Hulp bij onderzoek!

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Christina29
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Hulp bij onderzoek!

Post by Christina29 » Mon 14 Apr 2014, 11:24

Hallo mensen!

Voor een vak over subculturen hebben mijn medestudenten en ik de opdracht gekregen om onderzoek te doen naar een bepaalde subcultuur. Wij hebben toen Otaku gekozen. Nu is mijn onderwerp het aandeel van de muziek binnen deze subcultuur. En ik kan jullie hulp goed gebruiken! We willen er graag achter komen wat het mainstream worden van anime muziek (denk bijvoorbeeld aan openingsnummers) met het gemeenschapsgevoel van de groep doet. De vraag is vooral: Voelen mensen zich minder met andere leden van de subcultuur verbonden omdat er nu ook mensen van buitenaf bij komen en de subcultuur uit elkaar valt, of creeert het juist een us vs them gevoel binnen de originele fans?

Ik hoop dat jullie mij vertellen hoe jullie het mainstream worden van anime muziek ervaren! Het kan natuurlijk ook zijn dat dit alleen positieve gevoelens oproept, onder het mom van hoe meer, hoe beter.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Admin
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Hulp bij onderzoek!

Post by Admin » Mon 14 Apr 2014, 22:51

Hoi Christina,

Welkom op AVO. Allereerst leuk dat je hier op AVO om hulp vraagt. Gezien het totaal niet past in het subforum Reclame, verplaats ik hem naar Japanse Taal, Cultuur & Fashion. :)

Ik hoop dat vele mensen je kunnen helpen hiermee.

En ohja, omdat je hier nieuw bent zien we graag nog een introductie in het Dit ben ik! Subforum. Dat zouden wij erg leuk vinden!

Introduceren kan hier:
viewforum.php?f=25

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

DragonNL
Otaku
Otaku
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 8

Re: Hulp bij onderzoek!

Post by DragonNL » Tue 15 Apr 2014, 12:42

Volgens mij is 'otaku' taaltechnisch een nogal algemeen woord. Maargoed, ik val er in ieder geval buiten. Ik heb altijd al uit mezelf van Japan in het algemeen gehouden. En het enigste anime nummer wat ik echt mooi vind, is geloof ik zelfs in de "otaku" cultuur alles behalve standaard.
Wat betreft het mainstream worden van de muziek, dat vind ik denk ik wel ok. Beetje jammer als het alleen bij het anime thema zou blijven, maar het is meer als niks in ieder geval.

Image

Post Reply