Lesson of the Evil / Aku no kyôten

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Lesson of the Evil / Aku no kyôten

Post by Cypher » Sun 15 Dec 2013, 10:56

Image

Deze thriller van Takashi Miike, gebaseerd op het gelijknamige boek van Yûsuke Kishi, laat je zien waar een psychopaat toe in staat is als hij de kans krijgt.
Seiji Hasumi komt altijd over als een enthousiaste en vrolijke leraar, de meeste leraren en leerlingen kunnen dan ook goed met hem overweg. Voor velen is hij hun steun en toeverlaat terwijl hij de problemen binnen de school stuk voor stuk weet op te lossen.

Het is voor de meeste leerlingen of leraren dan ook niet bekend wat zijn voornamelijke manier van oplossen is. Wanneer hij tegen een probleem aanloopt is het zijn voorkeur deze uit de weg te ruimen, één van zijn meest gebruikte manieren hiervoor is door het te laten lijken op een zelfmoord. Hij weet op één of het andere manier precies wat zich afspeelt binnen de school en wie er mogelijk een probleem kunnen vormen.

Het verhaal bied vrij weinig om je als kijker bezig te houden. Er wordt weinig op zijn geschiedenis ingegaan en de keren dat ze het doen wordt bieden ze er verder weinig uitleg bij zodat je het als kijker kan begrijpen. Het geen wat de film nog wat vermakelijk maakt is je nieuwsgierigheid of hij aan het einde van de film ermee weg gaat komen of niet. Deze film zou ik je voornamelijk aanraden als je op een donkere winter avond niet veel anders te doen hebt en je het niet erg vind om te zien hoe, voornamelijk schoolkinderen, op een gruwelijke wijze aan hun eind komen.

Release datum: 10-11-2012
Genre: Thriller
Trailer:

Screenshots:
Image Image Image
Image Image Image

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Lesson of the Evil / Aku no kyôten

Post by Dj_Robintje » Sun 15 Dec 2013, 21:02

Ik hou het in het achterhoofd als ik me eens zit te vervelen ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Post Reply