition)
DVD http://www.yesasia.com/global/shinobi-k ... /info.html Kogaban (First Press Limited Edition)
DVD http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=DA-891# Premium Edition [Limited Release]
Last edited by DragonNL on Wed 31 Jul 2013, 23:59, edited 1 time in total.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Shinobi

Post by Dj_Robintje » Mon 29 Jul 2013, 13:21

Volgens mij ben ik wel eerder informatie over deze film tegengekomen. Ik weet niet of het wel een film voor mij is...
Het is niet helemaal iets voor mij om een echte actiefilm te kijken, hoewel er zeker leuke tussen zitten

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Wed 31 Jul 2013, 11:19

Ik vond dit een heel mooie film met verrassend veel fantasy elementen. Die verwachtte ik niet. Dat is denk ik ook voor mij de reden dat ie me bij is gebleven. Het werd ineens een beetje anders dan een standaard shinobi verhaal. Het romantische gedeelte viel ik dan ook wel weer heel erg voor..

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 31 Jul 2013, 20:14

Nog nooit gezien maar klinkt zeker alsof de film echt de moeite waard is! :D
(en moet even gezegd worden: super vertaling! ^^)

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 01 Aug 2013, 00:06

DeSushiTimes wrote:Nog nooit gezien maar klinkt zeker alsof de film echt de moeite waard is! :D
(en moet even gezegd worden: super vertaling! ^^)
Heh, net toen ik dit las ontdekte ik een 'fout' in de vertaling. Maar dank. :)

Ja, de film is zeker niet te moeilijk, hij kijkt lekker weg, maar maakt toch ook een sterke indruk. Het heeft een goede balans.

Image

Post Reply