Hoe Japanners denken over buitenlanders

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Hoe Japanners denken over buitenlanders

Post by Fran » Sat 07 Jun 2014, 09:50

Ik denk dat jullie het koppel Rachel en Jun inmiddels wel kennen en anders: bekijk YouTube er even op na: https://www.youtube.com/channel/UC4yqcg ... gj0OMv7jpA

In deze video interviewen ze Japanners en vragen ze hoe die denken over buitenlanders.

Benieuwd?

In de beschrijving van de video staat wel bij: het is gewoon voor de fun gedaan.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: Hoe Japanners denken over buitenlanders

Post by Cypher » Sat 07 Jun 2014, 10:39

Vind het wel leuk om de reacties zo een beetje te horen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar reacties van de wat oudere generaties in Japan, de jongeren lijken zich niet echt veel te storen aan buitenlanders als ik op deze video moet afgaan.
Nu valt het me wel op dat ze bijna allemaal een taal studeren, vermoed dat dit allemaal studenten zijn van één bepaalde opleiding als ik daarvan af ga. Maar zoals de omschrijving ook al zegt is het voor de fun gedaan dus je kan niet verwachten dat je gelijk een erg duidelijk beeld krijgt van wat Japanners van de buitenlanders denken.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply