Nieuwe haartrend: natuurlijk zwart haar

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Nieuwe haartrend: natuurlijk zwart haar

Post by Fran » Tue 25 Mar 2014, 12:50

AKB48 helpen mee aan (nieuwe) hair trend: terugkeer naar natuurlijk zwart haar

"Licht haar is uit de mode nu," verklaarde een 21-jarige vrouw die op dat moment uithangt in de wijk Harajuku in Tokyo. Ze heeft haar geblondeerde haren naar zwart gekleurd. "Mijn haar ziet er zoveel slimmer uit."

Image

Mode magazines hebben ook een rol gespeeld in de trend. In februari heeft een magazine voor vrouwen in de 30 (Domani) een editie uitgebracht met daarin "Nu je 35 jaar bent... wil je bekend staan als de zwartharige beauty".

Ginger, een ander magazine, heeft sinds de lente van vorig jaar een serie lopen met het bericht: "Zwart haar definieert de nieuwe mooie vrouw".

En dan AKB48.

Al dat gekleur is natuurlijk best kostbaar, nu het niet meer gekleurd hoeft te worden scheelt het in de portemonnee! Wat vinden jullie van de nieuwe haartrend?

http://mainichi.jp/english/english/feat ... 8000c.html

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Re: Nieuwe haartrend: natuurlijk zwart haar

Post by DragonNL » Wed 26 Mar 2014, 09:47

Zwart vind ik erg mooi.
Maar waarom natuurlijk zwart, bestaat er ook een onnatuurlijk zwarte kleur dan? Zwart is zwart..

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Henk » Wed 26 Mar 2014, 09:51

( excuses voor dit lange bericht, het liep uit de hand )

Even terug in de tijd.

In mijn kleuterschooljaren, ( 1958-1960 !) haalde ik als ukkie een meisje op van huis, we liepen dan samen naar school.
In een heel andere wijk woonde ze, best een flinke wandeling eigenlijk.
Zelfs op de lagere school heeft dat nog een jaar of 2 geduurd, daarna ging dat verwateren.
Ook op de middelbare school spraken we elkaar nog af en toe, maar verder niets.
Een paar jaar daarna ben ik uit mijn geboorteplaats vertrokken.

Vooral op de kleuterschool was ik altijd gefascineerd door haar gitwarte halflang haar, en kon er eindeloos naar kijken.
Ze was alle jaren door de knapste van de klas qua uiterlijk, en de knapste van de school qua leren.
Zeer serieus meisje, ik denk niet dat het een feestbeest is geworden.

Op die leeftijd ben je niet met dingen bezig, ik heb me nooit afgevraagd waar haar roots zouden liggen. Haar ouders waren gewoon Nederlanders herinner ik me.
In mijn geboorteplaats, ( 20klm onder Rotterdam), woonde en woont zowiezo een groot aantal mensen met Aziatische roots, vooral Indonesie.

Ik heb haar de laatste jaren wel eens proberen te vinden met google en FB. Zomaar, niet de bedoeling om contact te zoeken.
Het vreemde is dat ik de familie-stamboom wel kan achterhalen, maar zij zelf nergens.

Alle klassefoto's zijn te achterhalen met Schoolbank.nl, behalve die waar zij op staat.

Nu weet ik bijna zeker dat zij Japanse bloed had, misschien Korea, maar zeker niet Chinees of Indonesisch.
( Kan wel dat ze daar geboren is natuurlijk)

1958 was natuurlijk kort na de Wereldoorlog, en de Koreaanse oorlog was nog wat dichterbij.
Nederland heeft daar ook aan meegedaan.
De echte redenen zal ik nooit meer achterhalen denk ik.

------
Vijf jaar geleden woonde mijn "forumbuddy" in Korea.
Ze ziet er goed uit, maar is beslist geen modefreak, en ergerde zich aan het overdreven gedoe in Korea, dat al op de kleuterschool begint.
Zelf heeft ze met haar Chinese roots zwart haar, we hadden een discussie over het lichter maken van haar, dat toen erg populair was.
Ik voorspelde toen dat dat binnen 10 jaar ging veranderen, en dat Azie "trending" zou worden, niet meer Amerika.
Ik ben zelf bepaald geen modefreak, maar ergens doet het me goed om bovenstaand bericht te lezen.

Want de fascinatie is altijd gebleven.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 26 Mar 2014, 23:20

Wat een leuk verhaal, Henk. Heel frappant dat je haar niet meer terug kon vinden in de Schoolbank! Het haar dat ze in Azië hebben, vind ik ook heel mooi. Vaak is het een zwart dat we hier uit een potje zouden moeten halen en er dan onnatuurlijk donker uit zou zien voor ons. Ik heb nog iemand gekend die haar haren zo zwart liet verven. Van nature was had ze donkerbruine haren. Het donkerbruin stond haar, het gitzwarte niet. Het plaatje klopte gewoon niet. Voor mij bestaat er dus wel degelijk natuurlijk en onnatuurlijk zwart haar. Zwart haar bij 'blanken', heeft een heel andere schijn!

Ik vind het mooi dat er terug werd gekeerd naar de natuurlijke haarkleur. Het is ook logisch, vind ik. Na jaren van verven, moest het ooit wel een keertje terugkeren! Maar dit: "Mijn haar ziet er zoveel slimmer uit." Dit vind ik grappig. Ik snap wat ze wil zeggen, maar ik moet toch even grinniken wanneer mensen hun wilde haren intelligentie willen schenken =').

Image
[Ayo'a Ibori] [SMN] [RDM] [Zodiark][Serpent]

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Post by DragonNL » Thu 27 Mar 2014, 00:07

Dat het er onnatuurlijk uitziet wil niet zeggen dat het een andere kleur is.. ;)

Image

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Thu 27 Mar 2014, 01:37

geinig aangezien ik net mijn haar zelf heb zwart geverfd. Ik vind zwart ook zeker een mooie kleur. Plus zelf vind ik het ook een heel veilige kleur. van mezelf heb ik al heel donker bruin haar en mn wenkbrauwen zijn ook gewoon zwart dus qua "onnatuurlijk"ziet t er normaal bij me uit. Mijn huid word alleen een klein beetje lichter maar ik ben zo wie zo al een bleekscheet hihihihi.

Intelligenter is inderdaad mooi omschreven om je haren terug te verven naar je natuurlijke kleur. Doh ik dat van mij toch meer als veilig zou beschouwen maar dat zie ik vanuit mezelf natuurlijk

GORRO GORRO GORROOOOOOO!!!

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 30 Mar 2014, 16:27

Ik heb mijn haar 1 keer heel donker bruin (1 tint bleker dan echt zwarte haarverf, want dat heeft automatisch een blauwe schijn - ook mooi, maar minder natuurlijk) gehad. Zelf vond ik het heel erg mooi, maar de mensen rondom me vonden het oud en veel te streng voor me.

De kleur zwart die aziatisch vrouwen nogal eens van nature hebben, kan je niet namaken met verf, naar mijn gevoel :) Is heel erg mooi!

Ik denk dat het een goede trend is :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 06 Apr 2014, 13:22

Ik heb mijn haar ook een paar keer zwart gehad. Ook die met een blauwe glans (die ging er na 2 wasbeurten al uit, dus tsja..). En inderdaad wat Dj zegt over wat mensen erover zeggen. Sowieso zou ik er dan uitzien als sneeuwwitje. Maar de laatste paar keren heb ik het een paar tinten donkerder gehad en dat stond juist wel bij mij. Heel apart. (Heb hazelnootbruin haar van nature)

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Kattergirl
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Kattergirl » Mon 14 Apr 2014, 00:52

Mijn vriend heeft van dat natuurlijke zwarte aziatische haar. Ik vind het veel mooier staan bij de meeste Aziaten dan dat blonde gedoe. Bij de meeste mensen buiten de artiesten wereld waar ik het gezien heb is het vrij slecht gedaan en is het een soort vaag gelig kleurtje. Ik kan sowieso geen haarverf zelf gebruiken aangezien mijn hoofdhuid heeeeel gevoelig is voor de meeste producten, maar ik zou het ook niet willen. Bij een reunie van mn basisschool dachten mensen trouwens dat ik mijn haar geverfd had. Ik heb namelijk tot en met de 2e van de middelbare namelijk redelijk blond haar gehad. Vanaf toen is het langzaam bruiner geworden, al zie je hier en daar nog wel wat blondere highlights erin (natuurlijke highlights)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Apr 2014, 07:47

Dus je hoeft niet eens te kleuren!

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 14 Apr 2014, 08:57

Natuurlijk zwart haar is erg mooi om te zien vind ik persoonlijk.
Alhoewel sommigen er goed mee weg komen door hun haar te kleuren vind ik het bij de meeste Aziaten niet erg mooi staan. Vind het vaak jammer dat ze hun natuurlijke kleur verbergen.
Kattergirl wrote: heb namelijk tot en met de 2e van de middelbare namelijk redelijk blond haar gehad. Vanaf toen is het langzaam bruiner geworden, al zie je hier en daar nog wel wat blondere highlights erin (natuurlijke highlights)
Hier kan ik me wel een beetje in vinden, geen idee tot wanneer maar ik had al jochie ook veel lichter haar. Nu krijg ik in de lente en zomer nog wat lichtere stukjes.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Wed 16 Apr 2014, 23:17

Ik wilde net mijn haar graag zwart verven. Maar niet natuurlijk zwart, juist dat hele donkere met blauwe gloed. Voor mijn haar werkt dat het makkelijkst met foam (John Frieda Precision Foam color) helaas is die kleur niet verkrijgbaar in Nederland.

Ik heb sowieso de neiging dat als iets een trend is, ik er niet aan mee doe. Ik wist niet eens dat het nu een trend is om natuurlijk zwart haar te hebben :o.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Apr 2014, 23:58

Natuurlijk zwart met haarverf. Ik ddnk dat ik voor koffiezwart ga. ;)

Jammer dat de foam niet in Nederland verkrijgbaar is. Wel online?

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Thu 17 Apr 2014, 23:21

Online inderdaad wel. Maar dan moet ik eerder op ebay kijken.. Amazon heeft het ook zag ik en een aantal andere drogisten uit het buitenland maar heb geen creditcard voor Amazon. Ebay vertrouw ik er eigenlijk ook niet erg op. Ze zijn er wel hoor, daar niet van. Maar drogisterij spul haal ik liever bij ook echt van de drogist dus dan wordt het denk ik boots.com. boots.nl heeft m niet

Post Reply