Hoe kwam je in contact met Japan?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Hoe kwam je in contact met Japan?

Post by Fran » Fri 30 Aug 2013, 11:21

Toen ik mijn vraag stelde over de eerste indruk van Japan (nadat je er echt bent geweest), kreeg ik de vraag van Seiji of dat ook gold voor de mensen die het land heeft bestudeerd.

Toen begon ik mij af te vragen, hoe kwam je eigenlijk in contact met Japan? Ik denk dat de meeste mensen manga en/of anime zullen zeggen. En dat geeft helemaal niks! Ik vraag mij ook af wat je eerst dacht toen je het land Japan ging bestuderen. (soort van eerste indruk nadat je er kennis mee maakte)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Re: Hoe kwam je in contact met Japan?

Post by DragonNL » Fri 30 Aug 2013, 12:26

hm.. goeie vraag..
In de muziek ben ik wel in gevallen door Koda Kumi, maar daar komt niet mijn hele 'obsessie' met Japan vandaan. Ik zou het eigenlijk niet kunnen zeggen, ik ben er gewoon in gegroeid ofzo.. Ik vond het altijd al een bijzonder land. Ik zag mezelf toen ik rond de 10 jaar was ofzo (weet ik veel) ook letterlijk al in een droom midden in Tokyo staan. En dat terwijl ik toen nog nooit ook maar iets met Japan te maken heb gehad. Het enigste wat ik toen wist was de naam Tokyo, en niet eens bij welk land het hoorde. Dat was gewoon een droom die indruk heeft gemaakt en ik wist al zeker dat ik er ooit heen zou gaan. Dat is alles wat ik kan zeggen wat betreft het in contact komen met Japan. Alle details wat ik voor de rest nu echt leuk vind aan Japan ben ik, zoals ik al zei, ingegroeid.

Image

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Seiji » Fri 30 Aug 2013, 13:26

Bij mij was het eigenlijk eerst dat ik wat te horen kreeg over de cultuur, en beelden er bij zag. Ik begon het hele Aziatische thema al best interessant te vinden. Toen even later keek ik mijn eerste Anime (Tokyo Mew Mew XD.. don't ask me why.) en daar leerde ik echt kennismaken met de Japanse taal. Uiteindelijk toen ik er meer onderzoek naar deed en over las, vond ik het steeds interessanter en leuker vinden.

Toen was er een vriend van mijn zus die al een klein beetje Japans kon spreken, en jawel, willem werd jaloers! Dus toen begon ik ook met studeren, koppig door blijven gaan, en ik bleek het steeds leuker te vinden om Japans te kunnen.

Vanaf daar groeide mijn interesse maar steeds meer en meer, en nu vandaag is het nog steeds groeiende ^_^

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 30 Aug 2013, 20:08

Voor mij begon het pas echt toen ik Gacktie-san leerde kennen :)

Maar er is zeker meer in Japan dat me al lang interesseerde... Nintendo voorop :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 01 Sep 2013, 00:29

Met het land Japan kwam ik in contact dankzij Floortje Dessing in Tokyo heeeeeeeeeeeel wat jaartjes terug. Maar daarvoor keek ik al DragonBall Z, Pokémon, Digimon etc. etc. (en daarvoor spelen op de NES van mijn opa en oma, elke woensdagmiddag), zonder de wetenschap dat het uit Japan kwam.

Eerste indruk was: Wow! Gaaf!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Sun 01 Sep 2013, 00:38

Eens zien, ik deed aan Judo, keek Pokémon, keek DBZ, speelde Nintendo spellen voordat ik ook maar een idee had dat dit alles van Japanse makelij was. Beetje zoals Fran dus. Een paar jaar later begon ik andere anime te kijken, wat Japanse bands te luisteren en Japanse/Aziatische films te kijken. Het leuke aan Japanse media is denk ik dat het wel lijkt op wat wij in het Westen doen, alleen dan een paar stappen absurder en vreemder. :P Mijn eerste indruk zou ik niet meer zo goed weten eigenlijk.

Image
„Öč„Öč„Öč :)

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 10 Sep 2013, 20:21

Fran wrote:Met het land Japan kwam ik in contact dankzij Floortje Dessing in Tokyo heeeeeeeeeeeel wat jaartjes terug. Maar daarvoor keek ik al DragonBall Z, Pokémon, Digimon etc. etc. (en daarvoor spelen op de NES van mijn opa en oma, elke woensdagmiddag), zonder de wetenschap dat het uit Japan kwam.

Eerste indruk was: Wow! Gaaf!
Troetelbeer wrote:Eens zien, ik deed aan Judo, keek Pokémon, keek DBZ, speelde Nintendo spellen voordat ik ook maar een idee had dat dit alles van Japanse makelij was.
Moet het enig sinds eens zijn met deze personen hierboven.
Ik keek al wel wat anime dat op de Nederlandse tv werd uitgezonden.

Kwam toen na verloop van tijd op internet hier wat over tegen, waardoor ik me besloot te registreren bij een dbz forum wat al vrij snel verder ging naar een dbz & naruto forum. Op het forum zelf werd er al genoeg gepraat over andere anime en dingen Japan ik denk dat dit dan ook echt mijn eerste kennismaking is geweest met het land Japan zoals ik het nu beter heb leren kennen.

Dus het begon met een interesse in één anime serie, dat liep uit in het leren kennen van meer anime maar alsnog had ik niet echt een link met Japan. De enthousiasme van andere mensen en de informatie die hun wisten te delen maakte me nieuwsgierig naar het land Japan zelf en dat is eigenlijk voor mij een beetje het begin geweest. Anime was dus eigenlijk meer een weg om de juiste mensen te ontmoeten.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 16 Sep 2013, 13:21

Ik had mij geregistreerd op een anime forum dat uiteindelijk twee fora werden (de admins hadden ruzie gekregen), dat werd anime forum en anime wolken forum. Correct me if I'm wrong. Maar daar was ik best wel actief. Bij het eerste forum heb ik zelfs een tijdje nieuwsberichtjes geschreven. Vond ik wel leuk. ^^

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sun 02 Mar 2014, 19:40

Bij mij is het allemaal begonnen toen k in contact kwam met Jrock.

In Joepie stond An cafe eens tussen "te ontdekken", ze waren (volgens Joepie) de Japanse Tokio Hotel. Dus ik toen als Tokio Hotel moest An cafe opzoeken en ja ik was er helemaal weg van!

En met manga's ben k begonnen toen ik eens in de Fnac 2 manga's kon kopen voor de prijs van 1. Was daar heel blij mee aangezien ik manga wel kende maar nooit gelezen had ervoor

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 02 Mar 2014, 19:59

Dat artikeltje herinner ik me nog. Heb ik volgens mij ooit nog ingescand om hier te delen!

Het blijft leuk om te lezen hoe iemands Japan-liefde begon =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sun 02 Mar 2014, 20:41

k heb dat artikeltje normaal zelfs nog ^^
Ooit is er ook een van Miyavi geweest

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 14 Jan 2016, 22:35

Volgens mij wordt er tegenwoordig niet veel geschreven in NL/BE magazines over Japanse bands. Wel online en al helemaal als e acts groot zijn. Aha ja, andere tijden!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply