Connectie bloedgroepen en Japanners

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Connectie bloedgroepen en Japanners

Post by Cypher » Fri 06 Jun 2014, 19:21

DragonNL wrote:Ik heb sterke twijvels aan die test, als ik het zo lees word het hoogst waarschijnlijk niet uitgevoerd met een holistische instelling. En dat is nou juist wel wat je nodig heb bij zulke onderwerpen. Het feit dat er alleen "feiten" en cijfers staan, maakt dat ik de test niet 100% serieus kan nemen.

Ik weet ook nog een ander grappig dingetje. Je bloedgroep geeft ook aan welk soort eten je bij basis het lekkerst vind (of eigenlijk meer wat het beste voor je is).
Het resultaat van een onderzoek bestaat uit feiten, anders heb je het onderzoek niet goed gedaan.
Je kan aan de hand van een onderzoek daarna echter wel een theorie trekken, die je in een vervolg onderzoek kan bewijsen of ontkrachten.

Ik vind dat het vrij duidelijk is dat wanneer je met dergelijke grote groepen werkt en er vrijwel geen verschil te zien is in de resultaten.
Als bloedgroepen daadwerkelijk een invloed hadden zou je een groter verschil moeten zien.

Zou het ook erg raar vinden als persoonlijkheid verbonden zou kunnen zijn aan het bloedgroep dat je hebt.
Is helemaal geen logica dat er op wijst dat het type bloed de functie van je hersenen aanpassen. Je hersennen zijn echter wel het geen waar je persoonlijkheid in bepaald wordt.

Wat betreft voedsel dat goed en minder goed voor je is zou best kunnen, weet niet de exacte verschillen tussen de types bloed. Kan best zijn dat ze andere stoffen, of in elk geval verschillende verhoudingen hiervan, nodig hebben.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Connectie bloedgroepen en Japanners

Post by DragonNL » Sun 08 Jun 2014, 19:35

Dit is een lastig punt, maar aangezien je persoonlijkheid voor een groot deel van je ziel af komt, hoor je persoonlijkheidstesten altijd holistisch te bekijken. Anders is de test gewoon niet volledig. Ik ben echt geen expert als het gaat over relaties tussen je twee "lichamen", maar het feit dat ze niet alle aspecten van persoonlijkheid menemen in de test maakt het gewoon niet helemaal betrouwbaar.

Informatie over dat eten weet ik niet meer. Kan er geen voorbeelden over geven. Sorry. :P

Image

Post Reply